چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر برگزاری همایش کودکان، عارفان راستین

خبر

برگزاری همایش کودکان، عارفان راستین

با همکاری بنیاد فردوسی و گروه آینه‌داران هزاره، همایش «کودکان، عارفان راستین» در سه‌شنبه به تاریخ 16 آبان ماه امسال در هتل بین‌المللی استقلال، بزرگراه شهید چمران از ساعت 16 تا 20 برگزار خواهد شد.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | 02 Release Date - nike air force 1 special fields free shipping line - PUMA MB.01 LaMelo Ball 377237 - SBD

 

به گزارش ایرانبوم به نقل از روابط عمومی بنیاد فردوسی، همایش «کودکان، عارفان راستین» سرآغاز نشستهایی ویژه اولیا و مربیان دانش‌آموزان و خانواده‌های ایرانی به مدیریت دکتر قدمعلی سرامی، ادیب، شاعر، نویسنده و استاد زبان و ادب فارسی دانشگاه و عضو امنای بنیاد فردوسی خواهد بود.

گفتنی است همایش یاد شده با حضور شماری از فرهیختگان عرصه‌ ادب و فرهنگ، برای هم‌اندیشی و رایزنی درباره بخش بزرگی از دلهره‌های انسان‌ این روزگار از جمله ناهماهنگی‌های گوناگون فرهنگی، تضعیف توانایی‌های جسمانی و روحانی و جدایی نسلها خواهد پرداخت.

از دیگر سو پس از برپایی همایش «کودکان عارفان راستین» بخش عمده‌ای از نشستهای ویژه اولیا و مربیان دانش‌آموزان که به گونه پی در پی برگزار خواهد شد به سرفصلهای آموزشی هم‌چون: کلاس سده‌ بیست و یکم؛ خودنقادی در کلاس و مدرسه؛ نوسازی فرهنگی؛ مدیریت عاشقانه؛ چه کنیم که فرزندان‌مان به ادبیات فارسی علاقه‌مند شوند؛ توفان ذهن و نقش آن در رشد فرهنگی فرد و اجتماع؛ نمره‌محوری و عواقب آن؛ مضرات مدرک‌گرایی؛ ادبیات‌درمانی؛ تفسیر آثار ادبی ویژه کودکان؛ نقش بازی در زندگی کودکان؛ کودکان و تعلیم و تربیت؛ شعر و کودک؛ فرزندان ما و رسانه‌های همگانی؛ تصعید یا والایش و نقش آن در زندگی فرزندان؛ اختلاف نسلها و کارکردهای آن در زندگی فردی و اجتماعی؛ خوابهای کودکان و تعابیرشان؛ هدفداری و نقش آن در زندگی افراد و اجتماعات؛ چه کنیم که کودکان‌مان از سلامت رشد برخوردار شوند؛ تاثیرات دنیای مجازی در ساخت و پرداخت زندگی کودکان؛ اختصاص خواهد یافت.

شایان ذکر است از بخشهای جنبی همایش یاد شده، نمایش پویانمایی و نماهنگ و برپایی نمایشگاه کتاب در تالار یاس هتل بین‌المللی استقلال خواهد بود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی‌های بیشتر و تخصیص جا با شماره 66024265 تماس حاصل نمایند.

بنا به این گزارش، دکتر قدمعلی سرامی، ادیب، شاعر، نویسنده و پژوهشگر ایرانی است که از سال 1352 تا کنون، نزدیک به چهل سال در دانشگاه‌ها و مدرسه‌های عالی کشور، دروس زبان و ادب فارسی، ادبیات کودکان و نوجوانان، مدیریت خلاق و تاتر کودک را در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، تدریس کرده است.
از کتابهای تالیفی دکتر قدمعلی سرامی می‌توان به از رنگ گل تا رنج خار (شکل‌شناسی داستانهای شاهنامه)، از خاک تا افلاک (سیری در غزلیات و رباعیات مولانا جلال‌الدین)، قهقهه آفتاب، آینه و بی‌نقاب (تجلی آینه در ادب و فرهنگ ایران زمین)، پنج مقاله درباره ادبیات کودک، امید در شعر شاعران بزرگ ایران، ارزشِ باوری امثال فارسی و از هرگز تا همیشه اشاره نمود.
هم‌چنین از کتابهای وی در زمینه کودک و نوجوان می‌توان به قصه دوستی، شیرین‌تر از پرواز، تفرقه، اختر چرخ ادب، افسانه سبز، من و جام و شب‌‌تابها، حمومک رنگها، قالیچه سلیمون، بادکنک سرخ، پسری که سه زبان می‌دانست، سیمرغ و آفتاب، دانه هویج و قاشق جادوگر اشاره داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه