جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان دستگیری حفاران غیرمجاز در حین حفاری آثار تاریخی دامغان

یادمان

دستگیری حفاران غیرمجاز در حین حفاری آثار تاریخی دامغان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان از دستگیری حفاران غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | 『アディダス』に分類された記事一覧

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، معصومه داودیان اظهار کرد: با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی شهرستان دامغان، در دو مرحله، سه حفار غیرمجاز در حین حفاری در روستاهای سرخ ده اگره و نریشم دستگیر شدند.

وی بیان کرد: در مرحله نخست، دو حفار غیرمجاز در حین حفاری در آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی، دستگیر و همراه با ادوات حفاری، به کلانتری 11 این شهرستان اعزام شدند. در مرحله دوم نیز با همکاری یگان حفاظت از آثار تاریخی و کلانتری 17 شهر دیباج، یک حفار غیرمجاز در حین حفاری در منطقه روستای سرخ ده اگره دستگیر شد.

داودیان با اشاره به اینکه سه حفار غیرمجاز در این منطقه مشغول حفاری بودند، افزود: دو نفر از این افراد متخلف متواری شده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان دامغان با تاکید بر اینکه حفظ و حراست از گنجینه‌های تاریخی و آثار باستانی وظیفه تمام افراد است، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف در رابطه با هجوم به آثار میراث فرهنگی در شهرستان دامغان، موضوع را با شماره 02325246043 به اطلاع یگان حفاظت از آثار تاریخی این شهرستان برسانند.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی، هر گونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی- فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب، به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

به گزارش ایسنا، چنانچه حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است یا در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی صورت گیرد، علاوه بر ضبط اشیاء مکشوفه و الات و ادوات حفاری، مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه