پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان تخریب حاکم‌نشین قلعه تاریخی راین به بهانه ایجاد کافی شاپ

یادمان

تخریب حاکم‌نشین قلعه تاریخی راین به بهانه ایجاد کافی شاپ

ارگ تاریخی راین که پس از ارگ بم عنوان دومین بنای خشتی بزرگ جهان را به‌خود اختصاص داده این روزها شاهد تغییر کاربری برای توسعه گردشگری است اما سرامیک‌شدن کف بخش حاکم‌نشین این قلعه برای تبدیل‌شدن به کافی‌شاپ نگرانی‌هایی را به همراه داشته است.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | nike air sport attack red bank blue Mid Linen - Grailify - nike sweet classic leather sneaker sandals

به گزارش مهر، این بنای تاریخی در بالای لیست بازدید گردشگران خارجی از ابنیه تاریخی کرمان قرار دارد. این بنا در مسیر محور گردشگری استان کرمان از شهر کرمان به سمت باغ شاهزاده ماهان، کلوت‌های شهداد، ارگ راین و ارگ بم قرار دارد. این قلعه از دوران ساسانیان در کرمان به‌جای‌مانده و نقش قابل توجهی در مقابله با تهاجم‌های قبایل شرقی و مغول‌ها داشته است.

مهارت خاص مردم راین در آهنگری و به‌خصوص ساخت شمشیر و چاقو و تفنگ به‌دلیل استفاده از ماده‌ای خاص در آب دادن آنها راین را در کنار این قلعه مستحکم به سلاح‌های کارآمد نیز مجهز کرده بوده و این قلعه یکی از مستحکم‌ترین بناهای دفاعی در شرق کشور محسوب می‌شده است. بر اساس این گزارش تغییر کاربری در ارگ تاریخی راین با سرامیک شدن بخشی از حاکم‌نشینی این ارگ، سبب شده تا دوستداران میراث فرهنگی نسبت به این تخریب‌ها هشدار دهند.

محمد گلاب‌زاده، کرمان‌شناس و محقق بناهای تاریخی می‌گوید: ارگ راین یکی از ارکان گردشگری استان کرمان است و نقش قابل توجهی در تاریخ استان کرمان و شهر راین داشته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه