پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر رنج بی پایان شالیکاران با واردات برنج پاکستانی

خبر

رنج بی پایان شالیکاران با واردات برنج پاکستانی

تجار و صادرکنندگان پاکستانی که به خوبی از وضعیت تحریمهای بانکی علیه ایران مطلع هستند، قصد دارند دولت اسلام آباد را متقاعد کنند تا با استفاه از پول رایج کشورشان، راهی برای فرار از تحریمهای بانکی باز کند.

nike flex contact boys shoes gray - Nike Air Force 1 Shadow Cashmere/Pale Coral - Pure Violet CI0919 - 700 | Asics Gel-Lyte XXX Shoe Palace Japan - 1201A209-400

شالیکاران ایرانی پس از ماه ها رنج و مشقت، آماده می‌شوند، دسترنج خود را درو و از فروش آن در بازار برای یک سال دیگر توشه ذخیره کنند، اما گویا رنج آنان را پایانی نیست و صادرکنندگان برنج پاکستان در کمین آنانند.

به گزارش ابتکار، برخی رسانه های پاکستان در گزارشی از تمایل صادرکنندگان برنج پاکستانی برای پهن کردن سفره خود پای واردکنندگان ایرانی خبر داده و نوشتند: صادرکنندگان برنج پاکستانی از دولت اسلام آباد خواسته اند با تسهیل شرایط صادرات برنج به ایران، امکانی را فراهم کند تا بتوانند برنج بیشتری به ایران صادر کنند.

این تمایل و درخواست صادرکنندگان پاکستانی از دولت از آن جهت اهمیت دارد که ایران همزمان با آغاز فصل برداشت برنج، تعرفه های گمرکی واردات این محصول را با هدف حمایت از تولیدکنندگان از 22 درصد به 40 افزایش داده است.صادر کنندگان پاکستانی که حتی با وجود افزایش تعرفه های گمرگی ایران، باز هم به بازار مصرف ایران چشم طمع دوخته اند، بطور مشخص، پیشنهاد دریافت «روپیه پاکستان» از ایران در قبال صادرات برنج را به دولت اسلام آباد داده اند. طرحی که در سالهای اخیر صادرکنندگان هندی توانسته اند سود زیادی از محل صادرات برنج به ایران در قبال دریافت روپیه هند از ایران کسب کنند.

تجار و صادرکنندگان پاکستانی که به خوبی از وضعیت تحریمهای بانکی علیه ایران مطلع هستند، قصد دارند دولت اسلام آباد را متقاعد کنند تا با استفاه از پول رایج کشورشان، راهی برای فرار از تحریمهای بانکی باز کند تا سفره های ایرانی را بیش از پیش با برنج کم کیفیت پاکستانی آشنا کنند تا هم سودی به جیب بزنند و هم کشاورزان خود را به تولید بیشتر وادارند.در سالهای اخیر برنج وارداتی هندی و پاکستانی که کیفیت آن قابل مقایسه با برنج مرغوب و خوش عطر و طعم ایرانی نیست، با بسته بندهای بسیار متنوع و رنگارنگ و با عناوین تجاری گوناگون بازارهای سراسر ایران را فرا گرفته و به رغم کیفیت پایین، صرفا به دلیل قیمت نسبتا مناسب آن، خریداران زیادی در ایران پیدا کرده است.

خرم دستگیر خان، وزیر تجارت و بازرگانی پاکستان اردیبهشت گذشته و پیش از سفر «محمد نواز شریف» به تهران اعلام کرده بود که اسلام آباد در تلاش برای افزایش تعاملات تجاری و صادرات کالا از جمله برنج به جمهوری اسلامی ایران است.برنج پاکستان به کشورهای مختلف سراسر جهان از جمله آمریکا، کشورهای خاورمیانه، کشورهای اروپایی و چین صادر می‌شود.

بنا به گزارش اتحادیه صادرکنندگان برنج پاکستان، در چهار سال گذشته ارزش صادرات برنج پاکستان به کشورهای مختلف جهان بالغ بر دو میلیارد دلار برآورد شده است.پاکستان هر سال بیش از شش میلیون و 500 هزار کیلوگرم برنج تولید می‌کند که چهار میلیون و 500 هزار کیلوگرم آن صادر می‌شود. این میزان صادرات حدود 70 درصد کل برنج تولیدی پاکستان است. پاکستان چهارمین کشور بزرگ صادر کننده برنج در جهان است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه