پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان حقوق بین المللی درباره استرداد اشیای تاریخی آموزش داده شود

یادمان

حقوق بین المللی درباره استرداد اشیای تاریخی آموزش داده شود

مدیر کل مرکز بین المللی مطالعه، حفظ و مرمت آثار تاریخی فرهنگی(ایکروم) گفت: کشورها از حقوق یکدیگر درباره چگونگی استرداد اموال تاریخی آگاه نیستند و اطلاعات مربوطه با این موارد قانونی که مدام در حال به روز شدن است باید در اختیار کشورها قرار بگیرد.

adidas heliopolis hotel in dubai , adidas concord ankle fur sneakers boys running Release Date Info , MysneakersShops | adidas criticism on children quotes for women MX Blue Release Date - SBD - adidas zx flux navy on feet conversion rate

استفانو دی کارو در حاشیه دیدار خود با مسعدو علویان صدر، معاون میراث فرهنگی کشور به خبرنگار مهر گفت: یکی از کارهای مهم ایکروم بحث استرداد اشیای تاریخی و بررسی موضوع خواستگاه اولیه آنهاست و اینکه این اشیا از کجا و به چه صورت وارد کشور دیگری شده است.

وی با اعلام اینکه 40 سال از عضویت ایران در ایکروم می گذرد، افزود: 72 ایرانی در دوره های آموزشی ایکروم شرکت کرده و 7 نفر آنها مدرس بوده اند و یکی از ایرانیان نیز از 10 سال پیش عضو این شوراست. بنابراین فعالیتهای این مرکز رو به گسترش است و هم ایران می تواند به ایکروم کمک کند و هم ایکروم به ایران.

مدیر کل ایکروم گفت: زلزله هائیتی یکی از مواردی بود که احساس شد باید ایکروم وارد عمل شود و در جهت حفظ آن گام بردارد بنابراین بررسی می شود که مواریث چگونه می توانند حفظ شوند و با وضعیت جدیدی که بعد از بحران برایشان بوجود آمده چطور کنار بیایند.

وی با اعلام اینکه ایکروم همچنین بر این اساس ارگان مشورتی یونسکو در حوزه آموزشی در بحث پایگاههای میراث جهانی هست ادامه داد: کتابخانه ایکروم مهمترین کتابخانه در حوزه حفاظت میراث فرهنگی در دنیاست که به طور تخصصی منتشر شده اند و 500 کتاب از آن نیز به زبان فارسی هستند.

دی کارو گفت: مرکز بین المللی مطالعه برای حفاظت و مرمت اموال فرهنگی (ایکروم) 53 سال پیش طی سالهایی تاسیس شد که کشورهای کمتری وجود داشتند و کشورهای نوظهور به دلیل انحلال برخی از کشورها ایجاد نشده بودند .

وی افزود: ایکروم یک موسسه آموزشی نیست اما افرادی را تربیت می کنیم که دست اندرکاران جوان حوزه میراث فرهنگی هستند و مدیران آینده را پرورش می دهند.

دی کارو گفت: ایکروم سازمانی نیست که متخصصان خاص خودش را داشته باشد اعضای ایکوم اکوموس و یا دیگر بخش های سازمان یونسکو می توانند عضو ایکروم هم باشند.

مدیر کل ایکروم با بیان اینکه این مرکز توانسته دوره های حفاظت از چوب را در نروژ پشتیبانی کند تصریح کرد: حفاظت و نگهداری میراث صوتی و تصویری از موارد دیگری است که این مرکز روی آن کار می کند چرا که موسیقی و یا هر موضوع صوتی و تصویری دیگری به عنوان میراث صوتی کشورها روی نوار ذخیره شده است.

وی که تنها 9 ماه از عضویتش در ایکروم می گذرد، یک بار دیگر به ایران آمده بود و از قبرستان ظهیرالدوله و یک موزه در تهران بازدید کرده با این حال معتقد است که هیچ وقت فکر نمی کرده تهران را سرسبز ببیند.

دی کارو قرار است در مدت اقامت خود در ایران و پس از امضای تفاهمنامه با رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره توسعه همکاری های ایران و ایکروم از تخت جمشید، پاسارگاد و میدان نقش جهان اصفهان دیدن کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه