پنج شنبه, 20ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش آخرین تمرین تیم ملی با حضور تمام بازیکنان برگزار شد - ترکیب اصلی فاش نشد

ورزش

آخرین تمرین تیم ملی با حضور تمام بازیکنان برگزار شد - ترکیب اصلی فاش نشد

تیم ملی فوتبال ایران آخرین تمرین خود را پیش از دیدار مقابل نیجریه برگزار کرد. خبرگزاری فارس: آخرین تمرین تیم ملی با حضور تمام بازیکنان برگزار شد.

nike-air-force-1-shadow-lucky-charms-dj5197-100-date-sortie | Nike, adidas, Converse & More

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از برزیل، آخرین تمرین تیم ملی پیش از دیدار با نیجریه، امروز ساعت 15:15 تا 16:15 به وقت محلی در حالی برگزار شد که تمام 23 بازیکن تیم ملی در آن حضور داشتند.

در ابتدا بازیکنان کار با توپ و آقا وسط را در دستور کار خود قرار دادند و پس از آن زیر نظر مربی بدنساز به گرم کردن بدن‌هایشان پرداختند. همچنین دروازه‌بان‌ها زیر نظر گاسپار در گوشه‌ای از زمین مشغول به تمرین شدند.

استقبال خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های مختلف برای پوشش این تمرین بسیار بالا بود و همه خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های مختلف به دنبال ترکیب اصلی تیم ملی ایران برای دیدار با نیجریه بودند که کی‌روش همانند روزهای قبل هیچ برنامه تاکتیکی در این 15 دقیقه ابتدایی برگزار نکرد. 


***

گزارش خبرنگار اعزامی فارس از برزیل

کی‌روش: هیچ تیمی آنقدر کامل نیست که همیشه برنده شود/ فردا سورپرایزهایی برای نیجریه داریم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: هیچ تیمی اینقدر بزرگ نیست که همیشه ببرد و آنقدر کامل نیست که در فوتبال همیشه پیروز باشد.
خبرگزاری فارس: کی‌روش: هیچ تیمی آنقدر کامل نیست که همیشه برنده شود/ فردا سورپرایزهایی برای نیجریه داریم

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از برزیل، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران دقایقی پیش در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های ملی ایران و نیجریه در جام جهانی 2014 برزیل حاضر شد تا پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد.

کی‌روش درباره بازی فرداشب مقابل نیجریه و اینکه به نظر می‌رسد آماده‌سازی طبق برنامه‌اش پیش نرفته است؛ گفت: ابتدا اجازه دهید از طرف خودم به زبان پرتغالی صحبت کنم و به رسانه‌ها سلام بگویم و به زبان فارسی نیز صبح به خیر بگویم. همانطور که می‌دانید سفر طولانی برای ما بود تا بتوانیم توان رقابت در جام جهانی را داشته باشیم. ما از کار خودمان که شایسته حضور در جام جهانی باشد، راضی هستیم.

وی افزود: مشکلات زیادی وجود داشته اما در نهایت در جام جهانی حاضر شدیم. البته بعد از آنکه توانستیم راهی جام جهانی شویم، می‌دانستیم حضور در این رقابت‌ها سطح دیگری را طلبد می‌کند، چراکه باید مقابل بهترین‌های دنیا بازی کنیم و بدون شک بالا بردن سطح تیم کار راحتی نبوده است.

وی ادامه داد: برای اینکه برای سه بازی آماده شویم کار ساده‌ای نبود، اما الان آماده‌ایم. بسیار خوشحالم که اینجا هستیم و می‌توانیم به دنیا نشان دهیم که ایران شایستگی حضور در جام جهانی را دارد. بنابراین تلاش می‌کنیم تا حد ممکن لذت را به ایران و ایرانی تقدیم کنیم.

کی‌روش در پاسخ به این سؤال که انتظار شما برای بازی اول‌تان چیست، گفت: این بازی مهمی برای هر دو تیم است. اطلاع داریم که نیجریه پر از ستاره است، نفرات زیادی که در اروپا بازی می‌کنند، کشی هم مربی خوبی است. آنها به گواه تاریخ تیم خوبی هستند و زمانی که در جام جهانی بازی کردند با اینکه آن زمان انتظار زیادی از این تیم آفریقایی نبود اما خوب بازی کردند. آنها حتی انتظار دارند که تا نیمه نهایی یا حتی فینال هم برسند. بنابراین با توجه به نفراتی که دارند بازی برای ما سخت خواهد بود، اما ما ستاره‌های خوبی داریم و علاوه بر آن روحیه ما نیز خیلی بالاست.

وی افزود:‌ ما اینجا هستیم چون گروهی دیگر از بازیکنان قوی با اعتقاد قوی و تعهد راسخ به کاری می‌خواهند به اهداف خود برسند. شاید کار سخت باشد اما به رویاهایی رسیدیم که در خواب می‌دیدیم. هیچکس نمی‌گوید که بازنده‌ایم یا برنده و همین زیبایی فوتبال است. ما برای برد مبارزه خواهیم کرد و شانس خودمان را امتحان خواهیم کرد و فردا همین کار را از دقیقه اول مبارزه انجام می‌دهیم تا موفق شویم.

کی‌روش در مورد اینکه شما چه چیزی به این تیم ارائه می‌کنید، گفت، آرژانتین شانس رسیدن به فینال را دارد و تیم ملی ایران هم پرتغال نیست، تیم من الان ایران است، چند سال در ایران بوده‌ام و با احساس مبارزه خواهیم کرد. در چند سال گذشته شاهد بودم اولین بازی در یک رقابت همیشه پیچیده‌ترین است اما برای ایران، نیجریه رقیب ماست. الان رقابت ما با نیجریه است و پس از آن به آرژانتین فکر می‌کنیم.

وی در مورد اینکه بازیکنان اروپایی از جمله دژاگه چه امتیازی برای تیم ملی ایران هستند، گفت:‌ جام جهانی تمام مربوط به بازیکنان با کیفیت است. تیم نیجریه مملو از بازیکنانی است که در اروپا بازی می‌کنند. ستاره‌های نیجریه در اروپا بازی کرده‌اند و 16 درصد آنها در تیم‌های انگلیسی بازی کردند و من هم به این ترتیب نفراتی را پیدا کردم و با بازیکنان داخلی تلفیق کردم. تجربه همه چیز در تیم و مهم‌ترین مسئله است.

کی‌روش در مورد اینکه آیا ایران می‌تواند اولین تیم آسیایی پیروز جام جهانی باشد، گفت: به همین خاطر هم هست که ما اینقدر تلاش می‌کنیم اما تا الان نمی‌توانیم یک تحلیل از این وضعیت ارائه کنیم. در پایان جام جهان فرصت خوبی برای تحلیل خواهد بود که خودمان را با تیم‌های آفریقایی و امریکای جنوبی تحلیل کنیم و ببینیم که می‌توانیم در این سطح بازی کنیم یا خیر.

سرمربی تیم‌ملی در مورد اینکه گفته می‌شود تیم‌ملی نیجریه به خاطر مشکلات مالی تهدید کرده بود که تا حل نشدن این مشکل در جام‌جهانی شرکت نخواهد کرد آیا تیم‌ ملی ایران نیز چنین تهدیدی را به کار برده بود یا خیر، گفت: ابتدا لازم می‌دانم به یکی از بازیکنان نیجریه که از دوستان خوب من است احترام بگذارم، به شخصه دو مهاجم آنها را می‌شناسم که بازیکنان خوبی هستند و می‌دانم که آنها برای پول بازی نمی‌کنند البته درآمد مهم است با این حال این تفکر در آنها وجود ندارد. در مورد خود ما نیز باید بگویم که تضمین می‌دهم که طی سه سال و سه ماه گذشته این گروه از بازیکنانی که تیم‌ملی را پیش بردند به خاطر خشنودی مردم بازی کردند و به خاطر مردمی که عاشق فوتبال هستند، هرگز ذهن آنها دنبال مادیات نبوده است. تیم‌ملی ایران با عشق به جام جهانی رسید و به خاطر تعهدی که به هواداران و طرفداران داشت.

وی در مورد مشکل گلزنی در تیم‌ملی گفت: اگر اعتقاد دارید فوتبال فقط حمله است، روزنامه‌های اسپانیایی را بخوانید و ببینید که آنها در مورد نتیجه چه فکر می‌کنند. این فوتبالی است که نتیجه‌اش مهم است. هنوز نتایج دیدار با آرژانتین را به خاطر می‌آورم که حتی مارادونا هم نمی‌توانست مقاومت کند و گاهی اوقات این تیم با مشکل مواجه می‌شد. دفاع بخشی از بازی است و هیچکس انتظار ندارد که جام جهانی توسط افراد غیرمسئول بازی شود، اما ما اینجا هستیم تا سختی و زحمت بکشیم با این حال باز هم تاکید می‌کنم که دفاع بخشی از فوتبال است و با فوتبال منفی تفاوت دارد ما باید تلاش کنیم که بازی را ببریم و این تفاوت می‌کند با اینکه بخواهیم همیشه تهاجمی بازی کنیم با این حال قول می‌دهم که اگر نیجریه بخواهد حمله کند ما نیز در ضدحملات بتوانیم جواب خوبی به آنها بدهیم.

کی‌روش یادآور شد: این گروه مربیانی که در کنار هم اینجا هستیم به خاطر این است که بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم و برزیل را با احترام ترک کنیم و این درک را ایجاد کنیم که تیم‌ملی ایران تیمی است که می‌تواند بهترین عملکرد خود را داشته باشد، با وجود تمام مشکلاتی که برایش به وجود آمد چون تیم ما شایسته این احترام است.

سرمربی تیم‌ملی با بیان اینکه فردا سورپرایزهای زیادی برای نیجریه داریم و این سورپرایزها یکی نیست، افزود: باید از فوتبال لذت ببریم و خودمان را عرضه کنیم. امیدوارم بازیکنانم با تلاشی که می‌کنند خودشان را با بهترین شکل خود عرضه کنند و طبیعتا همانطور که گفتم هیچ تیمی اینقدر بزرگ نیست که همیشه ببرد و آنقدر کامل نیست که در فوتبال همیشه پیروز باشد. مهم‌ترین نکته در فوتبال این است که آماده باشید و ما هم باید تلاش کنیم تا مقابل تیمی مانند نیجریه از نقاط ضعف آنها استفاده کرده و بتوانیم با تمرکز بالا بهترین کیفیت خود را ارائه دهیم.

***

گزارش خبرنگار اعزامی فارس از برزیل

نکونام:‌ تجربه بین‌المللی‌ام می‌تواند کمک‌حال تیم‌ملی شود/ هیچ استرسی برای جام جهانی ندارم

کاپیتان تیم ملی فوتبال گفت:‌ بازیکنانی که تجربه بین‌المللی بیشتری دارند، می‌توانند بیشتر کمک‌حال تیم‌ ملی باشند.
خبرگزاری فارس: نکونام:‌ تجربه بین‌المللی‌ام می‌تواند کمک‌حال تیم‌ملی شود/ هیچ استرسی برای جام جهانی ندارم

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از برزیل، جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال در کنفرانس خبری پیش از دیدار تیم‌های ایران و نیجریه در این خصوص گفت: برای حضور در جام جهانی راه سختی را پشت سر گذاشتیم و خیلی‌ها فکر نمی‌کردند امروز اینجا باشیم، اما این کار را کردیم.

وی ادامه داد: یکی از آرزوهای ما حضور در جام جهانی بود که به آن رسیدیم و آرزوی دیگر ما سربلندی ایران در این مسابقات است. تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم و همه می‌دانند که باید مقابل بهترین تیم‌های دنیا بازی کنیم.

نکونام در مورد اینکه آیا تجربه حضور در اسپانیا می‌تواند به او در جام جهانی کمک کند یا خیر، گفت: صد درصد همینطور است، بازیکنانی که تجربه بین‌المللی بیشتری دارند، می‌توانند بیشتر کمک‌حال تیم‌ملی باشند و ما حتی می‌توانیم به بازیکنانی که این تجربه را ندارند هم کمک کرده و در نهایت تیمی یک دست و با انگیزه ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ فشار و استرسی برای جام جهانی ندارم، افزود: تمام تمرکزم برای بازی با نیجریه است و می‌خواهیم بهترین بازی خود را بدون هیچ استرسی انجام دهیم و در واقع می‌خواهیم ساده اما با فکر و منطقی بازی کنیم.

***

جام بیستم - 2014 برزیل

برتری خفیف آرژانتین مقابل بوسنی/ پای مسی پس از 8 سال به گلزنی باز شد

تیم ملی فوتبال آرژانتین موفق شد در نخستین دیدار خود در جام جهانی 2014 برزیل به پیروزی برسد.
خبرگزاری فارس: برتری خفیف آرژانتین مقابل بوسنی/ پای مسی پس از 8 سال به گلزنی باز شد

به گزارش خبرگزاری فارس، دیدار تیم‌های آرژانتین و بوسنی هرزگوین دو همگروه ایران از ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد آغاز شد که این بازی در نهایت با نتیجه 2 بر یک به سود آرژانتین به پایان رسید.

در ابتدای این بازی آرژانتین با یک گل زودهنگام که توسط بازیکن بوسنی وارد دروازه خودی شد در دقیقه 3 بازی یک بر صفر پیش افتاد. کولاسیناچ دروازه بوسنی را باز کرد.

در نیمه دوم این دیدار هیگواین به جای رودریگز وارد زمین شد. در ابتدای این نیمه موقعیت خاصی روی دروازه‌ها ایجاد نشد. در ادامه در دقیقه 58 فرصت گلزنی برای بازیکنان بوسنی ایجاد شد که آنها نتوانستند از آن استفاده کنند. در دقیقه 59 هم آگوئرو با پاس مسی صاحب موقعیت شد که دروازه‌بان بوسنی توپ را گرفت و اجازه گلزنی نداد.

در ادامه این دیدار در دقیقه 62 برای آرژانتین ضربه آزاد گرفته شد که مسی با اختلاف زیاد این توپ را به بیرون فرستاد.

در دقیقه 65 مسی با حرکات منحصر به فرد خود موفق به گلزنی شد تا آرژانتین 2 بر صفر پیش بیافتد و پای مسی بعد از 8 سال به گلزنی باز شد.

در ادامه بوسنی موفق شد با گل ابیسویچ که در دقیقه 69 وارد زمین شده بود، یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

روجو از آرژانتین و اسپاهیچ از بوسنی در این دیدار کارت زرد گرفتند.

ایبیشویچ به جای موجدا، ویسکا به جای هاجروویچ و مدوناجنین به جای میسیموویچ در تیم بوسنی وارد زمین شدند.

در تیم آرژانتین هم بیگلیا به جای آگوئرو در دقیقه 87 به زمین آمد.

***

جام بیستم – ۲۰۱۴ برزیل؛ مورینیو: اسپانیا با بازیکنان باکیفیت‌اش دوباره احیا خواهد شد

آقای خاص فوتبال جهان معتقد است فاتح جام جهانی ۲۰۱۰ پس از شکست سنگین از هلند بار دیگر احیا خواهد شد.
خبرگزاری فارس: مورینیو: اسپانیا با بازیکنان باکیفیت‌اش دوباره احیا خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس «ژوزه مورینیو» در مورد تیم ملی اسپانیا دو روز پس از شکست 5 بر یک از هلند نظر داد.

وی گفت: بهترین راه برای اسپانیایی‌ها این است که هرچه سریع‌تر حواشی به وجود آمده در اطراف خویش را جمع کنند تا بتوانند بازی کرده و برنده شوند. آنها برای ادامه فعالیت خود و اعتماد به نفس‌شان به برد نیاز دارند. اینکه دنیا چگونه آغاز شود، تعیین کننده نیست بلکه اینکه چگونه پایان یابد، مهم است.

وی ادامه داد: اسپانیا به بدترین ‌شکل ممکن کارش را در جام شروع کرد و خرد شد. اما این تیم دیگر اجازه شکست خوردن را ندارد. تصور می‌کنم تیم اسپانیا به قدر کافی کیفیت دارد که بار دیگر برخیزد.

پیکارهای جام جهانی از پنجشنبه شب با دیدار برزیل و کرواسی در ورزشگاه سائوپائولو آغاز شد که به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

***

جام بیستم - 2014 برزیل؛ سابلا: برایمان مهم بود بازی اول را ببریم/ از نتیجه مقابل بوسنی ناراضی نیستم

سرمربی تیم ملی آرژانتین می‌گوید بهتر بود بازی مقابل بوسنی با نتیجه 2 بر صفر به پایان می‌رسید، اما از نتیجه کسب شده هم ناراضی نیست.
خبرگزاری فارس: سابلا: برایمان مهم بود بازی اول را ببریم/ از نتیجه مقابل بوسنی ناراضی نیستم

به گزارش خبرگزاری فارس، آلخاندرو سابلا بعد از پیروزی تیمش مقابل بوسنی در جام جهانی برزیل گفت: برای ما مهم بود که بازی اول را ببریم، چرا که به ما روحیه می‌داد. هنگامی که هیگواین را به زمین آوردیم به ما کمک کرد تا گل دوم را به ثمر برسانیم.

وی ادامه داد: بهتر بود این بازی را با نتیجه 2 بر صفر می‌بردیم، اما از نتیجه 2 بر یک هم ناراضی نیستم. بازی فوتبال است و بالا و پایین دارد، بنابراین نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد. اشتباهات و عملکرد ما نتیجه را تعیین می‌کند.

***

جام بیستم - 2014 برزیل؛ فغانی داور چهارم بلژیک و الجزایر شد

بر اساس اعلام تارنمای فدراسیون جهانی فوتبال، علیرضا فغانی به عنوان داور چهارم دیدار بلژیک و الجزایر انتخاب شد.
خبرگزاری فارس: فغانی داور چهارم بلژیک و الجزایر شد

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اولین دیدار گروه هشتم رقابت‌های جام جهانی 2014 در حالی برگزار خواهد شد که علیرضا فغانی از سوی فیفا به عنوان داور چهارم دیدار بلژیک و الجزایر انتخاب شده است.

لازم به ذکر است که مارکو رودگوئرز به عنوان داور وسط این بازی را ماروین تورنترا و مارکوس کوئینترو به عنوان کمک داوران از کشور مکزیک همراهی خواهند کرد.

همچنین این دیدار سه‌شنبه 27 خرداد 93 ساعت 13:00 به وقت محلی در ورزشگاه استادیو مینیرائو شهر بلوهوریزونته برگزار خواهد شد.

***

جام بیستم - 2014 برزیل؛ برتری فرانسه مقابل هندوراس با درخشش بنزما

تیم ملی فوتبال فرانسه موفق شد در نخستین دیدار خود در جام جهانی برزیل به برتری برسد.
خبرگزاری فارس: برتری فرانسه مقابل هندوراس با درخشش بنزما

به گزارش خبرگزاری فارس، دیدار تیم‌های فرانسه و هندوراس از ساعت 23 و 30 دقیقه آغاز شد که این دیدار با نتیجه 3 بر صفر به سود فرانسه به پایان رسید.

در حساس‌ترین زمان برگزاری این دیدار در دقیقه 43 فرانسه صاحب یک ضربه پنالتی شد و توسط کریم بنزما به گل رسید. داور هم به پالاسیوس کارت زرد دوم را داد و وی از زمین اخراج شد.

در نیمه دوم در همان دقایق ابتدایی کریم بنزما صاحب موقعیت شد که توپ با برخورد با دروازه‌بان هندوراس به گل تبدیل شد. در این مسابقه برای اولین بار از تکنولوژی خط دروازه استفاده شد. بعد از این گل سرمربی هندوراس اعتراضاتی را به این موضوع داشت و ثانیه‌هایی بازی متوقف شد.

در ادامه این بازی در نیمه دوم بنزما باز هم موقعیت داشت تا تعداد گل‌هایش را بیشتر کند که این اتفاق رخ داد و وی توانست در دقیقه 72 بار دیگر دروازه هندوراس را باز کند. گل دوم فرانسه به نام دروازه‌بان هندوراس ثبت شده است.

در این دیدار اورا، پوگبا، کابایا از فرانسه و گارسیا و گریدو از هندوراس کارت زرد گرفتند. پالاسیوس هم از هندوراس اخراج شد.

***

جام بیستم – ۲۰۱۴ برزیل؛ آگوئرو:‌ هرچه به پایان بازی با بوسنی نزدیک شدیم،‌ بهتر عمل کردیم

مهاجم تکنیکی تیم ملی فوتبال آرژانتین گفت: هرچه به پایان مسابقه با بوسنی نزدیک شدیم، بهتر عمل کردیم.
خبرگزاری فارس: آگوئرو:‌ هرچه به پایان بازی با بوسنی نزدیک شدیم،‌ بهتر عمل کردیم

به گزارش خبرگزاری فارس «سرخیو آگوئرو» بعد از برد 2 بر یک یارانش در جدال با بوسنی و هرزگوین در ورزشگاه ماراکانا ریودوژانیرو اظهار داشت: هر چه به پایان مسابقه با بوسنی نزدیک شدیم،‌ بهتر عمل کردیم. خود من در تیم بهتر بازی کردم. البته ابتدای بازی به خواسته مربی نقش متفاوتی ایفا می‌کردم اما به مرور زمان در پست که حضور داشتم، احساس راحتی کردم.

او ادامه داد: برای نیمه دوم سرمربی ما تغییراتی ایجاد کرد که محل حضور لیونل مسی در زمین تغییر کرد. با تغییر پست‌اش، تحرک بیشتری را در خط حمله مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: حضور در اولین بازی جام همیشه سخت است. به خصوص که انتظار زیادی از تیمی وجود داشته باشد. خوشحالم که چنین فشاری از تیم برداشته شد و به 3 امتیاز رسیدیم. می‌توانیم با رفع اشکالات خود برای بازی بعدی با ایران آماده شویم.

پیکارهای جام جهانی از پنجشنبه شب با دیدار برزیل و کرواسی در ورزشگاه سائوپائولو آغاز شد که به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

***

جام بیستم – ۲۰۱۴ برزیل؛ هیگواین: بازیکنان شجاعانه بازی ‌کردند/ در مسیری صحیح گام برمی‌داریم

گلزن تکنیکی تیم ملی فوتبال آرژانتین گفت: بازیکنان آرژانتین شجاعانه بازی کردند و در مسیر صحیح گام برداشتند.
خبرگزاری فارس: هیگواین: بازیکنان شجاعانه بازی ‌کردند/ در مسیری صحیح گام برمی‌داریم

به گزارش خبرگزاری فارس گونزالو هیگواین پس از برد 2 بر یک تیم کشورش مقابل بوسنی ‌و هرزگوین در رقابت‌های جام جهانی برزیل اظهار داشت: شروع کار در جام جهانی سخت بود. اما بازیکنان تیم ملی شجاعانه بازی کردند و با تلاش مستمر خود، به مرور باعث بهبود کار شدند. فکر می‌کنم با این برد هر چند خفیف اما در مسیری درست گام برداشتیم.

وی ادامه داد: با وجودی که بوسنی اولین بازی خود را در جام جهانی انجام می‌داد، ‌اما حریف قدرتمندی نشان داد. فکر می‌کنم مقابل این حریف در مقاطع زیادی از بازی، ‌برتر  بودیم هر چند گاهی هم توسط حریف اذیت شدیم.

پیکارهای جام جهانی از پنجشنبه شب با دیدار برزیل و کرواسی در ورزشگاه سائوپائولو آغاز شد که به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه