سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر بنیاد فردوسی شاخه کاشان راه‌اندازی شد

خبر

بنیاد فردوسی شاخه کاشان راه‌اندازی شد

در پی برگزاری شکوهمند دومین جشنواره ملی ضرب و نقل در شهرهای کاشان و آران و بیدگل به کوشش بنیاد فردوسی و نهادهای فرهنگی این دو شهر تاریخی در سال‌روز ترویج فرهنگ پهلوانی، بنیاد فردوسی شاخه کاشان و آران و بیدگل راه‌اندازی شد.

یاسر موحدفرد (دبیرکل بنیاد فردوسی(، طی احکامی جداگانه دبیر، رییس، نایب رییس و اعضای هیات مدیره بنیاد فردوسی شاخه کاشان و آران و بیدگل را معرفی کرد.

بنیاد فردوسی از سال ۱۳۸۴ با مجوز رسمی سازمان میراث فرهنگی راه‌اندازی شده است و برپایه اساسنامه مصوب بنیاد فردوسی، می‌تواند نمایندگی در استان‌ها و شهرهای ایران داشته باشد. بدین روی تا کنون بنیاد فردوسی در شهرهای تهران، مشهد، ایلام و کرمان دارای دفتر نمایندگی است.

با راه‌اندازی پنجمین دفتر بنیاد فردوسی با حکم دبیرکل کوشاترین نهاد در زمینه بازشناسی مفاخر ایران، اعضای هیات مدیره بنیاد فردوسی شاخه کاشان و آران و بیدگل، مسعود نوری‌فرد (دبیر)، خیام وقارکاشانی (رییس)، مهدی شهریاری (نایب رییس) و اکبر معماری‌فرد (عضو هیات مدیره) در آیین پایانی دومین جشنواره ملی ضرب و نقل با حضور مدیران ارشد فرهنگی و هنرمندان برجسته نقالی و فرهنگ پهلوانی معرفی شدند.

در حکم اعضای هیات مدیره بنیاد فردوسی شاخه کاشان و آران و بیدگل آمده است:

«همان‌گونه که به نیکی آگاهی دارید، بنیاد فردوسی از کوشاترین نهادها در زمینه بازشناسی مفاخر، فرهنگ، هنر، تمدن و میراث فکری و فرهنگی کشور است که یکی از دستاوردهای آن همکاری در ثبت‌های جهانی هزاره سرایش شاهنامه فردوسی، هنر نقالی و آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای به نام ایران در یونسکو بوده است.

با توجه به پیشینه فرهنگی هنری و علاقمندی‌تان برای همکاری با این نهاد فرهنگی، شما را به مدت دو سال به عنوان عضو هیات مدیره بنیاد فردوسی شاخه شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل منصوب می‌کنم.

امید است با همکاری نهادهای فرهنگی‌ شهرستان‌های یاد شده در راستای هدف‌های بنیاد فردوسی، پیروز و سرافراز باشید.»

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه