پنج شنبه, 13ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش "مانوئل ژوزه": امیدوارم شهرآورد 75 جرقه‌ای برای پرسپولیس باشد/ درشهرآورد مربی موفقی بوده‎ام

ورزش

"مانوئل ژوزه": امیدوارم شهرآورد 75 جرقه‌ای برای پرسپولیس باشد/ درشهرآورد مربی موفقی بوده‎ام

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با تاکید بر اینکه این تیم به یک جرقه نیاز دارد، گفت: امیدوارم این جرقه فردا و در شهرآورد تهران زده شود و در آن بتوانیم بدون اینکه مرتکب اشتباهی شویم، ازاشتباه حریف به سود خود استفاده کنیم.

nike-dunk-low-coast-uncl | nike sneakers in kickstreamtv feet chart

به گزارش خبرنگار مهر، سئوال خارج از بازی و حاشیه‎ای نپرسید؛ فقط در مورد بازی سئوال کنید. نشست خبری سرمربی پرسپولیس با تاکید بر این موضوعات آغاز شد و در ادامه مانوئل ژوزه گفت: حضور ما در کنفرانس خبری بابت این بازی بزرگ است. بازی که همه مربیان می‎توانند در آن شرکت کنند. این بازی عشق و علاقه به فوتبال را بیشتر می‎کند. بازی حساسی است. امیدوارم فردا بازی خوبی باشد.

وی تصریح کرد: من در مورد بازی فکر می‎کنم و اینکه  شرایط مطلوبی در بازی داشته باشیم. یک مثال می‏زنم. طی دو سال آخر که در عربستان و مصر  بودم، فقط یک بازی شهرآورد را باختم و آن بازی بود که قبلش 74 نفر کشته شدند. آن بازی را هم به خاطر داور باختیم. در دوارن کاری‎ام، این بدترین نتیجه تیم من بود که البته در آن یک مقدار هم کم شانس بودیم.

سرمربی تیم پرسپولیس به پنج دیدار گذشته تیمش در رقابت‏های جام برتر اشاره کرد و یادآور شد: در این پنج بازی، 23 موقعیت گل داشتیم اما نتوانستیم از همه آنها استفاه کنیم و گل‏های کمی زدیم. در مقابل اشتباهاتی مرتکب شدیم و حریفان با استفاده از آنها به ما گل زدند.

ژوزه تاکید کرد: در همین بازی آخر، جریان بازی به خصوص در نیمه اول دست ما بود اما داور یک پنالتی برای ما نگرفت. در ادامه هم یک اشتباه کردیم و حریف از همان اشتباه برای گل برتری خود استفاده کرد. وقتی در این شرایط باشیم، اعتماد به نفس بازیکنان پایین می‏آید و نمی‏توانند ارائه گر آن بازی باشند که باید نشان دهند.

وی با تاکید بر اینکه تیم پرسپولیس به یک جرقه نیاز دارد، خاطرنشان کرد: امیدوارم این جرقه فردا جمعه و در شهرآورد تهران زده شود. اصولا شهرآورد یک بازی تاکتیکی است. امیدوارم در این بازی اشتباه نکنیم و بتوانیم از اشتباهات حریف هم به سود خود بهره ببریم.

سرمربی تیم پرسپولیس با تاکید بر اینکه به تمام بازیکنان این تیم اعتماد کامل دارد، تصریح کرد: ما تا به امروز نتایج خوبی نگرفته‎ایم اما روز به روز پیشرفت داشته‎ایم. فوتبال همین است. برای بازی فردا هم با آرامش به میدان می‎رویم و امیدوارم بتوانیم برنده بازی باشیم.

ژوزه با اشاره به رابطه میان بازیکنان تیم استقلال و سرمربی این تیم گفت: این طبیعی است که بازیکنان رابطه نزدیکی با مربی خود داشته باشند. سرمربی آبی‏پوشان ایرانی است، او و بازیکنانش از یک ملیت هستند و خیلی زودتر از ما کارشان را شروع کرده‌اند در حالیکه من 15 روز مانده به آغاز رقابت‎های جام برتر به کادر فنی پرسپولیس اضافه شدم.

وی ادامه داد: آن زمان از مجموع بازیکنان پرسپولیس فقط مهدی مهدوی کیا و علی کریمی را می‎شناختم و به دنبال این بودم که رابطه بهتر و مساعدتری با بازیکنان داشته باشم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با تاکید بر اینکه برای شهرآورد کنترل احساسات مهمترین فاکتور است، خاطرنشان کرد: در این صورت می‎توان برای برنده شدن شانس بیشتری داشت. ضمن اینکه اگر مربی از همان کشور باشد و با بازیکنان هم ملیت باشد راحت‏‎تر می‏تواند کار کند. در مورد بازی فردا من دخالتی در بازی ندارم چون بازیکنان می‏خواهند بازی کنند.

"شما مدعی هستید که در شهرآورد‏های زیادی برنده بوده‏اید. آیا شرایط تیم‎هایی که با آنها در شهرآورد‎ها به پیروزی رسیدید شبیه به پرسپولیس بود؟"، ژوزه در پاسخ به این پرسش گفت: برای هر بازی و به خصوص شهرآورد، نتایج بازی‎های قبل کنار گذاشته می‌شود و هر کس بازی خودش را انجام می‎دهد تا برنده باشد.

وی افزود: عربستان پنج تیم بزرگ دارد اما من در هیچ شهرآورد نباختم. مساوی کردم اما نتیجه را واگذار نکردم. در شهرآورد میان تیم‌های الاهلی و المالک مصرهم بازی اول را باختیم اما بازی دوم را 6 بر یک بردیم. با تیم بنفیکا هم همین اتفاق افتاد.

ژوزه با یادآوری اینکه دو سال مربی تیم اسپورتینگ لیسبون بوده است، گفت: آن زمان بنفیکا قهرمان جام پرتغال شد اما در شهرآورد همان سال تیم من هفت بر یک این تیم را شکست داد. در مجموع شرایط آن زمان بهتر بود. در مجموع من 8 سال در مصر بودم. 24 شهرآورد برگزار کردم که طی آن 2 باخت و 5 مساوی گرفتم و در 17 بازی هم پیروز شدم.

سرمربی تیم پرسپولیس تاکید کرد: البته قرار نیست همه اتفاقات دوباره تکرار شود. من همیشه در شهرآورد مربی موفقی بوده‎ام اما معلوم نیست فردا هم بتوانم موفق باشم. در کل شهرآورد بازی خوبی است که به خاطر آن تمام ورزشگاه پر از تماشاگر می‎شود. همین بازی‏ها هستند که بازیکنان را متعصب به باشگاه نگه می‎دارد. امیدوارم از این بازی نتیجه خوبی بگیریم.

"آیا ترکیب تیم پرسپولیس برای دیدار شهرآورد مانند دیدارهای گذشته دستخوش تغییراتی خواهد شد؟"، این پرسش یکی از خبرنگاران حاضر در نشست خبری بود که ژوزه در پاسخ به آن گفت: ما یک مشکل دیگر هم داریم. البته دنبال بهانه نیستم. من یک مربی هستم و نتایج تیمم را هم می‎پذیرم. گله نمی‎کنم و فرار هم نمی‏کنم اما همانطور که در نشست قبلی گفتم من تیم را نبستم با این حال بزرگ‎ترین ریسک را کردم و هدایت آن را بر عهده گرفتم.

وی با اشاره به اینکه 30 بازیکن در تیم پرسپولیس حضور دارند، اظهارداشت: کار کردن با 30 بازیکن سخت است. سخت است که از میان آنها برای هر بازی لیستی را ارائه دهی؛ بازیکنان هم این موضوع را درک نمی‏کنند. در حالیکه من نمی‎توانم همیشه از یک عده خاص استفاده کنم چون این احساس ایجاد می‏شود که بین بازیکنان فرق می‌گذارم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: در برخی پست‎ها هم مشکل داریم. به طور مثال برای یک پست 5 بازیکن داریم و برای یک پست هم اصلا بازیکن نداریم به همین دلیل مجبور می‌شویم گاهی از بازیکنان در پستی که برای آنها نیست، استفاده کنیم.

ژوزه با بیان اینکه باید در مورد بازیکنان عدالت رعایت شود و به همین دلیل باید راه حلی پیدا کنم، گفت: البته ممکن است این راه حل من همه راضی نکند. به هر حال تصمیمات من تکنیکی و تاکتیکی است و فقط در راستای توجه به تیم اتخاذ می‎شود. شاید هم در این میان بازیکنان بیرون مانده از ترکیب تیم ناراحت شوند. به هر حال طبیعی است که در طول یک فصل یک نفر بیشتر از همه و یک نفر هم کمتر از همه به بازی گرفته شود.

وی با بیان اینکه اگر پرسپولیس تمام دیدارهای خود را تا به این هفته با پیروزی تمام کرده بود الان اعتماد به نفس بازیکنان خیلی بیشتر بود، تصریح کرد: البته استقلال هم بازی‎های خوبی ارائه نکرده است اما به نسبت از ما بهتر بوده است. اعتماد به نفس بازیکنان استقلال هم خیلی بالا نیست. ضمن اینکه در شهرآورد همیشه بازیکنان عصبی و با احساس بازی می‎کنند و به همین دلیل مشکلات پیش آمده بر آنها غلبه می‎کند. امیدوارم بازیکنانم انگیزه‎های بیشتری برای بازی خوب در دیدار فردا داشته باشند.

داور انتخاب شده برای شهرآورد هفتاد و پنجم و نگرانی های هواداران پرسپولیس در این زمینه یکی دیگر از پرسش‏های مطرح شده بود که ژوزه در پاسخ به آن اظهارداشت: در این زمینه نمی‏توانم صحبت کنم. داوران هم مانند بازیکنان و مربیان اشتباه می‎کنند. داور باید در آن لحظه تصمیم بگیرد. فشار روی او زیاد است. با همه اینها به داور اعتماد کامل دارم. ضمن اینکه بازی شهرآورد، یک بازی ملی است. اگر می‎خواهیم نظر کاملا خوبی در مورد داور داشته باشیم باید صبر کنیم بازی تمام شود و شکایتی هم نداشته باشیم.

"طرفداران علاقمند به ادامه همکاری مانوئل ژوزه با تیم پرسپولیس هستند. آنها تا به امروز علیه بازیکنان شعار داده‏اند اما علیه مربی تیم‌شان نه؛ آیا برای حفظ این اعتماد فقط به دستیاران و مشاوره‎های آنها بسنده خواهید کرد؟"

سرمربی تیم پرسپولیس در پاسخ به این پرسش تاکید کرد: من تجربه زیادی از مربیگری در کشورهای مختلف دارم. طی 50 سال حضور در فوتبال، 22 قهرمانی در جام‎های مختلف داشتم. من دو ماه پیش به تیم پرسپولیس آمدم و می‌خواهم کارم را با این تیم ادامه دهم حتی اگر امسال قهرمان نشدیم چون می‌خواهم آینده‌ای خوب برای این تیم درست کنم تا فصل آینده قهرمان شود. حتی در صورت امکان بتواند در آسیا هم قهرمان شود.

"اگر مرا از تیم پرسپولیس اخراج کنند، مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوند"، ژوزه با بیان این مطلب صحبت‎هایش را ادامه داد و گفت: باید هماهنگی‎های لازم در تیم ایجاد شود تا بتوانیم یک تیم قوی درست کنیم و به قهرمانی برسیم. من به شرط قهرمانی به تهران آمدم. اگر لازم باشد و باشگاه هم بخواهد، یک سال دیگر می‎مانم. من می‎خواهم دو سال دیگر بازنشسته شوم و می‏خواهم با قهرمانی از ایران بروم.

وی تاکید کرد: من به خاطر توجه به هواداران با پیراهن قرمز به باشگاه می‎روم. خیلی راحت می‎خوابم و امیدوارم تماشاگران آماده باشند تا تیم خوبی درست کنیم که بتواند پیروز شود. اگر چه هیچ تیمی همیشه برنده نیست و هیچ تیمی هم همیشه بازنده نیست.

سرمربی تیم پرسپولیس با اشاره به اینکه این تیم طی 14 سال گذشته هیچ عنوان قهرمانی در آسیا کسب نکرده است، گفت: این در حالی است که طی این مدت من 6 قهرمانی در رقابت‎های مختلف بدست آورده‌ام. امیدوارم اجازه بدهند کارم را دنبال کنم تا به قهرمانی برسیم. البته من اگر ببازم، بدترین مربی و اگر ببرم، بهترین مربی نخواهم بود. آقای خاص فوتبال فقط مورینیو است.

"مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرده که تا پنج بازی از سرمربی این تیم حمایت می‎کند و برای بازی ششم اولتیماتوم می‌دهد. درست است؟"، این پرسشی بود که ژوزه در پاسخ به آن گفت: این موضوع را از خود آقای رویانیان پیگیری کنید.

وی در پایان گفت: پیش از بازی شهرآورد با مدیرعامل باشگاه نشستی داشتم اما این نشست همراه با بازیکنان برگزار شد. در این نشست به بازیکنان اعتماد به نفس داده شد. من هم نگران تیم نیستم. آخرین بار 15 سال پیش بود که اخراج شدم.

نشست خبری مانوئل ژوزه از ساعت 14:48 روز پنجشنبه در سالن کنفرانس سازمان جام برتر آغاز شد و ساعت 15:18 به اتمام رسید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه