جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر جدیدترین تصاویر کنجکاوی از سطح مریخ

خبر

جدیدترین تصاویر کنجکاوی از سطح مریخ

پس از فرود موفقیت آمیز مریخ نورد کنجکاو بر روی همسایه سرخ زمین، این کاوشگر به تازگی تصاویر زیبایی از این سیاره به زمین ارسال کرده است.

991 - CN9671 - Blauw - Nike Air Max 1 By You Custom herenschoen - nike air max lays blue cheese commercial actor | cute adidas girl sketch easy whole body - Upstart Balance 550 "UNC"/"Baby Blue" - BB550HL1 - LacollesurloupShops

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ محققان ماموریت کنجکاوی در ناسا با استفاده از فناوری های تصویری، تصاویر پانارومای 360 درجه شفافی را برای علاقمندان منتشر کرده اند.

این کاوشگر از 2 دوربین دوقلوی ناوبری موسوم به NavCam برای تهیه تصاویر باورنکردنی که نشان دهنده از زمین پوشیده از ریگ و فندقی رنگ است، استفاده کرده اند.


محققان ناسا در حال تماشای تصاویر جدید کاوشگر مریخ

کنجکاوی با صرف هزینه هنگفت 2.5 میلیارد دلاری ناسا  16 مرداد ماه بر روی مریخ فرود آمد.

کنجکاوی تصاویر جدیدی از زمین مریخ به زمین ارسال کرد
 
طی دو سال آینده کنجکاوی از کوه ها بالا می رود و از دهانه ها پایین می پرد، سنگها و نمونه خاکهای منطقه را جمع می کند تا نشانی برای وجود حیات ارگانیسمهای میکروسکوپی پیدا کند. این آخرین فصل از تلاشهای بلند مدت برای کشف این مسئله است که آیا در تاریخ اولیه مریخ حیاتی وجود داشته است یا خیر.
 

 
 تصویری جدید از مریخ
 
سفر به مریخ  566 کیلومتر بود و دشوارترین بخش آن فرود تلقی می شد، چرا که کنجکاوی حدود یک تن وزن دارد و مهندسان روش جدیدی برای پایین کشیدن آن و فرود روی سطح مریخ ابداع کردند. آخرین مریخ نوردهایی که روی این سیاره مریخ فرود آمدند " روح" و "فرصت" بودند که در کیسه هوا پیچیده شده بودند.
 

 
تلاش کنجکاوی برای یافتن نشانه ای از حیات در مریخ
 
کنجکاوی با سوخت هسته ای کار می کند، ابعاد یک خودرو کوچک را دارد و با ابزارهای علمی چون ایستگاه هواشناسی و دوربین مجهز است، این مریخ نورد همچنین یک بازوی رباتی مجهز به یک دریل الکتریکی است که می تواند نمونه سنگها را در آزمایشگاه شیمی خود مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد تا وجود حیات در ارگانیسمهای میکروسکوپی یا میزان تشعشع خطرناک این سیاره مشخص شود.
 

 
ارسال این نتایج به ناسا می تواند به درک بهتر خطراتی که فضانوردان در سفر آینده به مریخ با آن رو به رو می شوند کمک کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه