جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان هیچ موزه‌ای در کشور کاملا استانداردسازی نشده است

یادمان

هیچ موزه‌ای در کشور کاملا استانداردسازی نشده است

مدیر اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی گفت: هیچ‌یک از موزه‌های کشور به‌طور کامل استانداردسازی نشده‌ است. به همین دلیل به سمت تدوین استانداردهای موزه‌ای می‌رویم.

تسوق ماست اند هاربر السعودية أونلاين مع تخفيضات 25 - charles barkley nike shoes for sale cheap jordan , نمشي - 75% | Sb-roscoffShops - An Ode to The Air Jordan 11: The Greatest Hoop Sneaker of the 90s - nike zoom kobe vi hollywood 3d printing machine

محمدرضا کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار بخش میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تشکیل سه کمیته برای تدوین استانداردهای موزه‌ای در کشور، اظهار کرد: کمیته‌های فنی - معماری‌، فنی - تأسیساتی و حفاظتی و محتوای موزه‌ای از مدتی پیش با جمع‌آوری استانداردهای موزه‌ای در کشورهای دیگر‌، کار مطالعه روی این استانداردها را آغاز کرده‌اند و اکنون در حال منطبق‌سازی استانداردها هستند‌ تا بتوان با کمک نتایج این منطبق‌سازی‌، به استانداردهای تدوین‌شده‌ای در سطح کشور رسید.

وی تأکید کرد: اگر این استانداردها تدوین، تصویب و سپس اجرایی شوند می‌توانیم بگوییم برای نخستین‌بار به‌صورت هدفمند به سمت استانداردسازی حرکت کرده‌ایم و دیگر شاهد حرکت‌های سلیقه‌ای نخواهیم بود، چون اکنون هیچ‌کدام از موزه‌های کشور استانداردهای کامل را ندارند و با نواقصی همراه هستند که این اقدام به آن‌ها کمک می‌کند.

کارگر با بیان این‌که بخشی از استانداردها مورد وفاق همه‌ی مردم و بخشی بومی‌سازی است‌ ادامه داد: وقتی استانداردهای موجود در موزه‌های انگلیس را با استانداردهای کشوری مانند ژاپن مقایسه می‌کنیم، مشخص است که برخی بخش‌ها بومی شده‌اند. به همین دلیل هر کشوری موظف است استانداردهای بومی را با استانداردهای جهانی یکسان کند.

او با بیان این‌که تا کنون 25 درصد این پروژه اجرایی شده است، افزود: نمی‌توان برای پایان این پروژه، زمان خاصی را در نظر گرفت. با این وجود، امیدواریم تا شش‌ماه دیگر این پروژه تکمیل شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه