سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم مراتع اقلید و فراشبند در آتش سوخت

زیست بوم

مراتع اقلید و فراشبند در آتش سوخت

آتش به جان مراتع شهرستانهای اقلید و فراشبند در استان فارس افتاد.

به گزارش مهر، مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان فارس در خصوص آتش سوزی مراتع در دو منطقه این استان گفت: آتش سوزی مرتع در منطقه فراشبند از صبح امروز سه شنبه آغاز شده است.

حسن فیاض پور افزود: در این خصوص به دنبال اعلام این آتش سوزی تلاشها برای مهار آن آغاز شد اما متاسفانه به دلیل شدت آن تاکنون مهار نشده است.

وی ادامه داد: از ظهر امروز آتش سوزی در مراتع شهرستان اقلید آغاز شده و تلاشها برای مهار این حریق نیز ادامه دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان فارس با بیان اینکه تاکنون گزارشی از میزان آتش سوزی اعلام نشده، اظهار داشت: با توجه به فصل گرما وقوع این حوادث در جنگلها و مراتع پیش بینی می شود از این رو باید با آمادگی کامل خسارتها را به حداقل رساند.

وی ادامه داد: در جلسه ای که با مسئولان منابع طبیعی گرفته شده در این خصوص پیشنهاداتی ارائه و دستورات لازم برای افزایش قرق بان و همچنین آمادگی نیروها صادر شده است.

استان فارس با داشتن بیش از دو میلیون هکتار جنگل 17درصد جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده است.این میزان جنگل حتی از کل مساحت برخی از استانهای شمالی نیز بیشتر است اما امکاناتی که به استانهای شمالی کشور برای اطفای حریق جنگلها اختصاص یافته اصلا قابل مقایسه به استان فارس نیست.

در حالیکه مدت زمان زیادی از آغاز فصل گرما نگذشته هر روز شاهد وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست استان هستیم از این رو ضروری است دستگاه های ذی ربط برای جلوگیری از بروز خسارت ناشی از این آتش سوزیها تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه