پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان جزییات سرقت از چهار موزه طی ۱۶ ماه

یادمان

جزییات سرقت از چهار موزه طی ۱۶ ماه

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا ضمن تشریح جزییات سرقت از موزه‌های کشور، گفت: ضعف امنیتی برخی موزه‌ها سبب وقوع این جرایم می‌شود.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | Air Jordan Release Dates 2020

به گزارش ایسنا، سرهنگ غیاثوند در تشریح میزان وقوع سرقت از موزه‌های کشور گفت: بر اساس آمارهای موجود در سیستم پلیس آگاهی، تعداد پرونده‌های واصله به پلیس آگاهی برای رسیدگی در حوزه سرقت از موزه‌ها از سال 92 تاکنون تنها 4 فقره بوده است.

وی با بیان اینکه در 16 ماه اخیر تنها چهار پرونده سرقت از موزه‌ها به معاونت مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ارجاع داده شده است، گفت: از این میان دو پرونده متعلق به سرقت از موزه‌های ملی و دو فقره نیز مربوط به موزه‌های استانی و یا موزه‌هایی که تحت نظارت سازمان‌ها یا نهادهای خاص هستند، مربوط می‌شود.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه سه مورد از پرونده‌های تشکیل شده در خصوص سرقت از موزه کشف شده است، گفت: تنها پرونده سرقت از موزه کنگاور همچنان در مرحله تحقیق قرار دارد که سارقان با تخریب شیشه طبقه دوم به داخل موزه نفوذ کردند.

به گفته وی، سارقان آتشکده شهرری نیز دستگیر شده‌اند.

غیاثوند با بیان اینکه گاها برخی موسسات و نهادها اقدام به نگهداری اشیاء فرهنگی در قالب موزه و یا خانه موزه می‌کنند، گفت: متاسفانه اینگونه موزه‌ها به دلیل ضعف فیزیکی مورد سوء استفاده سارقان قرار می‌گیرد و گاها نیز سارقان نمی‌دانند که در حال سرقت از یک موزه هستند که می‌توان به سارقان خانه شهید رجایی اشاره کرد که آنها اقدام به ربودن تلویزیون، تلفن و ... کردند.

وی با اشاره به مشکل حفاظت فیزیکی برخی از این موزه‌ها گفت: موزه‌های ملی دارای تجهیزات ایمنی، دوربین، آژیر خطر و ... هستند که عمدتا مشکل خاصی برای آنها به وجود نمی‌آید اما برخی از این موزه‌ها، به مخصوص مکان های خصوصی که به صورت شخصی نگهداری می‌شود اغلب تنها به گماشتن یک نگهبان اکتفا کرده اما بررسی پرونده‌ها نشان داده که سارقان از این ضعف‌ها استفاده کرده و حتی در یک مورد سارقان از پشت بام به داخل موزه نفوذ کرده و از ضعف نگهبان استفاده کرده است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه موزه‌ها باید در هنگام راه‌اندازی نظر کارشناسان امنیتی و پلیسی را جویا شوند، گفت: متاسفانه ضعف حفاظتی برخی امکان نگهداری اشیا ثابت می‌کند که صاحبان موزه در جویا شدن نظر کارشناسان قصور داشته‌اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه