پنج شنبه, 13ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش امیر قلعه نویی: قول می‌دهم شهرآورد 75 کم حاشیه‌ترین شهرآورد باشد

ورزش

امیر قلعه نویی: قول می‌دهم شهرآورد 75 کم حاشیه‌ترین شهرآورد باشد

سرمربی تیم فوتبال استقلال به هواداران دو تیم محبوب پایتخت این وعده را داد که روز جمعه شاهد کم حاشیه‌ترین شهرآورد باشند و گفت: تجربه من در شهرآورد می‌گوید که در این بازی نباید به شرایط گذشته دو تیم و وضعیت آنها در جدول رده بندی مسابقات جام توجه کنیم.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Clothes Online , Shoes Online , Giftofvision

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس - استقلال که بعدازظهر امروز پنجشنبه در محل سالن کنفرانس سازمان جام برتر برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: شهرآورد مسابقه‌ای است که دورنش احساسات وجود دارد و اگر بگوییم اینگونه نیست، دروغ گفته‌ایم.

وی شهرآورد را یک مسابقه خاص خواند و گفت: این بازی خاص و حساس است که اگر اینگونه نبود این همه خبرنگار برای مصاحبه پیش از مسابقه به سازمان لیگ نمی‌آمدند. طبیعتا این بازی حساس است، هم برای تیم استقلال و هم برای تیم پرسپولیس.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با ابراز امیدواری از اینکه دو تیم استقلال و پرسپولیس در شهرآورد 75 ارائه گر یک بازی زیبا و تماشاگرپسند باشند، افزود: امیدوارم دو تیم به گونه‌ای بازی کنند که همه از تماشای رقابت آنها لذت ببرند.

قلعه نویی با یادآوری اینکه چندین بار به عنوان مربی و بازیکن حضور در شهرآورد تهران را تجربه کرده است، گفت: اولین تجربه من در شهرآورد می‌گوید که در این بازی نباید به شرایط گذشته دو تیم و وضعیت آنها در جدول رده بندی مسابقات جام توجه کنیم. شهرآورد شرایط خاص خود را دارد و هر تیمی از نظر روحی و روانی آماده باشد و قبل از مسابقه از نظر فنی توجیه شده باشد به برتری می‌رسد.

وی استفاده از فرصت‌ها را از دیگر عوامل رسیدن به برتری در شهرآورد دانست و گفت: پرسپولیس تیم بزرگی است که بازیکنانی خوب، مربی توانمند و مدیری خوب دارد. از همه اینها مهمتر پرسپولیس از طرفداران خوبی برخوردار است. امیدوارم در بازی روز جمعه هر دو تیم یک بازی زیبا و تماشاگرپسند را به نمایش بگذارند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال از غیبت قطعی خسرو حیدری و میلاد میداودی در دیدار پرسپولیس - استقلال خبر داد و گفت: از بازی مقابل مس کرمان خوب بازی می‌کنیم اما از نظر سرعت تیمی هنوز به شرایطی که مدنظر من است، نرسیده‌ایم. خواسته‌های من از تیم استقلال متفاوت با چیزی است که این تیم هم اکنون به نمایش می‌گذارد.

قلعه نویی به انتقاد از تعطیلی گاه و بیگاه مسابقات جام برتر پرداخت و گفت: این مدلی نمی‌شود کار کرد. تیم ما تا شرایط مناسبی پیدا می‌کند به ناگاه جام تعطیل می‌شود و بازیکنان به اردوی تیم ملی می‌روند. متاسفانه بازیکنان یا با مصدومیت از اردو برمی‌گردند و یا اینکه در زمان برگزاری دیدارهای دوستانه نفرات تیم ما مصدوم می‌شوند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه به خاطر برپایی اردوی تیم ملی و برخی مشکلات دیگر فعلا بازی نداریم. برای اینکه بازیکنان در شرایط مسابقه باشند تصمیم گرفتیم برای برپایی اردوی آماده سازی به ترکیه برویم اما متاسفانه برخی از بازیکنان ما ممنوع الخروج هستند و ناچاریم در تهران بمانیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال از احتمال برگزاری دو بازی توسط آبی پوشان برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی و بیماران هموفیلی خبر داد و گفت: شهرآورد تهران شرایط خاص خودش را دارد و اگر بخواهیم به آمار توجه کنیم دلیل مناسبی برای برتری نیست. بله تیم ما در دیدارهای اخیر بردهای خوبی کسب کرده اما در بازی آخر مقابل پرسپولیس بازنده شده است. از دید من آمارها برای تاریخ است و این مسابقه در زمان حال برگزار می‌شود و هر تیمی بهتر از موقعیت‌های خود استفاده کند، برنده می‌شود.

قلعه نویی در خصوص اضطراب بازیکنان در مسابقه‌ای چون شهرآورد تهران گفت: دو گونه استرس داریم؛ استرس منفی و استرس مثبت. اگر استرس منفی را به مثبت تبدیل کنیم، خیلی خوب است. به این معنی که بازیکنان با تلاش بیشتر برای رسیدن به پیروزی تلاش کنند.

وی اینکه بازیکنان استقلال تجربه بیشتری از حضور در شهرآورد تهران دارند را عاملی در جهت برتری آنها خواند و گفت: اینکه بازیکنان ما تجربه حضور در شهرآورد را دارند فاکتور مهمی برای ما در بازی فرداست اما همه چیز نیست. بازیکنی مانند سیدجلال حسینی که تجربه زیادی از حضور در میادین مختلف دارد، قطعا در شهرآورد دچار مشکل نمی‌شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: علاوه بر این تیم پرسپولیس را مربی بزرگی هدایت می‌کند که تجربه حضور در شهرآورد‌های مختلف را دارد و می‌گویند شهرآورد باز است. او قطعا از تجربه کافی برای حضور در این بازی برخوردار است.

قلعه نویی به هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس و فوتبالدوستان این وعده را دارد که روز جمعه شاهد کم حاشیه‌ترین شهرآورد باشند و افزود: از آنجائیکه هر دو مربی دنبال فوتبال زیبا هستند این وعده را می‌دهم که روز جمعه تماشاگران شاهد کم حاشیه‌ترین شهرآورد باشند. قطعا این بازی پیام شادابی و نشاط را برای جوانان خواهد داشت.

وی در خصوص برخورد آرش برهانی با بازیکن تیم ملوان بندرانزلی گفت: من بابت این کار برهانی از بازیکن تیم ملوان عذرخواهی کردم و برخورد لازم را با برهانی داشتم. آرش به من گفت که بازیکن تیم ملوان را ندیده است. ما به دنبال این کارها نیستیم و اگر می‌خواهیم به جایگاهی برسیم به دنبال این هستیم که با قدرت و اخلاق به موفقیت برسیم نه اینکه دست به هر کاری بزنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال اینکه تماشاگران از شب قبل از بازی و یا صبح روز شهرآورد برای تماشای این مسابقه به ورزشگاه می‌آیند را کاری نادرست خواند و گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که تماشاگر تا قبل از بازی سرگرم شوند.

قلعه نویی در خاتمه از تماشاگران دو تیم استقلال و پرسپولیس خواست در بازی روز جمعه انرژی خود را تنها برای تشویق تیم محبوب‌شان گذاشته و به حریف احترام بگذارند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه