سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم آتش‌سوزی در 7 هکتار از جنگل‌های "قیلونی" بویراحمد مهار شد

زیست بوم

آتش‌سوزی در 7 هکتار از جنگل‌های "قیلونی" بویراحمد مهار شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از وقوع یک فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان بویراحمد خبر داد.

LTB - JuzsportsShops | Nike News

سرهنگ محمدرحیم برزمند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا )، افزود: در پی این آتش‌سوزی که در ساعت 15 سه‌شنبه 26 خردادماه رخ داد هفت هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی گردنه قیلونی شهرستان بویراحمد بین روستای دِه برآفتاب و شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا طعمه حریق شد.

وی در خصوص علت آتش‌سوزی این منطقه اظهار کرد: دلیل اصلی وقوع این آتش‌سوزی سهل‌انگاری دهیار روستای دِه برآفتاب در دفن زباله‌های این روستا بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این زباله‌ها به جای آنکه به‌صورت اصولی و استاندارد از بین برده شوند متاسفانه آتش زده شدند که وزش شدید باد نیز موجب سرایت این آتش به هفت هکتار از جنگل‌ها و مراتع این منطقه شد.

برزمند تصریح کرد: برای مهار این آتش‌سوزی شماری از نیروهای بسیج، کارکنان اداره منابع طبیعی بویراحمد، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان و قشرهای مختلف مردم منطقه حضور داشتند که آتش‌سوزی ساعاتی قبل خاموش و مهار شد.

به گزارش ایسنا، از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۹ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان کهگیلویه و بویراحمد در پی وقوع ۲۲ فقره آتش‌سوزی طعمه حریق شد و در این مدت دو نفر از عوامل آتش سوزی‌ها در شهرستان لنده و بخش کبگیان شهرستان بویراحمد شناسایی و تحویل مراجع قضایی استان شدند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه