پنج شنبه, 13ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش "ژوزه" فرصت کافی برای شناخت بازیکنان داشته است/ لزوم حضور مربی ایرانی

ورزش

"ژوزه" فرصت کافی برای شناخت بازیکنان داشته است/ لزوم حضور مربی ایرانی

عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس با تاکید بر اینکه هفت هفته فرصتی کافی برای شناخت یک مربی از بازیکنانش است، گفت: در شرایط فعلی "مانوئل ژوزه" نیاز به یک مربی و یا حتی مشاور ایرانی دارد.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | air force purple heart , Giftofvision

ابراهیم آشتیانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص دیدار تیم‌های فوتبال فولادخوزستان و پرسپولیس ضمن بیان مطلب فوق گفت: وقتی بازی پرسپولیس را مقابل تیم استقلال دیدم امیدوار شدم که مانوئل ترکیب تیم را پیدا کرده و سبک بازی پرسپولیس تا حدودی مشخص شده است.

"در بازی با فولاد گرما و شرجی بودن هوا توان برخی از بازیکنان را به ویژه در دقایق پایانی بازی کاهش داد و همین موضوع باعث شد که معادلات مانوئل ژوزه تا حدود زیادی بهم بخورد"، وی با طرح این موضوع در خصوص ترکیب تیم پرسپولیس مقابل تیم فولاد اظهار داشت: به نظر من مانول در ارنج تیم در دو پست مرتکب اشتباه شد. اشتباه اول وی مربوط به استفاده از پولادی در پست هافبک چپ تیم بود. برخلاف بازی با استقلال که از وی در کنار مهدوی کیا و در پست هافبک دفاعی استفاده کرد.

آشتیانی افزود: اشتباه دوم وی این بود که باید خیلی زودتر و حتی از ابتدای بازی از علی کریمی استفاده می‌کرد چون بازیکنی مانند کریمی حتی اگر در زمین راه هم برود بازهم تاثیرگذار بوده و در یک لحظه از زمان بازی می‌تواند با یک حرکت خلاقانه روند و حتی نتیجه بازی را تغییر دهد.

عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: من نمی‌توانم قبول کنم که بازیکنان پرسپولیس درون زمین کم کاری می‌کنند چون این موضوع به اعتبار خود و تیمش لطمه خواهد زد و اعتبار کاری آن بازیکن را زیرسئوال خواهد برد. اعتقاد دارم که ایراد کار اکثر بازیکنان پرسپولیس این است که در جریان بازی ریسک نکرده و شجاعانه بازی نمی‌کنند.

آشتیانی در خصوص گلی که تیم پرسپولیس در واپسین دقایق بازی دریافت کرد، اظهار داشت: در صحنه‌ای که پرسپولیس گل تساوی را خورد بنگر و ماهینی دید و جاگیری خوبی نداشتند و همین موضوع باعث که بازیکن تیم فولاد به راحتی با ضربه سر بتواند دروازه تیم پرسپولیس را باز کند. در واقع این دو مدافع در صحنه گلی که پرسپولیس خورد مرتکب اشتباه شده و مقصر بودند.

وی در خصوص اظهارنظر مانوئل پس از بازی با تیم فولاد که گفته بود باید در فصل آینده به دنبال کسب عنوان قهرمانی باشیم، گفت: پرسپولیس تیم بزرگی است که همواره جزو مدعیان قهرمانی بوده و حق هواداران پرسپولیس است که تیم‌شان در کورس قهرمانی باشد بنابراین شاید مانوئل ژوزه از چنین اظهارنظری اهدافی را دنبال می‌کند مبنی بر اینکه من تیم را نبسته‌ام و یا می‌خواهد با چنین اظهارنظری سطح توقع هواداران را پایین بیاورد تا با این کار فشار روانی سنگینی که در حال حاضر روی تیم وجود دارد را کاهش دهد.

آشتیانی در همین خصوص افزود: اگر حتی اهداف مانوئل از بیان اینکه فصل آینده باید به دنبال قهرمانی بود این دو موضوع باشد، بازهم مطرح کردن چنین موضوعی از نظر من صحیح نیست و هنوز 27 هفته تا پایان فصل باقی مانده، بنابراین مانوئل نباید ناامید شود.

وی در خصوص اظهارنظر مانوئل مبنی بر اینکه تیم را دیر تحویل گرفته و زمان کافی در اختیار نداشته است، گفت: من فکر می‌کنم که در فوتبال حرفه‌ای هفت هفته فرصت مناسبی برای شناخت بازیکنان یک تیم باشد. ضمن اینکه فراموش نکنید که پرسپولیس در فصل نقل و اانتقالات بهترین‌های فوتبال ایران را به خدمت گرفته و ملی پوشان زیادی را در اختیار دارد، که مانوئل این موضوع را به خوبی می‌داند و دستش برای استفاده از بازیکنان مختلف باز است.

آشتیانی درهمین خصوص افزود: متاسفانه مانوئل هنوز نتوانسته از تمام پتانسیل بازیکنانی مانند کریم انصاریفرد، محمد قاضی، ایمون زاید و برخی بازیکنان دیگر استفاده کند که وی برای رسیدن به این موضوع نیاز به زمان بیشتری دارد.

عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: در شرایط فعلی مانوئل ژوزه نیاز به یک مربی و یا حتی مشاور ایرانی دارد اما او نشان داده که فعلا تمایلی به این موضوع ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که "آیا در شرایط فعلی کمیته فنی باشگاه پرسپولیس تشکیل جلسه خواهد داد؟"، تاکید کرد: در حال حاضر مانوئل اعتقادی به مشورت با اعضای کمیته فنی ندارد و تا زمانی که وی نخواهد جلسه کمیته فنی تشکیل نمی شود. وی حتی حاضر نیست برای یک بار هم که شده برگزاری نشست با اعضای کمیته فنی را که همگی جزو پیشکسوتان و بزرگان باشگاه پرسپولیس هستند تجربه کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه