پنج شنبه, 20ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش شانس پیروزی ایران مقابل بوسنی

ورزش

شانس پیروزی ایران مقابل بوسنی

در یک نظرسنجی شانس پیروزی ایران مقابل بوسنی و هرزگوین در دیدار سوم خود بیش از ۶۸ درصد اعلام شده است.

shock drop air force 1 full uv reactive | Giftofvision, ALWAYS LIKE A SALE

تیم ملی ایران فردا شب از مرحله سوم گروهی جام جهانی و از گروه F این رقابت‌ها در ورزشگاه فونته‌نووای سالوادور در دیداری حساس به مصاف بوسنی می‌رود. تکلیف صعود شاگردان کی‌روش به مرحله یک‌هشتم نهایی پس از پایان این دیدار مشخص می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، عملکرد فوق‌العاده ایران مقابل آرژانتین در دیدار قبل موجب شده تا مقابل بوسنی کفه ترازو به سود ایران سنگین شود و بسیاری از هواداران و کارشناسان پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان را در این دیدار محتمل بدانند.

یک سایت انگلیسی با بررسی نظر خوانندگان خود پیش‌بینی پیروزی ایران را در جدولی منتشر کرده است. این سایت همچنین احتمال پیروزی 2 بر صفر ایران مقابل بوسنی را بیش از 23 درصد اعلام کرده است. این در حالی است که 68.1 درصد نیز رای به پیروزی ایران داده‌اند

***

فیفا باز هم به داور جنجالی دیدار ایران اعتماد کرد

داور دیدار ایران - آرژانتین داور چهارم دیدار سوئیس - هندوراس شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، با اعلام فیفا میلوراد مازیچ، داوری جنجالی دیدار ایران و آرژانتین که با نگرفتن خطای زابالتا روی اشکان دژاگه و نگرفتن پنالتی ایران سوژه رسانه‌های معتبر جهان شده بود، داور چهارم دیدار تیم‌های سوئیس و هندوراس شد.

به این ترتیب و با قرار دادن این داور در تیم داوری بازی هندوراس و سوئیس، کمیته داوران فیفا بر عملکرد و تصمیم داور صربستانی دیدار ایران و آرژانتین صحه گذاشت.

داوران آرژانتینی این دیدار که فرداشب برگزار می‌شود را قضاوت خواهند کرد.


***

جام‌جهانی فوتبال؛ اروگوئه و کاستاریکا صعود کردند و انگلستان و ایتالیا حذف شدند

گروهی که به دلیل حضور ایتالیا و انگلستان به گروه «مرگ» معروف شده بود با در قربانی بزرگ داشت. انگلستان و ایتالیا! بزرگان اروپایی در برابر ستاره‌های فوتبال آمریکای جنوبی و مرکزی سر تعظیم فرود آوردند تا کاستاریکا و اروگوئه راهی دور بعدی جام‌جهانی شوند.

ایتالیایی ۲۰۱۴ هیچ نشانی از تیم زیبایی که سال‌ها از هواداران فوتبال دل ربوده بود نداشت و برای همین هم به راحتی در برابر اروگوئه سرکش و یاغی اسکارتابارز شکست می‌خورد تا بعد از پایان دور گروهی راهی رم شود و ادامه جام را از خانه پیگیری کند. گروه مرگ یک ستاره بزرگ داشت و آن کاستاریکای جوانی بود که در ابتدا کسی روی آن حسابی باز نمی‌کرد و در پایان با کسب هفت امتیاز به عنوان صدر نشین راهی دور بعد شد. اروگوئه هم به موقع خودش را جمع و جور کرد و به با کسب امتیاز برابر انگلستان و ایتالیا راهی دور بعد رقابت‌ها شد.


به گزارش تابناک، انگلستان و ایتالیا دو تیم بزرگ اروپایی این جام  چیزی برای گفتن برابر دو تیم از آمریکای جنوبی و مرکزی نداشتند و در پایان با قرار گرفتن در رتبه‌های سوم چهارم با جام وداع کردند تا در ادامه شاهد هنرنمایی جوانان جویای نام کاستاریکا و یاغی‌های اروگوئه باشند.


ایتالیایی‌ها که جام را با شکست انگلستان آغاز کرده بودند اما شروع خوب آن‌ها ادامه پیدا نکرد و آن‌ها در ادامه در برابر کاستاریکای شگفتی‌ساز شکست خوردند و امشب هم برابر اروگوئه حرفی برای گفتن نداشتند و با جام وداع کردند. شاید ده نفره شدن این تیم دلیل خوبی برا پراندلی باشد تا شکست در بازی حساس امشب را توجیه کند اما همه آن‌هایی که ایتالیای ۲۰۱۴ را دیدند می‌دانند که این تیم حرفی برای گفتن نداشت و همه امیدش به بالوتلی بود که چندان پرفروغ نبود. ایتالیایی‌ها حالا باید مانند انگلیسی‌ها در راه بازگشت به خانه باید به فکر ساختن مجدد تیم ملی‌شان باشند. تیم ملی که در همه این سال‌ها تحت تاثیر حضور بازیکنان خارجی فراوان در لیگ بسیار ضعیف شده است.


لوئیس سوارس جنجالی امشب با یک صحنه عجیب این شائبه را ایجاد کرده که بار دیگر یک مدافع را گاز گرفته است. دو دقیقه قبل از گل اروگوئه در تصاویر چنان به نظر می‌رسد که سوآرس کیلینی را گاز گرفته و این از مهاجمی که در لیگ برتر تا کنون دو بازیکن را گاز گرفته چندان عجیب نخواهد بود.


پیش‌بازی


ایتالیا باید راهی برای کنترل مهاجم گلزن اروگوئه، لوییس سوارس در بازی امشب در دوناس آره‌نا در ناتال پیدا کند اگر می‌خواهد در دوئل صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برنده باشد. اروگوئه که چهار سال پیش تا نیمه‌نهایی جام جهانی پیش رفته، با روحیه‌ای بالا از دو گل پیروزی بخش مهاجم لیورپول به انگلیس که تلخی باخت یک-3 به شگفتی ساز گروه D، کاستاریکا، را زدود، به مصاف ایتالیا می‌رود.


به گزارش تابناک، ایتالیا نیز که با چهار قهرمانی پشت سر برزیل در رده‌بندی تیم‌های پرافتخار جام جهانی قرار دارد، با یک گل طعم تلخ شکست مقابل کاستاریکا را چشیده اما در بازی امشب فقط یک تساوی می‌خواهد در حالی که اروگوئه، دارنده دو قهرمانی جهان، به دلیل تفاضل گل کمتر چاره‌ای جز پیروزی ندارد.  اگر تنها یک تیم وجود داشته باشد که بتواند جلوی یک ماشین گلزنی را بگیرد ایتالیا است اما این تیم باید در بهترین شرایط باشد تا سوارس و زوجش در خط حمله اروگوئه، ادینسون کاوانی، را مهار کند.


       


چزاره پراندلی مربی ایتالیا به احتمال زیاد باید در تیم خود تغییراتی ایجاد کند چون هافبک دفاعی‌اش، دانیله دروسی دچار مصدومیت پا شده و ممکن است بازی نکند. این مربی که بعد از پیروزی برابر انگلیس به خاطر استفاده از سیستم 1-4-1-4 مورد تحسین قرار گرفت و در پی باخت مقابل کاستاریکا به دلیل همین تاکتیک از او انتقاد شد، شاید برای بازی با اروگوئه به سیستم 2-5-3 رو بیاورد که در این صورت ماریو بالوتلی در خط حمله می‌ماند و چیرو ایموبیله که آماده و روی فرم است کنار او قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه این زوج تا به حال کنار هم قرار نگرفته‌اند، ریسک بزرگی است.  سوارس با وجود جراحی زانو قبل از شروع تورنمنت محکوم به آمادگی برای این بازی است و دیگو لوگانو کاپیتان تیم هم شاید به دلیل مصدومیت نتواند بازی کند، اسکار تابارس احتمالا با همان ترکیب دیدار با انگلیس بازی می‌کند. او امیدوار به بازی درخشان و پرانرژی آلوارو گونزالس و نیکلاس لودیرو در وسط زمین است که بعد از باخت به کاستاریکا در ترکیب اصلی تیم قرار گرفتند.


 


گزارش بازی:


۰۰:۰۰  با سوت رودریگز مکزیکی بازیکنان ایتالیا حساس‌ترین بازی گروه D را آغاز کردند.


۰۷:۰۰  ضربه آزادی که برای اروگوئه بدست آمده اما توپ ارسالی در دستان بوفون آرام می‌گیرد.


۱۲:۰۰  ضربه محکم پیرلو خیلی نامطمئن توسط موسلزا دفع می‌شود تا ایتالیا صاحب یک ضربه کرنر شود.


۱۹:۰۰  کاوانی در مان مدافعان ایتالیایی راه به جایی نمی‌برد تا ضربه دروازه برای ایتالیا اعلام شود.


۲۲:۰۰  ماریو بالوتلی با کارت زرد رودریگز جریمه می‌شود تا در صورت صعود بازی بعدی ایتالیا را از دست بدهد.


۲۷:۰۰  بالوتلی در محوطه جریمه روی حرکت خوب وراتی صاحب موقعیت مناسبی می‌شود اما ضربه او بی دقت است و راهی به دروازه اروگوئه ندارد.


۲۹:۰۰  وراتی به خوبی لوئیس سورارس را در محوطه جریمه ایتالیا کنترل می‌کند تا مهاجم زهردار اروگوئه راه به جایی نبرد.


       


۳۲:۰۰  همکاری خوب کاوانی و سوارس یک موقعیت عالی را برای ار.گوئه ایجاد می‌کند اما این بوفون است که توپ را از آن خود می‌کند.


پایان نیمه نخست بازی با تساوی بدون گل، با این نتیجه اروگوئه از جام حذف شده است.


۴۶:۰۰  پراندلی اولین تعویض خود را بین دو نیمه انجام می دهد. بالوتلی از بازی بیرون می رود و مارکو پارولو وارد میدان می شود.  اروگوئه هم یک تعویض انجام می دهد. مکسی پریرا به جای لودیرو وارد میدان می شود.


۵۷:۰۰  سوآرس یک موقعیت تک به تک را از دست می‌دهد.


۵۹:۰۰  مارکیزیو بازیکن شماره هشت ایتالیا به دلیل خطا روی ریوس با کارت قرمز مستقیم داور از زمین اخراج می‌شود تا ایتالیا نیم ساعت ده نفره برابر اروگوئه قرار گیرد.


       


۶۲:۰۰  تعویض دوم برای اروگوئه...استیوانی به جای پریرا وارد میدان می شود.


۶۴:۰۰  بوفون یک مصاف تقریبا تک به تک دیگر را از سوارس می‌برد تا دروازه ایتالیا همچنان بسته باشد.


۷۱:۰۰  تعویض دوم برای پراندلی...کاسانو به جای ایموبیله وارد زمین می شود.


۷۹:۰۰  سوارس یک بار دیگر در زمین مسابقه بازیکن حریف را گاز گرفت.  کیلینی بازیکنی بود که بعد از ایجاد مزاحمت برای سوارس شانه‌اش هدف دندان‌های سوارس قرار گرفت. البته علی‌رغم اعتراض‌های فراوانی کیلینی داور اعتقادی به خطا نداشت.


۸۱:۰۰  دقایقی بعد از جنجال سوآرس کاپیتان گودین روی یک ضربه کرنر دروازه ایتالیا را باز می‌‌کند تا لاجوردی پوشان در آستانه حذف قرار گیرند.


۸۵:۰۰  کاشته دیدنی پیرلو با دخالت مپسلرا به کرنر رفت.


۹۰:۰۰ حملات پر دامنه ی ایتالیای 10 نفره ادامه دارد اما اروگوئه راهی برای نفوذ به شاگردان پراندلی نمی دهد...5 دقیقه وقت تلف شده اعلام می شود.


۹۰:۰۰+۵ سوت پایان بازی و شکست و حذف ایتالیا از جام‌جهانی فوتبال


       
انگلیس و کاستاریکا نیز در دیگر دیدار این گروه به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. روی هاجسون که تیمش را با تغییر و تحولات زیادی به میدان فرستاده بود با آوردن وین رونی تیمش را هجومی‌تر کرد. این مهاجم نیز جدی‌ترین موقعیت انگلیس را با ضربه چیپ از دست داد که دروازه‌بان کاستاریکا با هوشیاری مانع از فروپاشی دروازه تیمش شد. به این ترتیب بر خلاف پیش‌بینی‌ها تیم‌های کاستاریکا و اروگوئه از این گروه به مرحله بعد صعود کردند.


جدول پایانی گروه D


1- کاستاریکا، 7 امتیاز


2- اروگوئه، 6 امتیاز


3- ایتالیا، 3 امتیاز


4- انگلیس، 1 امتیاز


***


پراندلی: داور همه چیز را خراب کرد
چزاره پراندلی پس از حذف از جام جهانی به شدت از عملکرد داور مسابقه انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، ایتالیا در حالی که برای صعود به مرحله بعد جام جهانی به یک تساوی نیاز داشت برابر اروگوئه با یک گل شکست خورد تا از این رقابت ها حذف شود.


چزاره پراندلی سرمربی تیم ملی ایتالیا پس از شکست تیمش برابر اروگوئه گفت: داور در این دیدار شاهکار کرد . 10 نفره شدن در این دیدار حساس بسیار سخت است. این دیدار فیزیکی بود و طبیعی بود که بازیکنان دو تیم برای دریافت توپ با هم درگیر شوند . به نظر من داور خیلی بی جهت بازیکن ما را از زمین مسابقه اخراج کرد. یک کارت داور در این دیدار تمام زحمات ما را به باد داد . او امشب را برای همه ایتالیایی ها تلخ کرد و باید مسئول این شکست باشد.


سرمربی تیم ملی ایتالیا در ادامه گفت: در دیدار اول خود در جام عالی بودیم. در دیدار دوم بد بودیم و در سومین دیدار در حالی برابر اروگوئه شکست خوردیم که حریف موقعیت چندانی برای گل زدن نداشت. شرایط میزبانی نیز برای ما بد بود . بازی های ما در شهر های گرم برزیل برگزار شد که این کار را برای بازیکنان ما سخت کرده بود.


سرمربی تیم ملی ایتالیا در پایان درباره تعویض بالوتلی گفت: او یک کارت زرد داشت و دوست نداشتم تا تیمم 10 نفره شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه