سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی دیده‌بان خلیج فارس اقدام جدید امارات در راستای جعل تاریخ جزایر سه‌گانه

دیده‌بان خلیج فارس

اقدام جدید امارات در راستای جعل تاریخ جزایر سه‌گانه

در حالی که هنوز چند روزی بیشتر از سفر وزیر خارجه امارات به تهران نگذشته، مقامات این شیخ‌نشین بار دیگر اقدامات ضد ایرانی خود را که به طور خاص به موضوع جزایر سه گانه مربوط است، از سر گرفته‌اند. جدید‌ترین کار آن‌ها در این زمینه، تلاشی تازه برای جعل تاریخ به نفع خودشان است.

Air Jordan 1 Low OG Neutral Grey (2021) (W) - nike free run womens 5.0 - 100 - CZ0775 | FitforhealthShops - The Ultimate all festive nike running shop coupon code FAQ

در حالی که هنوز چند روزی بیشتر از سفر وزیر خارجه امارات به تهران نگذشته، مقامات این شیخ‌نشین بار دیگر اقدامات ضد ایرانی خود را که به طور خاص به موضوع جزایر سه‌گانه مربوط است، از سر گرفته‌اند. جدید‌ترین کار آن‌ها در این زمینه، تلاشی تازه برای جعل تاریخ به نفع خودشان است.


به گزارش «تابناک»، از روز گذشته تاکنون، مطبوعات و رسانه‌های انگلیسی زبان اماراتی، با انتشار مطالب پر آب و تاب، از انتشار کتابی خبر می‌دهند که درباره جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج‌فارس به رشته تحریر درآمده و آن گونه که مشخص است، تلاشی جدید از سوی اماراتی‌ها برای جعل تاریخ به شمار می‌رود.

روزنامه «خلیج تایمز» از جمله مطبوعاتی است که گزارش مفصلی ‌در این زمینه منتشر کرده و همچون همیشه، ‌مدعی «اشغال» جزایر سه‌گانه از سوی ایران شده و می‌نویسد، رونمایی از این کتاب با نام «جزایر سه‌گانه؛ ترسیم ابعاد منازعه امارات و ایران» درست در سالگرد «اشغال» جزایر سه گانه از سوی ایران در نوامبر ۱۹۷۱ انجام می‌گیرد.

در مراسم رونمایی از این کتاب که توسط شیخ خالد بن سلطان بن زاید آل نهیان (از اعضای خاندان سلطنتی امارات) نوشته شده، برخی اعضای خاندان حاکم بر امارات، به همراه سر هارولد واکر، سفیر پیشین انگلیس در امارات و مایکل کلارک، مدیر مؤسسه خدمات سلطنتی متحده در لندن حضور داشته‌اند.

به نوشته خلیج تایمز، قرار است این کتاب که به زبان انگلیسی نوشته شده، هفته آینده در لندن نیز منتشر شود؛ جالب آنکه در مراسم رونمایی از کتاب، این دو شخصیت انگلیسی بیشترین تقدیر را از نویسنده کتاب داشته و مدعی شده‌اند، کار وی با جامعیت به تاریخچه این منازعه پرداخته است.

اما جالب‌تر از این، سخنانی است که خود شیخ خالد درباره کتابش بیان کرده است. وی در آغاز مدعی شده در این کتاب، مواضع هر دو طرف را بازتاب داده، ولی بلافاصله می‌گوید تا هنگامی که دیدگاه طرف ایرانی نسبت به موضوع تغییر نکند، امکان حل این مسأله فراهم نخواهد شد. به گفته وی، برای حل این مسأله درگیری بیشتر آمریکا و دیگر اعضای جامعه بین‌المللی به نفع امارات نیز مورد نیاز است.

وی با اشاره به مواضعی که پیش از این از سوی شیخ زاید بن سلطان آل نهیان درباره این جزایر در پیش گرفته شده بود، این مواضع را ستوده و در توصیف وی گفته: «وی دریافت که امارات قطعاً نباید ادعای خود نسبت به سرزمینی را که قانوناً بخشی از کشور است، رها کند و این کار را هم نکرد».

خالد با وجود بیان این ‌که مسأله جزایر باید از راه دیپلماسی حل شود، اظهار داشته این دیپلماسی باید با عنصر ‌«قدرت واقع بینانه» نیز همراه شود تا بر پایه آن، امارات بتواند منافع خود را ‌‌حداکثری تأمین کند.

به هر حال، آن گونه که مشخص است، دولت امارات فاز جدیدی از اقدامات خصمانه خود علیه تمامیت سرزمینی ایران را آغاز کرده و این بار تلاش دارد با ‌ارتباط‌گیری مستقیم با جامعه جهانی و به زبان بین‌المللی، به جعل تاریخ منطقه چهره‌ای پذیرفتنی‌تر ببخشد. طبیعی است ‌در این شرایط، مسئولین کشور باید با هشیاری بیش از پیش، اقدامات مقتضی را برای جلوگیری از رسیدن این شیخ‌نشین به اهداف نامشروع خود انجام دهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه