جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر افزایش 6 درجه ای دمای هوا در شمال کشور

خبر

افزایش 6 درجه ای دمای هوا در شمال کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش 6 درجه ای دمای هوا در سواحل دریای خزر از فردا خبر داد.

shock drop air force 1 full uv reactive | nike air force 1 6 inch boot forged iron - 150 - Cheap Air Jordan 1 Mid GS “Holiday” White/Black - Roma Green - University Red 2021 For Sale DM1208

عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز در برخی نقاط نوار شرقی کشور بارش پراکنده و وزش باد ادامه داشته که اواسط امروز این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

به گفته وی، پنج شنبه بعدازظهر و طی روز جمعه با گذر امواج ناپایدار جوی از مناطق مرکزی خلیج فارس، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد در خلیج فارس، جزایر جنوبی کشور، جنوب استانهای بوشهر، فارس و هرمزگان رخ خواهد داد.

امیدوار اظهار داشت: طی سه روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از پنج شنبه تا اواسط هفته آینده جوی آرام و پایدار در سایر نقاط کشور حاکم می شود که موجب افزایش آلاینده های جوی درشهرهای صنعتی و پر جمعیت خواهد شد.

وی افزود: در این مدت افزایش دمای حدود 4 تا 6 درجه سانتی گراد در سواحل جنوبی دریای خزر رخ خواهد داد.

امیدوار یادآور شد: سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از غرب وارد کشور خواهد شد.


افزایش آلاینده ها در تهران و کلانشهرها از پنج شنبه
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از روز پنج شنبه هفته جاری تا اواسط هفته آینده با سکون نسبی هوا و افزایش پتانسیل آلودگی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت به ویژه کلانشهر تهران، روند افزایش چگالی آلاینده ها، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش بینی می شود.
عبدالرضا امیدوارشهری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی در 24 ساعت آینده در نیمه شرقی، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش باران، وزش باد و گاهی رعد و برق ادامه خواهد داشت و بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود.

به گفته وی، این سامانه اواسط روز چهارشنبه از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد.

امیدوارشهری اظهار داشت: امروز در برخی نقاط استانهای کرمان، یزد، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید رخ خواهد داد .

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: پنج شنبه بعدازظهر و طی روز جمعه با گذر امواج ناپایدار جوی از مناطق مرکزی خلیج فارس، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد در استانهای بوشهر، فارس و هرمزگان رخ خواهد داد در این مدت خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و بارانی خواهد بود

وی افزود: از روز پنج شنبه هفته جاری تا اواسط هفته آینده با سکون نسبی هوا و افزایش پتانسیل آلودگی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت دامنه های جنوبی البرز به ویژه کلان شهر تهران، روند افزایش چگالی آلاینده ها، کاهش کیفیت هوا وکاهش دید افقی پیش بینی می شود.

امیدوارشهری یادآور شد: از عصر پنج شنبه و طی روزهای جمعه و شنبه بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط استانهای بوشهر، جنوب فارس، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان و بارش قابل توجه باران با وزش باد و رعد برق در جزایر ایرانی خلیج فارس پیش بینی می شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه