جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی آئین‌نامۀ اعطای جایزۀ گنجینۀ پژوهشی ایرج افشار

رویدادهای فرهنگی

آئین‌نامۀ اعطای جایزۀ گنجینۀ پژوهشی ایرج افشار

به گزارش روابط عمومی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی، به منظور بزرگداشت و تجدید یاد استاد ایرج افشار، «هیأت امنای گنجینۀ پژوهشی ایرج افشار»، جایزه‌ای برقرار کرده است. منبع مالی، اصول و شرایط اعطای جایزه و شرایط جایزه‌گیرندگان به شرح زیر است:
1. این جایزه هر سال در 16 مهر ماه، به مناسبت سالروز تولد استاد ایرج افشار، به فرد حائز شرایط در آئین‌نامه اعطا خواهد شد.
2. این جایزه به بهترین پایان‌نامۀ تحصیلی دانشجویان دورۀ کارشناسی ارشد یا دکتری در رشتۀ کتابداری (نام مصوب جدید: علم اطلاعات و دانش‌شناس) اعطا می‌شود.
3. داوران جایزه، اعضای هیأت امنای گنجینۀ پژوهشی ایرج افشاراند و در صورت لزوم از نظر مشورتی اعضای شورای عالی علمی، یا اعضای هیأت علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، یا سایر متخصصان در آن رشته بهره‌مند خواهند شد.
4. فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری رشتۀ کتابداری که مایل به دریافت این جایزه باشند، باید یک نسخه از پایان‌نامۀ خود را که در سال 1389 یا 1390 از تصویب گذشته است، تا تاریخ 30 خرداد 1392 به مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، هیأت امنای گنجینۀ پژوهشی تحویل دهند. نخستین جایزه طی مراسمی در 16 مهر 1392 به پایان‌نامۀ برگزیده اعطا می‌شود. از آن پس و در سال‌های بعد داوطلبان می‌توانند پایان‌نامۀ خود را تا تاریخ سی خرداد هر سال به همان هیأت امنا تسلیم کنند.
5. مبلغ جایزه فعلاً سالی 40 میلیون ریال است که از سوی فرزندان فرهنگ‌دوست آن شادروان: آقایان بهرام، کوشیار و آرش افشار تأمین می‌شود. ممکن است این مبلغ در سال‌های آینده افزایش هم بیابد.
6. پایان‌نامه‌ای که به دریافت جایزه نایل شود، از سوی انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی به گونه‌ای مناسب چاپ و منتشر خواهد شد.


سید کاظم موسوی بجنوردی، کامران فانی، کاوه بیات، سید فرید قاسمی، عنایت الله مجیدی،  سید علی آل داود (مشاور حقوقی)، بهرام افشار، کوشیار افشار، آرش افشار.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه