پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم تخریب دکه‌های مزاحم گردنه حیران

زیست بوم

تخریب دکه‌های مزاحم گردنه حیران

رئیس راه و شهرسازی آستارا گفت: برای چندمین بار متوالی دکه‌های مزاحم در حریم راه در گردنه حیران تخریب و آثار آن جمع‌آوری شد.

boohoo , Womens & Mens Clothes , Shop Online Fashion | Jordan 1 Retro High OG University Blue (PS) - 134 - AQ2664 - gray nike sneakers dual fusion

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «انور بی‌نیاز» با اشاره به این‌که جمع‌آوری دکه‌های مزاحم با هدف ارتقاء ایمنی انجام شد، گفت: باید از حریم راه‌ها به جد محافظت شود.

وی افزود: ساخت و سازها در حریم راه‌ها یکی از چالش‌های مهم جاده‌ای این منطقه محسوب می‌شوند و حضور آنها موجب کاهش دید رانندگان و در نهایت افزایش تصادفات و مرگ میر مردم و مسافران است.

بی‌نیاز با بیان این‌که به‌علت موقعیت توریستی منطقه به کرات در گردنه حیران با ساخت و سازهای غیرمجاز مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: با وجود جمع‌آوری این دکه‌های غیرمجاز طی چند مرحله، باز افرادی در این محدوده در سه نقطه بدون رعایت حریم قانونی اقدام به احداث بنا کرده که پس از طی مراحل قانونی و اخذ حکم قضایی ساخت و ساز تخریب و آثار ناشی از آن جمع‌آوری شد.

رئیس راه و شهرسازی آستارا حفظ و حراست از حریم قانونی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی حوزه استحفاظی را یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف خود دانست و گفت: در این راستا عوامل راهداری این اداره همواره نسبت به نظارت و بازدید از محورهای ارتباطی اقدام و در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم قانونی راه از طریق مراجع ذی‌ربط با افراد خاطی برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: گردنه حیران یکی از نقاط گردشگری شهرستان آستارا محسوب می‌شود که به‌علت داشتن جاذبه‌های گردشگری و چشم‌اندازهای بدیع همواره اراضی مجاور حریم راه‌های این منطقه مورد طمع زمین‌خواران بوده و همین امر باعث شده تا ساخت و سازهایی در حاشیه راه‌های مذکور بدون مجوز از مراکز ذی‌ربط به‌صورت غیر مجاز انجام شود که با هوشیاری عوامل راهداری برچیده شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه