پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی دیده‌بان خلیج فارس حذف نام «آریایی» از نقشه گوگل؛ بار دیگر اماراتی‌ها ‌برای تغییر تاریخ، ‌گوگل را خریدند!

دیده‌بان خلیج فارس

حذف نام «آریایی» از نقشه گوگل؛ بار دیگر اماراتی‌ها ‌برای تغییر تاریخ، ‌گوگل را خریدند!

دولت امارات در سکوت توجیه‌ناشدنی ایرانیان، سریع‌ دست به کار شد و ‌با لابی همه‌جانبه، موجب شد تا گوگل نام این جزیره را تغییر دهد؛ آن‌ها به این حد هم بسنده نکرده و در بیستم دسامبر ۲۰۱۳ (نوزده روز پس از ‌آگاهی‌رسانی «تابناک» در‌باره این جزیره) با فراهم آوردن مستنداتی (!) جزیره «آریایی» را با نام جدید در فهرست کنوانسیون جهانی اکوسیستم‌های تالابی گذاردند.

nike-dunk-low-coast-uncl | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Instant Drops , IetpShops , nike tiempo leather turf 2010

وقتی همزمان با چهل‌و‌دومین سالگرد بازگشت جزایر سه‌گانه بوموسا، تنب بزرگ و تنب کوچک به مام میهن، دو جزیره‌ ایرانی را معرفی کردیم که سالها پیشتر به اشغال استعمار انگلیس درآمده و پس از آن به ناحق به امارات متحده عربی پیوند خورده است، تصور هر واکنشی را داشتیم، جز آنکه مدتی بعد مجبور شویم روند جعل صورت گرفته را روایت کنیم.

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که شیخ‌نشینان آن سوی خلیج فارس سال‌هاست ‌به کمک پول باد‌آورده نفت، غربی‌ها را زرخرید کرده و بر طبل ادعای واهی مالکیت جزایر ایرانی می‌کوبند، دو جزیره ایرانی معرفی‌ کرده بودیم که در فرودست جزیره سیری هستند و علاوه بر اسناد و مستندات، حتی توجه به نامشان برای اثبات ایرانی‌ بودنشان کافی به نظر می‌رسد؛ یکی جزیره «آریایی» یا «سیربونعیر» و دیگری جزیره «زرکوه».


نام جزیره آریایی در  نقشه سال 2013 گوگل که برای نخستین بار در «تابناک» به آن پرداخته شد


افزون بر مستندات، نقشه گوگل هم از دیگر مستنداتی بود که ثابت می‌کرد این جزیره ایرانی بوده و اشغال شده و حتی به قدر مقابله به مثل هم که شده، می‌توانست دستمایه پیگیری مسئولان کشورمان قرار گیرد؛ اما نه تنها این اتفاق حداقلی هم رخ نداد، بلکه نام ایرانی یکی از جزایر سانسور شد.

دولت امارات در سکوت توجیه‌ناشدنی ایرانیان سریع‌ دست به کار شد و ‌با لابی همه‌جانبه، موجب شد تا گوگل نام این جزیره را به «سیر بو نعیر» تغییر دهد؛ اتفاقی که پیشتر با افزودن نام جعلی به جای خلیج‌فارس، از طرف گوگل مسبوق به سابقه بوده و البته آن هم پیگیری نشده‌ مانده است!

البته دولت امارات به این حد بسنده نکرده و در بیستم دسامبر ۲۰۱۳ (‌نوزده روز پس از آگاهی‌رسانی «تابناک» در‌باره این جزیره) با فراهم آوردن مستنداتی (!) جزیره «آریایی» را با نام «سیر بو نعیر» در فهرست کنوانسیون جهانی اکوسیستم‌های تالابی قرار داده تا موضع غیر قانونی خود را تقویت کند.

با این تفاسیر، بعید نیست‌ به زودی بشنویم نام جزیره ایرانی «زرکوه» نیز به یاری دلارهای نفتی اماراتی ها تغییر کرده و گوگل تریبون این جعل شود!

 


تصویر شماره ۱: نقشه قرن ۱۹ Adolf Stieler آلمانی، که «سیر بو نعیر» یا «جزیره آریایی» که در کادر نمایان است، همانند جزایر سه گانه، به رنگ کشور ایران رنگ‌آمیزی شده است.

 


تصویر شماره ۲: موقعیت جزیره‌های‌ «سیر بو نعیر» یا «آریایی» و‌ «زرکوه» در خلیج فارس در کادر نمایان است.

 


تصویر شماره ۳: نام جزیره «آریایی» در گوگل ارث

 


تصویر شماره ۴: عکس ماهواره‌ای جزیره‌ «آریایی»

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه