پنج شنبه, 13ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش انتخاب و چیدمان داوران بین‌المللی تا 10 روز دیگر/ برخی حذف می‌شوند!

ورزش

انتخاب و چیدمان داوران بین‌المللی تا 10 روز دیگر/ برخی حذف می‌شوند!

کمیته داوران فدراسیون فوتبال در نخستین نشست خود در خصوص گزینش داوران بین المللی فوتبال ایران بحث و تصمیم گیری خواهد کرد، چرا که تنها 10 روز برای معرفی این داوران به فیفا فرصت باقی مانده است.

adidas team water bottles for sale craigslist 2017 | nike lunarglide 6 price range chart printable - New Balance 550 'UNC'/ 'Baby Blue' - BB550HL1 - LacollesurloupShops

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین وظایف کمیته داوران انتخاب و چیدمان فهرست داوران و کمک داوران بین المللی است و اینکه در سال آینده میلادی کدام داوران و کمک داوران از اولویت بالاتری برای قضاوت در عرصه بین المللی برخوردارند.

در سال 2012 میلادی فوتبال ایران 35 داور و کمک داور بین المللی فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال در دو بخش آقایان و بانوان داشت که این تعداد داور به نسبت سال 2011 میلادی به اندازه 2 نفر افزایش پیدا کرده بود. در سال 2013 نیز به احتمال فراوان فوتبال ایران به همین اندازه داور خواهد داشت و می‌بایست تا کمتر از 10 روز دیگر فهرستی از داوران برگزیده فوتبال ایران به فدراسیون بین المللی فوتبال معرفی شود.

با توجه به آنچه بر داوران فوتبال ایران طی یکسال اخیر گذشته است به احتمال فراوان شاهد تغییرات و جابه‌جایی‌هایی در فهرست داوران و کمک داوران بین المللی فوتبال ایران خواهیم بود. در سال 2012 محسن ترکی، علیرضا فغانی، هدایت ممبینی، سعید مظفری‌زاده، یداله جهانبازی، اکبر بخشی‌زاده و محسن قهرمانی داوران و رضا سخندان، حسن کامرانی‌فر، محمدرضا ابوالفضلی، علیرضا کهوری، داود رفعتی، سعید علی نژادیان، محمدرضا منصوری، رسول فروغی و بابک داوری کمک داوران بین المللی فوتبال ایران بودند که تغییر و جابه‌جایی در فهرست آنها تقریبا قطعی است.

تا سال گذشته گزینش و چیدمان فهرست داوران بین المللی فوتبال ایران برعهده کمیته داوران فدراسیون فوتبال بود و اعضای این کمیته با بررسی شرایط داوران به انتخاب داوران برتر می‌پرداختند که همیشه طیفی مخالف و گروهی موافق این گزینش بوده‌اند. امسال هم براساس قانون انتخاب داوران بین المللی باید از کانال کمیته داوران فدراسیون فوتبال صورت گیرد و در همین خصوص در اولین جلسه کمیته داوران پیرامون این موضوع بحث و گفتگو صورت خواهد گرفت.

براساس این گزارش، در شرایطی که بین کمیته داوران فدراسیون و دپارتمان داوری اختلاف نظر و تداخل کاری وجود دارد، باید شاهد چالشی تازه بین این دو مجموعه این برای انتخاب داوران بین المللی باشیم. آنطور که اساسنامه و آیین نامه کمیته داوران می‌گوید، گزینش و چیدمان داوران بین المللی برعهده این کمیته است، مگر اینکه در آخرین لحظه بازهم دپارتمان داوری با قانونی تازه معادلات را به سود خود تغییر دهد.

- فهرست داوران بین المللی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی ایران در سال 2012 به شرح زیر است:
داوران بین المللی فوتبال:
محسن ترکی، علیرضا فغانی، هدایت ممبینی، سعید مظفری‌زاده، یداله جهانبازی، اکبر بخشی‌زاده و محسن قهرمانی

کمک داوران بین المللی فوتبال:
رضا سخندان، حسن کامرانی‌فر، محمدرضا ابوالفضلی، علیرضا کهوری، داود رفعتی، سعید علی نژادیان، محمدرضا منصوری، رسول فروغی و بابک داوری

فوتسال:
علیرضا سهرابی، وحید عرض پیما، محمودرضا نصیرلو و علی پورافشار

فوتبال ساحلی:
سیدامین حقیقی‌زاده، فرشید حقیقت‌جو، علی شریفات و ابراهیم اکبرپور

داوران بین المللی بانوان:
سلطنت نوروزی، شیوار یاری و سرور ساعدی

کمک داوران بین المللی بانوان:
انسیه خباز مافی‌نژاد، معصومه شکوری، سمانه محسنی کیاسری، فاطمه نصرالهی، فاطمه کمندی و بهناز حسینی نقوی

فوتسال بانوان:
مریم پورجعفریان و مهدیه رشیدی رنجبر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه