جمعه, 07ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست زبان و ادب فارسی زبان پژوهی نشست کارشناسی نمایندۀ فرهنگستان با کمیتۀ زبان و اصطلاحات

زبان پژوهی

نشست کارشناسی نمایندۀ فرهنگستان با کمیتۀ زبان و اصطلاحات

برگرفته از تارنمای فرهنگستان زبان و ادب فارسی

 


 
شنبه، بیست‌ودوم شهریورماه، به‌منظور اجرای مفاد یادداشت تفاهم میان فرهنگستان زبان و ادب فارسی و کمیتۀ زبان و اصطلاحات تاجیکستان، نخستین نشست کارشناسی مشترک، با حضور نمایندۀ وزارت خارجه، در محل کمیتۀ زبان و اصطلاحات تاجیکستان برگزار شد.
    حسن قریبی، نمایندۀ فرهنگستان در مراکز علمی و فرهنگی تاجیکستان، که هم‌اکنون در این کشور حضور دارد، با شرکت در این نشست دربارۀ اجرایی کردن بندهای این تفاهم‌نامه با طرف‌های تاجیکی مذاکره و گفت‌وگو کرد.
    برگزاری دوره‌های واژه‌گزینی، تبادل تجربه‌های مشترک، برگزاری کارگاه‌های علمی و تبادل استاد و دانشجو در حوزه‌های مشترک از مباحث طرح‌شده در این نشست بود.
    خانم گوهر شراف زاره، رئیس کمیتۀ زبان و اصطلاحات تاجیکستان، ضمن اظهار خوشنودی از ارادۀ مصمم فرهنگستان در اجرایی کردن بندهای تفاهم‌نامه، امضای این تفاهم‌نامه را گام مهمی در روابط فرهنگی دو کشور برشمرد و اظهار امیدواری کردکه با اجرای سازمان‌یافته و زمان‌بندی دقیق بتوان فرصت‌های ازدست‌رفته را جبران کرد.
    آقای سنگین محمد ظاهری، نمایندۀ وزارت امور خارجۀ تاجیکستان، خانم نقره احمدزاده، سردارِ شعبۀ تنظیم اصطلاحات، و آقای شادمان منصوری جمال‌الدین‌زاده، سردارِ شعبۀ تشکیلی و حقوقی کمیتۀ زبان و اصطلاحات تاجیکستان هم در این جلسه حضور داشتند.
قریبی نیز در پایان سلام و تبریک دکتر غلامعلی حدّاد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی را به مناسبت امضای این تفاهم‌نامه، به کمیتۀ زبان و اصطلاحات تاجیکستان ابلاغ کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه