پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر اعطای دکترای افتخاری به ایرج افشار توسط دانشگاه اسکاتلند

خبر

اعطای دکترای افتخاری به ایرج افشار توسط دانشگاه اسکاتلند

برگرفته از ایسنا

دانشگاه اسکاتلند به ایرج افشار دکترای افتخاری می‌دهد.


به گزارش خبرنگار بخش فرهنگ و ادب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشگاه اسکاتلند قرار است در ماه سپتامبر در رشته‌ی تاریخ به ایرج افشار دکترای افتخاری بدهد.


علی دهباشی با اعلام این خبر، همچنین درباره‌ی آخرین فعالیت‌های افشار پیش از بیماری، گفت: استاد ایرج افشار که «یادداشت‌های محمدعلی فروغی» آخرین کتاب منتشر‌شده‌ی اوست، پیش از بیماری، در حال تدوین جلد دوم سفرنامه‌های داخلی‌اش بود. جلد اول این سفرنامه‌ها با نام «گلگشت در وطن» منتشر شد که در پی استقبال از آن و همچنین تشویق دوستان، ایشان به تدوین جلد دوم پرداخت.


او در ادامه گفت: بخش‌هایی از خاطرات ایرج افشار با عنوان «این دفتر بی‌معنی» در مجله‌ی « بخارا» منتشر شده و امید است که ایشان بعد از بهبودی بتواند کل خاطرات خود را با این عنوان عرضه کند.


سردبیر مجله‌ی «بخارا» در پایان عنوان کرد که آخرین دست‌نوشته‌های ایرج افشار با عنوان «تازه‌های ایران‌شناسی» که شامل آخرین یاد‌داشت‌های او در زمینه‌ی فرهنگ، تاریخ و ادبیات است و قبل از حاد شدن بیماری، آن را به مجله‌ی «بخارا» داده بود، از فردا (یکشنبه، 15 اسفند‌ماه) در شماره‌ی نوروزی مجله‌ عرضه خواهد شد.


ایرج افشار، تاریخ‌پژوه، نسخه‌شناس، ایران‌شناس و جهانگرد برجسته‌ی قرن معاصر، متولد سال 1304، از شامگاه پنج‌شنبه (12 اسفند) در بخش مراقبت‌های ویژه‌ی بیمارستان جم بستری است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه