جمعه, 14ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش بیستمین دوره جام جهانی - برزیل؛ آلمان با برتری مقابل فرانسه راهی نیمه نهایی شد/ دیدار احتمالی با برزیل

ورزش

بیستمین دوره جام جهانی - برزیل؛ آلمان با برتری مقابل فرانسه راهی نیمه نهایی شد/ دیدار احتمالی با برزیل

تیم فوتبال آلمان با برتری مقابل فرانسه به مرحله نیمه نهایی رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل راه پیدا کرد. آلمان در این مرحله با برنده دیدار برزیل - کلمبیا دیدار خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، تیم فوتبال آلمان در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای جام جهانی در ورزشگاه ماراکانا موفق شد با یک گل از سد فرانسه بگذرد.

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | DH1301 , nike mens woven bonded pants sets made , nike mens woven bonded pants sets made G NRG 'Leopard' , 800 - FitforhealthShops

تیم فوتبال آلمان بازی را با برتری نسبی مقابل فرانسه آغاز کرد و در دقیقه 13 موفق شد به گل دست پیدا کند. "مت هوملس"، مدافع دورتموند، در مصاف هوایی با "رافائل واران" موفق تر عمل کرد و دروازه "هوگو لوریس" را با ضربه سر گشود.

در دقیقه 33 "متیو والبوئنا" ضربه ای را روانه دروازه "مانوئل نویر" کرد که توپ بازگشت داده شد و توپ برگشتی را "کریم بنزما" به خارج زد. بنزما در دقیقه پایانی نیمه نخست هم توپی را به سوی دروازه نویر شوت کرد که خطری را متوجه دروازه آلمان نکرد.

در دقیقه 60 مدافع پیش تاخته فرانسه، واران، توپی را با ضربه سر روانه دروازه آلمان کرد که نویر آن را مهار کرد. در دقیقه 69 ضربه "توماس مولر" به شکل خطرناکی از کنار دروازه فرانسه به خارج رفت.

"آندره شورله" بلافاصله پس از حضور در زمین دروازه فرانسه را با یک شوت نشانه رفت اما یک دقیقه بعد، والبوئنا پاسخ این حمله را داد.

در دقیقه 77 نویر ضربه زاویه بسته "بلایسی ماتیودی" را مشت کرد تا بازی همچنان به نفع ژرمن ها در جریان باشد.

در دقیقه 82 شورله بخت مسلم گلزنی را برای آلمان ها از دست داد. پاس"مسوت اوزیل" از زیر پای توماس مولر در رفت و به شورله رسید که این بازیکن توپ را به دستان لوریس فرستاد.

در وقتهای تلف شده مانول نویر ضربه خطرناک بنزما را مهار کرد.

این بازی در نهایت با همین نتیجه به پایان رسید تا آلمان با برنده دیدار برزیل - کلمبیا دیدار کند.

 

 

دیدیه دشان: کمی ترسو بودیم/ تفاوت زیادی بین دو تیم نبود
سرمربی تیم ملی فرانسه بعد از شکست تیمش مقابل آلمان و حذف از رقابتهای جام جهانی گفت در دقایق ابتدایی بازیکنانم کمی ترس داشتند و دریافت گلی زود هنگام همه برنامه ها به هم ریخت.به گزارش خبرنگار مهر، دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه بعد از شکست یک بر صفر تیمش مقابل آلمان در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای جام جهانی برزیل در کنفرانس خبری گفت: آلمان به این بازی های بزرگ عادت دارد آنها تیم با تجربه تری بودند و در نهایت هم نتیجه گرفتند. در آغاز بازی کمی ترس داشتیم اما در ادامه موقعیت های خوبی روی دروازه حریف ایجاد کردیم ولی به گل نرسیدیم. نویر دروازه بان آلمان امروز فوق العاده بود، در دقایق پایانی بازی ما چند بار تا آستانه باز کردن دروازه آلمان پیش رفتیم که نویر مانع گلزنی ما شد.

دشان در ادامه افزود: با اینکه جام جهانی اینجا برای ما تمام می شود اما ما به راه خود ادامه خواهیم داد و از نظر من این تیم آینده بسیار خوبی دارد. امیدوارم این گروه از بازیکنان در تیم ملی فرانسه برای مدت زیادی در کنار هم بازی کنند. به نظر من تفاوت زیادی امروز بین آلمان و فرانسه نبود اما آنها زود به گل رسیدند و در نهایت هم پیروز شدند.

دیدار تیم های آلمان و فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل جمعه شب در ورزشگاه ماراکانا شهر ریودوژانیرو با پیروزی یک بر صفر آلمان و صعود این تیم به جمع 4 تیم پایانی رقابتها به پایان رسید.

 


یواخیم لوو: هر دو تیم عملکرد دفاعی خوبی داشتند/ هوملس، بواتنگ و نویر فوق العاده بودند
سرمربی تیم ملی آلمان بعد از پیروزی مقابل فرانسه گفت هر دو تیم عملکرد دفاعی خوبی داشتند اما ما توانستیم از تک گلی که به ثمر رساندیم نهایت بهره را ببریم و پیروز از زمین خارج شویم.یواخیم لوو سرمربی تیم ملی آلمان بعد از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای جام جهانی و صعود به جمع 4 تیم پایانی رقابتها در کنفرانس خبری گفت: به نظرم امروز هر دو تیم بازی دفاعی بسیار خوبی به نمایش گذاشتند. موقعیت های گلزنی زیادی در این بازی وجود نداشت که این قسمتی از برنامه ما برای این بازی بود. نمی خواستیم به فرانسه با توجه به مهاجمان با کیفیتی که در اختیار دارد فضا بدهیم. پرس خوبی انجام دادیم و اجازه ندادیم فرانسه به عمق دفاع ما نفوذ کند.

سرمربی تیم ملی آلمان در ادامه افزود: فرانسه هم همین سیاست را در بازی اتخاذ کرده بود چرا که یوهان کابای و پل پوگبا به عنوان دو هافبک دفاعی فوق العاده بودند و ما برای عبور از آنها باید از کناره ها نفوذ می کردیم. فرانسه برای به تساوی کشاندن بازی تلاش زیادی کرد اما مت هوملس و جروم بواتنگ عملکرد عالی داشتند و مانوئل نویر هم واکنش های فوق العاده ای داشت که مانع گلزنی آنها شد.

دیدار تیم های آلمان و فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل جمعه شب در ورزشگاه ماراکانا شهر ریودوژانیرو با پیروزی یک بر صفر آلمان و صعود این تیم به جمع 4 تیم پایانی رقابتها به پایان رسید.

 

برزیل با شکست کلمبیا به نیمه نهایی رسید/ رویارویی با آلمان در بلوهوریزنته

تیم ملی فوتبال برزیل میزبان بیستمین دوره رقابتهای جام جهانی، با پیروزی مقابل کلمبیا در مرحله یک چهارم نهایی این جام، حریف آلمان در مرحله نیمه نهایی شد. به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال برزیل بامداد شنبه در ورزشگاه کاستلائو شهر فورتالزا موفق شد در مرحله یک چهام نهایی رقابتهای جام جهانی با کسب پیروزی 2 بر یک مقابل تیم ملی فوتبال کلمبیا جواز صعود به جمع 4 تیم پایانی رقابتها را کسب کند و حریف آلمان شود.

در این دیدار ابتدا تیاگو سیلوا مدافع و کاپیتان پیش تاخته برزیل در دقیقه 7 تیم میزبان را یک بر صفر پیش انداخت. نیمه نخست با برتری یک بر صفر شاگردان لوئیس فلیپه اسکولاری به پایان رسید اما در نیمه دوم و در دقیقه 69 بود که داوید لوئیس دیگر مدافع تیم ملی برزیل با یک ضربه ایستگاهی از راه دور به زیبایی دروازه کلمبیا را باز کرد تا برزیل دو بر صفر پیش بیفتد و کمی خیالش راحت تر شود.

در ادامه بازی و در دقیقه 80 داور یک ضربه پنالتی به سود کلمبیا اعلام کرد که جیمز رودریگز در دقیقه 80 آن را به گل تبدیل کرد و اختلاف را برای کلمبیا به حداقل رساند. تلاش های شاگردان خوزه پکرمن در ادامه بازی برای به تساوی کشاندن بازی سودی نداشت و در نهایت برزیل به عنوان دومین تیم صعود خود به جمع 4 تیم پایانی رقابتها را قطعی کرد.

به این ترتیب برزیل از ساعت 00:30 بامداد چهارشنبه در یکی از دیدارهای نیمه نهایی جام جهانی در ورزشگاه بلوهوریزنته به مصاف تیم ملی فوتبال آلمان خواهد رفت.

***

نیمار دیدار مقابل آلمان را از دست داد/ تیاگو سیلوا دو کارته شد
نیمار ستاره تیم ملی برزیل به دلیل مصدومیت دیدار مرحله نیمه نهایی مقابل تیم ملی آلمان را از دست داد.به گزارش خبرنگار مهر، نیمار در دقایق پایانی پیروزی دو بر یک مقابل کلمبیا در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی در ورزشگاه کاستلائو شهر فورتالزا به دلیل برخورد شدیدی که با خوان زونیگا بازیکن کلمبیا داشت از ناحیه کمر مصدوم شد و از بازی خارج شد.

زونیگا با زانو از پشت به کمر نیمار ضربه ای وارد کرد که باعث شد ستاره تیم ملی برزیل نقش بر زمین شود. گلوبو تی وی تلویزیون رسمی کشور برزیل بعلاوه رسانه های اسپانیایی اعلام کردند نیمار بلافاصله به بیمارستان منتقل شد تا معاینه شود.

با این حال اسکولاری در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد نیمار نمی تواند در دیدار نیمه نهایی مقابل آلمان به میدان برود. اسکولاری گفت: نیمار را در بازی مقابل آلمان در اختیار نخواهیم داشت. با توجه به وضعیتی که از نیمار دیدم و نظر پزشکان، بازی کردن برای او در دیدار مقابل آلمان بسیار سخت است.

با توجه به اینکه تیاگو سیلوا کاپیتان و مدافع تیم ملی برزیل در جریان دیدار مقابل کلمبیا دومین کارت زرد خود در جام جهانی را دریافت کرد به این ترتیب او نیز در دیدار سه شنبه شب مقابل آلمان غایب دیگر میزبان خواهد بود.

 

***

 

جام‌جهانی فوتبال - آلمان با ۷ گل برزیل را در «بلوهوریزونته» درهم کوبید و به دیدارنهایی راه یافت

عجیب‌ترین دیدار نیمه‌نهایی حداقل بیست سال اخیر جام‌های جهانی بامداد امروز در بلو هوریزونته برگزار شد. جایی که آلمان در خاک برزیل، با نتیجه ۱-۷ میزبان جام بیستم را در هم کوبید و راهی فینال شد. شاید بیش از اسکولاری و بازیکنان تیم ملی امشب دیلما روسف، رئیس‌جمهور برزیل ناراحت باشد که از همین ساعات ابتدایی بعد از شکست باید با خیابان‌های ناآرام برزیل مواجه باشد.

وقتی برزیلی‌ها در اولین مزبانی خود در جام‌جهانی فینال را به اروگوئه واگذار کردند مسئولان تیم از ترس خشم مردم بازیکنان تیم ملی را از کانال آبی که از ورزشگاه به بیرون راه داشت خارج کردند. به نظر شما مردمی که تا این حد به فوتبال علاقه دارند با تیمی که شصت و چهار سال بعد در نیمه نهایی با هفت گل در خانه خود تحقیر می‌شود چه می کنند؟


به گزارش تابناک، هر چقدر که بازی‌های یک هشتم و یک چهارم نهایی کم‌گل و بی‌سروصدا بود نخستین بازی نیمه‌نهایی به اندازه کافی جادویی و عجیب و پر گل بود. بازی عجیبی که هشت گل به‌همراه داشت که هفت گل آن سهم آلمان بود و برزیل میزبان تنها در آخرین دقیقه بازی یک گل را به ثمر رساند که آن هم نمی‌توانست مرهم بر دردهای بزرگ برزیل در این بازی باشد.


خیلی‌ها می‌گویند که کمر برزیل وقتی شکست که در بازی یک‌چهارم‌نهایی مدافع کلمبیا کمر نیمار را نشانه رفت. نبود نیمار و تیاگوسیلوا در این بازی دست تیم فیل‌بزرگ را رو کرد برزیل تبدیل به یک تیم همگن ضعیف شد تا در برابر آلمان تحقیر شود.


بازی امشب یکی از بیادماندنی‌ترین بازی‌های تاریخ جام‌جهانی بود. از ان دست بازی‌هایی که تا سال‌ها به آن اشاره می‌شود که برزیل بزرگ در نیمه‌نهایی و در خانه خود هفت گل را دریافت کرد.


شاید غمگین‌ترین فرد بازی امشب نه فیل‌بزرگ و نه بازیکنان درون زمین که دیلما روسف، رئیس‌جمهور این کشور باشد که از همین ساعات ابتدایی بعد از شکست باید با خود را برای برقراری آرامش در خیابات‌های شلوغ و به‌هم ریخته برزیل آماده کند.


ترکیب دو تیم:


برزيل: ژوليو سزار، داويد لوئيز، فرناندينيو، مارسلو، هالک، فرد، اسکار، دانته، لوئيز گوستاوو، برنارد و مايکن


آلمان: نوير، هوودس، هوملس، خديرا، شواين‌اشتايگر، اوزيل، کلوزه، توماس مولر، فيليپ لام، توني کروس و ژروم بوآتنگ.


گزارش بازی:


۰۰:۰۰  بازی با سوت مارکو رودریگز مکزیکی آغاز می‌شود.


۰۱:۰۰  برزیلی‌ها بازی را هجومی آغاز کرده‌اند و در همین ابتدای بازی صاحب یک کرنر می‌شوند که البته مدافعان هوشیار آلمانی توپ را دفع می‌کنند.


۰۳:۰۰  شوت سرکش مارسلو با اختلاف کمی از کنار دروازه نویر به بیرون می‌رود.


۰۴:۰۰  هالک از جناح چپ آلمان توپی را برای برنارد ارسال می‌کند که مدافعان آلمان توپ را قطع می‌کنند.


۱۱:۰۰  گل برای آلمان. بلوهوریزونته در سکوت فرو می‌رود. ضربه کرنر تونی کروس در محوطه جریمه پیش پای مولر می‌افتد و او بدون آنکه مزاحمتی احساس کند با یک بغل پای ساده دروازه برزیل را باز می‌کند.


۱۴:۰۰  ارسال ضعیف هالک از سمت چپ هیچ ثمری برای برزیلی‌ها ندارد. برزیل اگر برای گل زنی رو هالک حساب کرده به نظر امشب ضرر خواهد کرد.


۱۷:۰۰  خطا روی مارسلو در محوطه جریمه اما داور حرکت فیلیپ لام را خطا نمی‌داند و همین مسئله موجب اعتراض مارسلو می‌شود.


۲۲:۰۰  گل برای آلمان! کلوزه، کلوزه سرانجام برای آلمان گلزنی‌ می‌کند تا در بیست و دو دقیقه دوبار دروازه ژولیوسزار باز شود.


*کلوزه رکورددار گلزني در جام جهاني شد. ستاره خط حمله تيم ملي آلمان با شکستن رکورد خود و رونالدو، رکورد جديدي براي به ثمر رساندن گل در جام جهاني به ثبت رساند. او که پیش از این در کنار رونالدو رکوردار گلزنی در جام‌های جهانی بود با گلی که در بازی امشب به ثمر رساند به‌تنهایی با ۱۶ گل در صدر جدول بهترین گلزن‌های تاریخ جام‌جهانی قرار گرفت.اين دومين گل کلوزه در جام جهاني 2014 برزيل پس از گلي که در مرحله گروهي به غنا زد، بود.


۲۴:۰۰  بازهم گل برای آلمان! باورنکردنیه و دفاع پریشان و بهم ریخته برزیل در این دقایق مدام فرصت را در اختیار بازیکنان فرصت طلب آلمان قرار می‌دهد. اینبار تونی کروس با یک شوت از پشت محوطه جریمه به زیبایی دروازه برزیل را باز می‌کند.


۲۶:۰۰ گل چهارم برای آلمان و باز هم تونی کروس! بازیکنان برزیل گویا روحیه خود را کاملا از دست داده‌اند. فرناندینیو پشت محوطه جریمه توپ را تقدیم تونی کروس می‌کند و کروس و خدیرا به راحتی در میان مدافعان برزیل خرس وسط بازی‌ می‌کنند تا تونی کروس گل چهارم آلمان و دوم خودش را به‌ثمر برساند.


۲۸:۰۰  طوفان آلمانی‌ها هنوز فروکش نکرده و ورزشگاه در این دقایق در سکوت محض فرو رفته است. هچ‌کس باور نمی‌کند برزیل در کتر ا سی دقیقه پنج گل از آلمان در یافت کرده است. اینبار نوبت سامی خدیراست که دروازه برزیل را باز کند.


پایان نیمه نخست با برتری پنج بر صفر آلمان


۴۶:۰۰  نیمه دوم با دو تعویض برای برزیل و یک تعویض برای آلمان آغاز می‌شود. پائولینیو به جای فرناندینیو، رامیرس به جای هالک و مرتساکر به جای هوملس برای دو تیم وارد زمین می‌شوند.


۵۰:۰۰ برزیل نیمه دوم را هجومی‌تر آغاز کرده است. ارسال خوب مارسلو می‌توانست یک موقعیت عالی را برای برزیلی‌ها فراهم کند اما مانوئل نویر به خوبی توپ را قطع می‌کند.


۵۲:۰۰  حالا که برزیل توانایی خلق موقعیت را پیدا کرده این مانوئل نویر است که مانع گلزنی آن‌ها می‌شود. نویر در این لحظه در یک موقعیت تقریبا تک‌به‌تک مانع گلزنی اسکار می‌شود.


۵۳:۰۰  بازی در این لحظات تحت تاثیر درخشش فوق‌العاده مانوئل نویر است. او در دو حرکت پیاپی هر دو ضربه پائولینیو را به خوبی دفع می‌کند و دروازه آلمان را همچنان بسته نگه می‌دارد.


۶۰:۰۰  فرد در نوک خط حمله برزیل هر وقت صاحب توپ می‌شود با فریاد اعتراض هواداران برزیلی مواجه می‌شود. تقریبا همه برزیلی‌ها از بازی ضعیف فرد عصبانی هستند.


۶۸:۰۰  گل برای آلمان! برزیل شش‌تایی می‌شود. بعد از اینکه نویر در دقایق ابتدایی نیمه دوم در برابر چند حمله برزیلی‌ها ایستادگی کرد شور و حرارت آن‌ها برای گلزنی خوابید و در ادامه آلمان با همان بازی منطقی خود بار دیگر خود را به دروازه المان نزدیک کرد و آندره شورله، بازیکن تعویضی آلمانی‌ها روی پاس فیلیپ لام برای ششمین بار دروازه برزیل را باز می‌کند.


۷۹:۰۰  گل هفتم برای آلمان و باز هم اندره شورله! شوت او با طاق دروازه برزیل می‌نشیند و دروازه برزیل برای هفتمین بار باز می‌شود.


۸۵:۰۰  رامیرس شانس خود را برای گشودن دروازه نویر می‌آزماید اما توپ او راهی به دروازه برزیل ندارد.


۹۰:۰۰  بالاخره برزیلی‌ها گل می‌زنند. اسکار دروازه نویر را در آخرین دقیقه این دیدار باز می‌کند و بدون هیچ خوشحالی نوپ را از درون دروازه به مت میانه میدان می‌برد.


پایان بازی با نتیجه ۱-۷ به سود آلمان در یک بازی عجیب

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه