سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی دیده‌بان خلیج فارس حمایت اوباما از امارات درباره جزایر ایرانی

دیده‌بان خلیج فارس

حمایت اوباما از امارات درباره جزایر ایرانی

در بیانیه مشترکی که روز گذشته از سوی باراک اوباما و رئیس امارات صادر شده، باراک اوباما اذعان کرده است که وی از ابتکار امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی حمایت می‌کند!

adidas heliopolis hotel in dubai , adidas concord ankle fur sneakers boys running Release Date Info , MysneakersShops | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Direct Drops , IetpShops , nike air zoom strong unintelligible rose gold

روز چهارشنبه، ایالات متحده، بار دیگر از درخواست امارات متحده برای حل مناقشه خود بر سر جزایر سه‌گانه در خلیج فارس با ایران از طریق مذاکره یا ارجاع به مجامع بین‌المللی حمایت کرد.

به گزارش «تابناک»، در یکی از صریح‌ترین مواضع آمریکا، باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده، با صدور بیانیه‌ای مشترک با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و قائم مقام فرماندهی کل نیروی‌های مسلح امارات، از درخواست این کشور برای حل اختلاف بر سر جزایر سه‌گانه از راه گفت‌و‌گو، رجوع به دادگاه لاهه یا دیگر نهادهای جهانی حمایت کرد.
 
در این بیانیه تصریح شده است که ایالات متحده آمریکا «با قاطعیت از ابتکار عمل امارات متحده عربی برای حل این موضوع از راه گفت‌وگوی مستقیم، دیوان بین‌المللی دادگستری، یا دیگر مجامع مربوطه بین‌المللی حمایت می‌کند.

آمریکا در حالی از رجوع مناقشه ایران و امارات به دادگاه لاهه حمایت کرده که مراجعه به این دادگاه، تنها در صورتی شدنی است که دو کشور با فرستادن آن به این دادگاه موافق باشند.

افزون بر این، ایران بار‌ها اعلام نموده، ادعاهای اماراتی را که در سال ۱۹۷۲ تأسیس شده است، درباره سرزمین‌های خود نمی‌پذیرد؛ آن هم سرزمین‌هایی که در یک گذشته پر قدمت تاریخی متعلق به ایران بوده‌اند.

ذکر این مهم لازم است که در پایان این بیانیه همچنین آمده، باراک اوباما از پایان یافتن خط لوله نفت امارات ـ که جایگزینی برای تنگه هرمز است ـ ابراز خرسندی می‌کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه