جمعه, 07ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر تصاویری با چشم انداز وسیع از مریخ - مشاهده زمین گلی و زمستان مریخ

خبر

تصاویری با چشم انداز وسیع از مریخ - مشاهده زمین گلی و زمستان مریخ

مریخ‌نورد اکتشاف ناسا تصاویری با چشم انداز وسیع از ردپای تازه یک مریخ نورد تا دهانه برخوردی چند میلیارد ساله منتشر کرده که در آن زمین گلی و شرایط زمستانی مریخی را نشان می دهد که این ربات در سیاره گذرانده است.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | Nike Dunk Low Pro SB 304292 - 102 White Black Trail End Brown Sneakers – Ietp - nike sb mogan mid 2 white laces for sale in ohio

به گزارش خبرگزاری مهر، این صحنه توسط دوربین رنگی که روی یک دکل و همچنین آرایه های خورشیدی همین مریخ نورد گرفته شده است و به نظر می رسد که مخاطب این عکسها بر روی مریخ نورد نشسته و از این منظره عکاسی کرده است.

زمستان مریخی: مریخ نورد اکتشاف ناسا تصویری از زمین گلی و شرایطی را گرفته که در زمستان مریخی حاکم است

تصویر با قدرت وضوح (رزولشن) بالا و جزئیات کامل از سیاره سرخ مریخ

این تصاویر به مناسبت تکمیل حضور هزار روزه مریخ نورد اکتشاف ناسا و حضور 15 ساله رباتی ناسا در مریخ منتشر شده است.

این تصاویر پاناروما در رنگهای غیر واقعی منتشر شده تا تمایز میان مواد در این صحنه مشخص شود.

این تصاویر از مجمع 817 تصویری انتخاب شده که بین 21 دسامبر 2011 تا 8 می 2012 گرفته شده است.

جیم بل به عنوان دانشمندی که مسئول پروژه دوربین این مریخ نورد است، گفت: این تصاویر ارائه کننده بافت غنی زمین شناسی برای کارهای جزئی معدنی و شیمیایی است که این تیم طی پنجمین حضور زمستانی این مریخ نورد گرفته است. همچنین یک تصویر جزئی از بزرگترین دهانه برخوردی که تاکنون به آن برخورد کرده ایم نیز در این مجموعه تصاویر وجود دارد.

این مریخ نورد و جفت وی با نام اسپریت در ژانویه سال 2004 برای انجام مأموریتهایی که در ابتدا سه ماهه تعیین شده بود در مریخ فرود آمدند، اما طراحی فوق العاده و ساخت بی نظیر این دو ربات سبب شد بتوانند زمستان مریخ را نیز پشت سر بگذارند و هشت برابر بیشتر عمر کنند.

مریخ نورد رد حرکت خود را بررسی می کند

تصویر مریخ نورد از خودش در سیاره که هنوز انسان در آن قدم نگذاشته است

سال مریخی، نزدیک به دو برابر سال زمین طول می‌کشد و از آن جا که فاصله مریخ تا خورشید، بسیار بیشتر از فاصله زمین تا خورشید است، زمستان آن جا بسیار سخت تر و طولانی تر است. روح و فرصت در طول این یک سال مریخی توانستند هفتصد هزار تصویر به زمین مخابره کنند، بیش از ده هزار متر مسیر سنگلاخ را طی کنند و بسیاری از سنگ‌ها و صخره‌های سر راه را سوراخ کنند و مورد آزمایش قرار دهند.

آنها شواهدی قاطع برای حضور آب جاری در گذشته مریخ به دست آوردند که بزرگ‌ترین کشف سال 2003 لقب گرفت و همچنین نشانه‌های بسیار زیادی در مورد فعالیت‌های شدید درون مریخ پیدا کردند. از تپه‌هایی که رسیدن به آن‌ها رویایی بیش نبود، صعود کردند و بسیاری دیگر از واقعیت‌های سطح مریخ را نمایان ساختند. البته اطلاعات مشابهی که دو مریخ نورد از دو سوی مریخ ارسال کردند، نشان داد که این نشانه‌ها در همه جای مریخ وجود دارد و منحصر به یک منطقه خاص نیست.

قرار است ماه آینده مریخ نورد کنجکاوی نیز وارد مریخ شود، این مریخ نورد برخلاف رباتهای پیشین از دستگاهایی برخوردار است که می تواند نمونه هایی از خاک و سنگ مریخ را جمع کرده و آنها را با ابزارهای تحلیلی خود مورد بررسی قرار دهد.

مریخ نورد کنجکاوی ماه آینده در مریخ فرود می آید

هدف از این مأموریت بررسی این مسئله است که آیا مریخ پیشتر یا هنوز شرایط مطلوبی برای زندگی میکروبی داشته است یا خیر.

"کنجکاوی" نسبت به کاوشگران دوقلوی ناسا ، "روح" و "فرصت" دو برابر بزرگ تر و پنج برابر سنگین تر است