سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم آتش سوزی آبیدر سنندج مهار شد

زیست بوم

آتش سوزی آبیدر سنندج مهار شد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: آتش سوزی آبیدر سنندج بعد از سه ساعت تلاش و همکاری نیروهای مردمی و دستگاه های دولتی مهار شد و تنها بخش کوچکی در اطراف روستای مربزان باقی مانده است.

مرتضی سنندجی دقایقی پیش در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون با کمک نیروهای مردمی، بسیج، سپاه، ارتش و آتش نشانی، آتش در ابیدر سنندج مهار شده است و مردم و نیروهای کمکی در حال خاموش کردن ته مانده های آتش سوزی هستند.

وی با قدردانی از گروه های مختلف مردم شهر سنندج گفت: بدون شک اگر همت و تلاش جوانان سنندجی نبود مهار آتش به این زودی ها امکانپذیر نبود.

سنندجی در مورد وسعت منطقه آتش سوزی و خسارات آن، گفت: تخمین وسعت منطقه آتش سوزی به دلیل تاریکی هوا مقدور نیست.

به دنبال آغاز آتش سوزی در اطراف پارک جنگلی ابیدر سنندج، ستاد مدیریت بحران استان کردستان تشکیل جلسه داد و استاندار کردستان در این نشست از مردم و دستگاه های دولتی خواست تمام تلاش خود را برای مهار آتش بکار ببرند.

عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان بعد از این جلسه به همراه معاونان خود به منطقه آتش سوزی رفت از نزدیک به مدیریت مهار آتش پرداخت.

آبیدر یا ' ئاویه ر' نام کوهی است مشرف به شهر سنندج که حدود 2350 متر ارتفاع دارد و یکی از تفرجگاه های اصلی مردم شهر سنندج به شمار می رود.

برخی از مکان های گردشگری مشهور آن عبارت اند از کانی شفا، ماماتکه، گویزه کویر، خضر زنده (خیرزنه)، تاقه دار، امیریه، هفت آسیاب، بان شلانه، کچک(سنگ) قرآن، کانی کچک و قله آبیدر که پناهگاهی هم برای کوهنوردان درآنجا ساخته شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه