پنج شنبه, 20ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش جام‌جهانی فوتبال؛ ایران به آرژانتین به اضافه داور باخت

ورزش

جام‌جهانی فوتبال؛ ایران به آرژانتین به اضافه داور باخت

آرژانتین به کمک مازیچ، داور صربستانی و ضعیف بازی امشب توانست با یک گل در دقایق اضافه بازی از سد دفاع آهنین ایران بگذرد. همه کسانی که بازی امشب ایران و آرژانتین را دیدند باور دارند ایران تیم خوب میدان بود که هم خیلی منطقی دفاع کرد و هم خیلی منطقی حمله کرد و به اندازه کافی هم جلوی آرژانتین موقعیت گل ایحاد کرد. تنها حیف که در دقیقه ۱+۹۰ تک گل بازی به ثمر رسید تا ایران شکست بخورد.

Air Jordan 3 Blue Cement CT8532 400 Release Date 1 | womens air max 90 iron - 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - 555088

آرژانتین به کمک مازیچ، داور صربستانی و ضعیف بازی امشب توانست با یک گل در دقایق اضافه بازی از سد دفاع آهنین ایران بگذرد. همه کسانی که بازی امشب ایران و آرژانتین را دیدند باور دارند ایران تیم خوب میدان بود که هم خیلی منطقی دفاع کرد و هم خیلی منطقی حمله کرد و به اندازه کافی هم جلوی آرژانتین موقعیت گل ایحاد کرد. تنها حیف که در دقیقه ۱+۹۰ تک گل بازی به ثمر رسید تا ایران شکست بخورد.


به گزارش تابناک، وقتی در دقیقه ۲+۹۰ سابیا تصمیم گرفت دی‌ماریا را از بازی بیرون بکشد تا یک مدافع را وارد زمین کند هافبک تهاجمی آلبی‌سلسته مثل بازیکنان تیم ملی قطر در برابر ایران وقت کشی می‌کرد. اید باور نکنید ولی امروز ایرانی در زمین مسابقه درخشید که وقتی در دقیقه ۷۳ حمله می‌کرد مدافع آرژانتین سراسیمه توپ را به اوت می‌زند.


دیدار ایران و آرژانتین با برتری یک بر صفر آبی سلسته به پایان رسید. تیم ملی ایران در این دیدار بیشتر چشم به ضد حملات داشت. هرچند که آرژانتینی‌ها به مراتب فرصت‌های بهتری داشتند اما شاگردان کی‌روش با دفاعی چند لایه نمایشی قابل قبول ارائه دادند و اگر کمی خوش شانس بودند می‌توانستند با حداقل یک امتیاز کار را به پایان ببرند.


شاید امروز ستاره‌های زیادی از اعضای تیم ملی کشورمان در زمین درخشیده باشند اما بی‌شک بزرگترین ستاره تیم ملی ایران در زمین کارلوس کی‌روش بود. مردی که به وعده‌های خود عمل کرد و سورپرایز خود برابر آرژانتین را رو کرد و ما بارها تا بازکردن دروازه آرژانتین پیش رفتیم اما نتیجه کار گل دقایق پایانی لیونل مسی بود.


همانطور که کارلوس کی‌روش در پایان بازی گفت این داور بازی بود که در جریان بازی وقفه ایجاد کرد. یک صحنه حساس در محوطه جریمه و خطای مدافع آرژانتین روی دژاگه پنالتی مسلمی بود که داور بر روی آن چشم بست تا در روند بازی تغییر ایجاد کند و مانع پیروزی ایران شد.


حالا ایران به بازی مهم روز چهارشنبه برابر بوسنی چشم دوخته است.

پیش بازی
تیم ملی فوتبال ایران در دومین ایستگاه خود در جام‌جهانی فوتبال به آرژانتین، سرگروه گروه F مسابقات رسید؛ دیداری که بسیاری از ایرانی‌ها از روز قرعه‌کشی جام‌جهانی منتظر آن بودند و به درست یا نادرست در ذهن ایرانی‌ها به مهم‌ترین دیدار ایران در جام‌جهانی بدل شده بود.

به گزارش «تابناک»، رویارویی با مسی و یارانش خوابی بود که بسیاری از عشاق فوتبال ایرانی از ماه‌ها پیش برای جام‌جهانی می‌دیدند و منتظر روزی بودند تا بلوهوریزنته اشکان دژاگه و یارانش برابر مسی و هم‌تیمی‌هایش قرار گیرند.

هم‌اکنون آن روز مهم فرا رسیده و ایران پر امید با انگیزه فراوان، می‌خواهد به مصاف آرژانتینی برود که قوی‌ترین تیم این گروه و یکی از بخت‌های رسیدن به فینال رقابت‌هاست.

ایرانی‌ها در نخستین بازی خود در جام‌جهانی متفاوت‌تر از سه حضور پیشین خود ظاهر شدند و با یک دفاع آهنین‌ برای اولین بار در دهمین بازی تاریخ خود در جام‌جهانی، دروازه خود را بسته نگه داشتند تا هم یک امتیاز بازی را به دست آورند و هم برای نخستین بار در همان روز اول رقابت‌ها با جام خداحافظی نکنند و تا روز پایانی در جمع مدعیان صعود از گروهشان ‌باشند.


       

سیستم دفاعی مستحکمی که کی‌روش ساخته، امشب کار سختی برابر مهاجمان آماده آرژانتینی دارد؛ اما نه بازیکنان و نه کارلوس کی‌روش از این مسأله ترسی ندارند. کی‌روش در نشست مطبوعاتی پیش از بازی خود ‌گفت: امشب یک نود دقیقه سخت در انتظار آرىانتینی‌هاست و همین ‌ما را امیدوار کرده تا شاهد یکی از بهترین نمایش‌های تیم ملی برابر این تیم باشیم.

از سوی دیگر اما آرژانتین از نخستین بازی خود، یک پیروزی و سه امتیاز حساس به دست آ‌ورده است. آن‌ها بوسنی را در یک دیدار نه ‌چندان دلچسب با گل به خودی تیم حریف 1-2 شکست دادند تا ‌با سه امتیاز در صدر جدول گروه خود باشند. آرژانتینی‌ها گمان می‌کنند، امشب یک پیروزی آسان در انتظار آن‌هاست، ولی همه ما امیدواریم چنین نباشد.

 

 

گزارش بازی:


۰۴:۰۰  توپ گیری عالی اشکان دژاگه از لئو مسی. این شاید نشانی باشد بر آمادگی بیشتر اشکان در این مسابقه نسبت به بازی قبل.


۰۸:۰۰  به هنگام صاحب توپ شدن هافبک های آرژانتین، همه بازیکنان ایران درون زمین خودی حضور پیدا می کنند. برنامه ایران در این لحظات رساندن توپ به گوچی است.


۱۰:۰۰   تا این لحظه لئو مسی به خوبی توسط مدافعان ایران مهار شده است. ایرانی ها تک تک توپ های او را به خوبی زده اند.


۱۳:۰۰  خروج شجاعانه علیرضا حقیقی، فرصت خوبی را از گونسالو هیگواین گرفت. حقیقی برای لحظاتی روی زمین بود اما بدون مشکل به بازی ادامه داد.


۱۹:۰۰   داور چهارم برای تذکر به کارلوس کی روش وارد عمل شد . کی روش که نزدیک به خط محدوده فنی ایستاده روی ضد حمله برق اسای آرزانتین اعتراض تندی به مسعود شجاعی داشت که توپ را پشت محوطه جریمه آرژانتین لو داد .


۲۰:۰۰   یک واکنش ویژه دیگر از علیرضا حقیقی. گلر شماره 12 ایران این بار با دست مخالف شوت تماشایی آگرو را از دروازه دور می کند. او بدون تردید سخت ترین روز عمرش در مستطیل سبز را پشت سر خواهد گذاشت.


۲۳:۰۰  مارکوس روخو مثل همیشه در کارهای هجومی عملکرد موفقی دارد. او این بار یک ضربه سر خطرناک روانه دروازه ایران می کند که با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون می رود.


       


۲۵:۰۰  توپ ربایی هوشمندانه جلال حسینی، اجازه نداد آنخل دی ماریا درون محوطه جریمه ایران خطرساز شود. خیلی ها معتقدند آنجلیتو این روزها از لئو مسی هم خطرناک تر است. مدافعان ایران اما همه ستاره های حریف را به یک چشم می بینند.


۳۲:۰۰  خطای آندو روی مسی، ایستگاهی ایده آلی را نصیب آرژانتینی ها کرد. لئو البته توپ را به فضای بالای دروازه فرستاد اما آندو باید مراقب باشد تا در چنین مناطقی ایستگاهی ندهد.


۳۴:۰۰ اولین حضور جدی ایران در محوطه جریمه حریف رقم خورد. حرکت تیمی تماشایی بچه های کی روش، به احسان حاج صفی ختم شد. او با یک پاس عرضی تلاش کرد تا یکی از هم تیمی هایش را درون محوطه جریمه صاحب توپ کند اما مدافعان حریف توپ را ربودند. ادامه این حرکت می توانست به صدحمله سریعی برای آرژانتین تبدیل شود اما حرکت فوق العاده آندو، توپ را از آن ها گرفت.


۳۷:۰۰ سفید و آبی ها، درست در فاصله ای شبیه آنچه در دیدار با بوسنی منجر به گل شان شده بود، صاحب یک ضربه آزاد شدند. مسی توپ را به روی دروازه فرستاد و ضربه سر خطرناک هیگواین، با اختلاف اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.


۴۲:۰۰ دومین کرتر تیم ملی، تبدیل به اولین موقعیت گل این تیم در این مسابقه شد. چیزی نمانده بود نام جلال حسینی به فهرست مدافعان گلزن ایران در جام جهانی اضافه شود اما توپ او راهی به درون چارچوب پیدا نکرد. ناراحتی جلال از این اتفاق در نوع خود جالب بود. او به خوبی می داند ایران امروز موقعیت های مشابه زیادی به دست نخواهد اورد.


۴۴:۰۰ این بار نوبت به فدریکو فرناندز است که روی سر مدافعان ایران سر می زند. توپ این مدافع هم البته خطری برای دروازه حقیقی نیست اما اعضای خوب خط دفاعی ایران باید در زدن ضربات سر اول دقت بیشتری به خرج بدهند.


پایان نیمه اول- خط دفاعی آهنین ایران، رمق را از ساق های سوپراستارهای آرژانتین گرفته است. این منظم ترین و دقیق ترین ایرانی است که در همه این سال ها دیده ایم. بازیکنان البته باید تعداد خطاهای شان در فضای پشت محوطه جریمه را کاهش دهند تا کی روش کمتر عصبانی شود.


دقیقه 48- ضربه فنی جالب توجه زابالتا، از کنار دروازه ایران به بیرون رفت. حرکت زیبای لئو مسی توپ را به مدافع راست تیم ملی آرژانتین رسانده بود.


دقیقه 51- جدی ترین موقعیت تمام مسابقه. حرکت استثنایی مسعود شجاعی، دریبل های بی مثال او مقابل خدایان دریبل در آرژانتین، یک سانتر دیدنی و در نهایت ضربه سر رضا گوچی با واکنش عالی رومرو از دروازه دور شد. این دومین بار است که گوچی در این جام با ضربه سر در آستانه گل زدن قرار می گیرد.


دقیقه 53- یکی دیگر از اشتباهات پرشمار داوری جام علیه ایران رخ داد. جایی که آقای داور، خطای آشکار روی اشکان دژاگه را ندیده گرفت.


دقیقه 58- لئو مسی بالاخره اولین حرکت موثرش در این مسابقه را انجام داد. مدافعان ایران برای نخستین بار فضای لازم برای حلق موقعیت را به او دادند و این ستاره نیز به خوبی پشت محوطه جریمه ایران حرکت کرد و ضربه خوبی را به سمت دروازه فرستاد. ضربه او با فاصله ای کم از کنار تیر دروازه به بیرون فرستاده شد.


دقیقه 61- چه می کند این آندو تیموریان.مرد جنگجوی تیم ملی، یکی از تاریخی ترین و بهترین نمایش هایش را امروز ارائه کرده است. او این بار توپ را به خوبی از لئو مسی گرفت و به شکلی خیره کننده ای دو بازیکن حریف را رد کرد و بازیکنان حریف را محبور کرد رویش خطا کنند.


دقیقه 68- دیگر خبری از دفاع مطلق نیست. ایران تبدیل به تیم برتر زمین شده و مدام موقعیت ایجاد می کند. دریبل های بازیکنان ایران خیره کننده است. هنوز نمی دانیم خوابیم یا توی بیداری این نمایش فراتر از حد تصور را می بینیم.


دقیقه 71- بعد از نکونام، مسعود شجاعی دومین اخطاری ایران در این مسابقه لقب گرفت. داور ضعیف مسابقه با آرژانتینی ها مهربان تر است.


دقیقه 75- یک سیو عالی دیگر از علیرضا حقیقی در مقابل دی ماریا. او با دومین کلین شیت تاریخ ایران در جام جهانی فاصله زیادی ندارد.


دقیقه 76- اولین تعویض کی روش در این دقیقه صورت گرفت. او خسرو حیدری را به جای مسعود شجاعی وارد زمین مسابقه کرد.


دقیقه 82- مارکوس روخو دست بردار نیست. او باز هم قدرت شوتزنی اش را مقابل دروازه ایران اطمینان کرد و اگر چه توپ را به نزدیکی های دروازه فرستاد اما نتوانست یک گل برای تیمش بسازد.


دقیقه 85- امان از بدشانسی! علیرضا جهانبخش که به تازگی وارد زمین مسابقه شده بود، پاس زیبایی را برای قوچان نژاد مهیا کرد. مهاجم نوک تیم ملی، در محاصره سه بازیکن حریف با یک بغل پای تماشایی به سمت دروازه فرستاد اما باز هم رومرو بن بست ساز رویای تیم ملی ایران شد.


دقیقه 92- کمتر از دو دقیقه از وقت های تلف شده گذشته بود. سابه یا با وارد کردن پالاسیو و لاوتزی قصد داشت تیمش را به هر قیمتی برنده بازی ببیند و کی روش رضا حقیقی را به زمین فرستاده بود تا نتیجه را نگه دارد. مسی اما از راه رسید و با یک شوت استثنایی، همه قوس بدن حقیقی را هم مغلوب کرد. این ستاره یکی از مهم ترین گل های تاریخ زندگی اش را به ثمر رساند. به ایران، در انتهای مسابقه ای که عدالت در نتیجه اش رعایت نشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه