پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان بازار قلعه محمود کرمان آتش گرفت

یادمان

بازار قلعه محمود کرمان آتش گرفت

آتش‌سوزی در بازار تاریخی قلعه‌محمود کرمان سبب تخریب یکی از مغازه‌های آن شد. این آتش‌سوزی درحالی بامداد روز گذشته به جان این بازار قلعه افتاد که طبق گفته فعالان میراث‌فرهنگی این راسته از بازار سال‌هاست متروک مانده و تنها ۳ مغازه در آن فعالیت می‌کنند.

nike-dunk-low-coast-uncl | Eminem nike air mag cheap 2013 trucks 2017 accessories Super Bowl 56 LVI Slim Shady PE , BabylinoShops , nike zoom lebron iii crimson black paint

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ به‌دنبال آتش‌سوزی که روز گذشته در بازار قلعه محمود کرمان به‌وقوع پیوست دیوارهای یکی از مغازه‌های این بازار تاریخی فرو ریخت. آنطور که فعالان میراث‌فرهنگی می‌گویند، علت آتش‌سوزی هنوز مشخص نشده اما این راسته از بازار قلعه محمود خان سال‌هاست متروک شده و تنها 3 باب مغازه فروش مواد غذایی، نانوایی و آهنگری در آن فعالیت می‌کنند. گفته می‌شود، سایر مغازه‌ها یا متروکه هستند یا اینکه به انبار کسبه‌ تبدیل شده‌اند.
 
در حال‌ حاضر یکی از مغازه‌های تعطیل شده‌ این بازار قدیمی که در کوچه‌ شماره 8 خیابان امام خمینی قرار دارد فرو ریخته است. و به‌گفته فعالان میراث‌فرهنگی، حریق نیز توسط ماموران آتش‌نشانی کرمان مهار شده است.
 
مدیرعامل سازمان آتش نشانی کرمان با تایید این خبر اعلام کرد: در این حادثه که یکی از حجره‌های بازار طعمه حریق شد، پس از تماس با مرکز فوریتهای آتش نشانی کرمان ماموران اطفاء حریق به سرعت به محل حادثه اعزام شدند و آتش را مهار کردند.
 
«محمدحسین مومنی»، با بیان اینکه دیوار این مغازه به دلیل بروز حریق و فرسوده بودن فرو ریخت، افزود: «اما حادثه هیچ‌گونه تلفات جانی نداشت.»
 
مدیرعامل سازمان آتش نشانی کرمان با اشاره به اینکه برخی از این مغازه‌ها به انبار تبدیل شده‌اند، بیان کرد: «انبارداری در بازارهای قدیمی کرمان استاندارد نیست و به دلیل سیستم سیم کشی معیوب امکان آتش سوزی در بازارهای تاریخی کرمان وجود دارد.
 
مومنی خواستار توجه بازاریان به اصول ایمنی در انبارداری شد و افزود: «به دلیل شرایط خاص بافت تاریخی امکان حضور ماشین‌های آتش نشانی در اکثر این مناطق وجود ندارد.»
 
مدیرعامل سازمان آتش نشانی کرمان خاطرنشان کرد: «بازار قلعه محمود به سبب متروکه شدن و رها شدن تاکنون چندین بار شاهد بروز آتش سوزی بوده است و بیم تخریب این مکان تاریخی وجود دارد.»

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه