جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر ششمین موزه اسناد و نسخ خطی ایران وقف شد

خبر

ششمین موزه اسناد و نسخ خطی ایران وقف شد

موزه اسناد و نسخ خطی و مردم شناسی کرج به عنوان ششمین موزه اسناد و نسخ خطی ایران وقف شد.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | Continuous Nike Dunk Low "Grey Fog" White/Grey Fog 2021 For Sale DD1391 - neon nike air max 97 actual images in india - 103

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس فتاحیان، موسس موزه اسناد و نسخ خطی و مردم شناسی کرج روز یکشنبه 31 اردیبهشت در جمع خبرنگاران، گفت: وقف یکی از ماندگارترین اقدامات‌ برای باقی ماندن آثار است.

وی افزود: وقف این نوع موزه برای اولین بار در کشور انجام شده است و تا پیش از این تنها یک موزه در حوزه نسخ خطی در استان یزد وقف شده بود.

فتاحیان خاطرنشان کرد: آثار این موزه به ارزش یک میلیارد تومان است که‌ شامل بیش از پنج هزار شیء عتیقه و بیش از 45 هزار سند و نسخ خطی است.

موسس موزه اسناد و نسخ خطی و مردم شناسی کرج، ادامه داد: بخش اشیاء این موزه شامل قطعاتی چون سکه‌ها، ظروف و سفالهای عتیقه و نسخ خطی شامل طومارها، عقدنامه‌ها و وقف نامه‌ها است.

موسس موزه اسناد و نسخ خطی و مردم شناسی کرج، اظهار کرد: استان‌ البرز دارای قدمتی بیش از 9 هزار سال است که هنوز جایگاه فرهنگی خود را‌ بدست نیاورده‌ است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه