شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر گسل زلزله صبح امروز خراسان جنوبی/ زلزله در عمق کم رخ داد

خبر

گسل زلزله صبح امروز خراسان جنوبی/ زلزله در عمق کم رخ داد

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی با اعلام جزئیات زلزله صبح امروز در خراسان جنوبی، گفت: پیش از این نیز در منطقه مذکور زلزله ای با بزرگای 7.1 ریشتر رخ داده بود.

nike-air-force-1-shadow-lucky-charms-dj5197-100-date-sortie | nike sb dunk high premium red velvet dress shoes - 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - 555088

دکتر مهدی زارع در گفتگو با خبرنگار مهر بزرگای این زلزله را 5.2 در مقیاس ریشتر ذکر کرد و افزود: این زلزله در نزدیکی سربیشه در جنوب آبیز ساعت 4:20 دقیقه صبح امروز یکشنبه 12 شهریورماه در عمق کم رخ داده است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با بیان اینکه پیش از این در منطقه مذکور زلزله بزرگ اردکول قائن رخ داده است، اظهار داشت: در روز 20 اردیبهشت سال 76 زمین لرزه ای با بزرگای 7.1 رخ داد و زلزله امروز خراسان جنوبی به نظر می رسد در راستای گسل آبیز باشد.
 
وی با اشاره به اینکه این منطقه لرزه خیزی بالایی دارد، توضیح داد: آخرین زلزله معروف این منطقه زلزله قائنات است که  در سال 76 در این محل رخ داد.
 
زارع با تاکید بر اینکه در این منطقه گسلهای زیادی وجود دارد، خاطر نشان کرد: از جمله گسلهای فعال در این منطقه گسل "بنیاباد" و "دشت بیاض" است.
 
وی گفت: کانون زلزله صبح امروز روند شرقی - غربی دارد.
 
وی گسل آبیز را از دیگر گسلهای منطقه نام برد و یادآور شد: روند این گسل که زلزله امروز و سال 76 را ایجاد کرده است دارای روند شمال غربی- جنوب شرقی است، در شمال این گسل، گسل بنیاباد قرار دارد و زلزله معروف 9 شهریور 47 را موجب شده است.
 
به گزارش مهر، صبح امروز زمین لرزه ای به بزرگی 5.2 ریشتر حوالی روستای "زهان" در خراسان جنوبی را لرزاند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه