پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر تصویری از یک خورشید روان پریش - فانوس سبز شفق قطبی

خبر

تصویری از یک خورشید روان پریش - فانوس سبز شفق قطبی

مجله نشنال جغرافی این هفته با ارائه تصاویری زیبا، میدان مغناطیسی طوفان خورشیدی، زمستان مریخی و نیمه پنهان ماه در تلاقی با سیاره مشتری به معرفی بهترین تصاویر نجومی پرداخته است.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | efootwear.eu • Shoes for: men, women and kids • Hanbags and accessories , Giftofvision

برداشت دوگانه

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ این تصویر روان پریشانه از خورشید توسط رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا با ترکیب دو عکس در روز 12 ژوئیه گرفته شده است.

این تصویر با روی هم قرار دادن یک تصویر ماواری بنفش شدید از جرقه های خورشید در مگنتوگرام نشان دهنده میدانهای مغناطیسی است. دانشمندان تصویر ترکیبی از یک منطقه فعال پیش از طوفان شدید خورشیدی گرفته اند.

براساس اعلام ناسا، چنین تصاویر ترکیبی می تواند به دانشمندان کمک کند که ماهیت و علل این طوفانها را بیشتر درک کنند.

روز سبز

بازوی رباتی Canadarm2 ایستگاه بین المللی فضایی آرام در روی یک شفق سبز جنوبی قرار گرفته است. این تصویر روز 15 ژوئیه از ایستگاه فضایی گرفته شده است.

این بازوی 17 متری از سال 2001 فعال شده و برای ساختار ایستگاه فضایی و عملکرد آن ضروری است.

نیمه پنهان ماه

این تصویر از ترکیه گرفته شده است، هلال ماه تقریبا روز 15 ژوئیه طی یک مقارنه مشتری را پوشانده است در این نوع تلاقی ها به نظر می رسد که اجسام آسمانی به یکدیگر در آسمان نزدیک شده اند.

تلاقی تنها به چشم ما می رسد. اجسام فلکی در نتیجه موقعیت زمین در فضا در یک خط به نظر می رسند اما حقیقت امر این است که آنها به هم نزدیک یا دور نمی شوند.

مادون قرمز

این تصویر که روز 18 ژوئیه توسط ماهواره ترا ناسا گرفته شده و از طریق ترکیب 14 طیف نوری از مادون قرمز تا قرمز و تا سبز تشکیل شده است. نتیجه این تصویر با رنگ غیر واقعی شده که منطقه کیتیکمئو کانادا را به تصویر کشیده است. دره های عمیقی که پیشتر از یخ پوشیده شده بودند و اکنون پر از آب شده اند و دریاچه ها و جریانهای رودخانه ای را شکل داده اند.

مسیرهای قرمز وسیع نشان دهنده زندگی گیاهی است و سایه های کم رنگ تر به رنگهای آبی، سبز، قهوه ای و سیاه نشان دهنده رسوبهای متغیر است.

فانوس سبز

در روز 18 ژوئیه شفقها ایستگاه تحقیقاتی کنکوردیا را در قطب جنوب روشن کردند، این نقطه یکی از دور افتاده ترین نقاط روز زمین است. به رغم این که این منطقه بسیار دور دست به نظر می رسد اما الکساندر کوما و اردیک بوداکس این تصویر را از فاصله یک کیلومتری آن ثبت کردند.

زمستان مریخی

دیواره های دهانه های برخوردی مریخ در نیم کره جنوبی این سیاره در نتیجه یخهای دی اکسید کربنی شبیه سفال شده است، این تصویر 18 ژوئیه دوربین  HiRISE توسط مدارگرد اکتشافی مریخ گرفته شده است.

چنین ساختارهایی در مریخ متداول است، یخی که در این تصویر به رنگ آبی دیده می شوند در این تورفتگی ها ایجاد می شوند.

حرکت مریخ در امتداد یک حلقه رتروگراد در تصویری ترکیبی که از 40 برداشت بین اکتبر 2011 و ژوئیه 2012 گرفته شده یک مسیر فلکی را نشان می دهد. حلقه رتروگرد زمانی رخ می دهد که مدار یک سیاره مسیر برعکس را طی می کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه