شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر مقایسه با بزرگترین دره زمین؛ تصاویر بزرگترین دره منظومه شمسی/ دره‌های مریخی با عمق 10کیلومتر

خبر

مقایسه با بزرگترین دره زمین؛ تصاویر بزرگترین دره منظومه شمسی/ دره‌های مریخی با عمق 10کیلومتر

شاید مشاهده دره بزرگ "گرند کنیون" در آمریکا که رودخانه کلرادو از میان آن عبور می کند برای ما روی زمین یکی از منظره های زیبای طبیعی باشد، اما تصویر جدید منتشر شده از منظره مریخی بزرگترین دره ای را با بیش از 4000 کیلومتر طول و 10 کیلومتر عمق نشان می دهد که در منظومه شمسی بی همتا است.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | Design Your Own Sneaker - are nike roshe reprobate for basketball shoes 2017 - Custom Air Force 1 - FitforhealthShops

به گزارش خبرگزاری مهر، تصاویر خیره کننده جدید که توسط سازمان فضایی اروپا منتشر شده دره های مریخی را نشان می دهد و گفته می شود که این دره ها بزرگترین از نوع خود در کل منظومه شمسی هستند.

این دره در فضایی به طول 4000 کیلومتر و 200 کیلومتر عرض دارای عممق 10 کیلومتری است. این دره 10 برابر بزرگتر و 5 برابر عمیق تر از دره " گرند کنیون" در زمین است و بزرگترین دره در منظومه شمسی تلقی می شود.

 

دره مریخی با 4 هزار کیلومتر طول و 200 کیلومتر عرض دارای عمق 10 کیلومتری است و 5 برابر گرند کنیون در زمین است

اطلاعات دره های مریخی از چشم اندازه بالا توسط 20 مدارگرد سازمان فضایی اروپا بالای مریخ گرفته شده است.

سازمان فضایی اروپا اظهار داشت که ویژگهای متنوع زمین شناسی را می توان در این تصویر مشاهده کرد که این امر نشاندهنده تاریخ پیچیده زمین شناسی این منطقه است.

شکل گیری این دره شبیه شکل گیری برآمدگی تارسیس در مریخ به عنوان یک فلات وسیع آتش نشانی است که در سمت چپ همین تصویر بوده و به علت بزرگ بودن دره در قاب تصویر قرار نگرفته است. این آتشفشان نیز بزرگترین در منظومه شمسی تلقی می شود.

براساس اعلام سازمان فضایی اروپا، فعالیتهای آتش نشانی به واسطه ماهیت سنگهای دیواره های این دره و دشتهای اطراف که با جریانهای گدازه ای پی در پی ساخته شده کاملا مشخص است.

این تصویر همچنین نشاندهنده الگوهای پیچیده است که گفته می شود در نتیجه اعمال نیروهای گسترده ایجاد شده است و جدیدترین مورد آن در مرکز این تصویر در امتداد مرز پایینی تصویر به چشم می خورد.

 

نمایی از دره های مریخی در طول 4 هزار کیلومتری و با 10 کیلومتر عرض

دره گرند کنیون در آمریکا که نشان دهنده بزرگترین دره زمین است اما در مقابل جدیدترین تصاویر از دره های مریخ کوچک به نظر می رسد

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه