پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم هفتاد گونه جانوری کرمان در معرض خطر انقراض قرار دارند - وجود 16 کانون بحرانی در استان

زیست بوم

هفتاد گونه جانوری کرمان در معرض خطر انقراض قرار دارند - وجود 16 کانون بحرانی در استان

خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان از وجود 70 گونه جانوری در معرض خطر انقراض در این استان خبر داد.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | nike lunar force one hypebeast shoes price guide - Nike Kobe 7 - TransparenciaShops

به گزارش خبرنگار مهر، محمود صفرزاده پیش از ظهر سه‌شنبه در حاشیه بازدید استاندار کرمان از اداره کل حفاظت از محیط زیست استان کرمان گفت: محیط زیست و منابع طبیعی در واقع سرمایه ملی بوده و همگان باید برای حفاظت از آن احساس وظیفه کنند.

وی ادامه داد: اگر محیط زیست دچار آسیب شود نمی توان به سادگی آن را احیاء کرد و این سرمایه گرانبها دچار ضربه ای جبران ناپذیر می شود.

این مسئول اداره کل حفاظت محیط زیست را موافق پیشرفت و فعالیت های معدنی دانست و گفت: اگر این فعالیت ها در چارچوب قوانین بوده و به  محیط زیست صدمه نزند ما نیز همراه توسعه صنعت و معدن خواهیم بود.

وی از وجود سه میلیون هکتار محدوده حفاظتی در استان کرمان خبر داد و اذعان داشت: با توجه به این وسعت این استان نیاز به 705 محیط بان دارد و این در حالی است که در حال حاضر تنها 105 محیط بان در استان فعالیت می کنند.

صفرزاده با اشاره به کمبود منابع آبی استان کرمان گفت: 24 درصد گونه های جانوری و 17 درصد گونه های گیاهی کشور در استان کرمان وجود دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه 70 گونه جانوری حمایت شده در این استان در معرض خطر انقراض قرار دارد، افزود: خرس سیاه آسیایی، یوزپلنگ آسیایی، گورخر، هو بره و برخی از پرنده های شکاری از جمله این حیوانات هستند.

این مسئول گونه های در معرض انقراض را جزء خزانه ژنتیکی کشور و دارای ارزش بسیار دانست و گفت: از هزار و 400 گونه حیات وحش کشور 334 گونه و از هشت هزار گونه گیاهی در کشور 800 گونه در استان کرمان شناسایی شده است.

صفرزاده تعداد کانون های بحرانی استان را 16 مورد عنوان و تصریح کرد: باید مرکز سنجش آلودگی در استان راه اندازی شود.

وی از اخذ مجوز دو هزار و 508 واحد صنعتی، معدنی، تولیدی و خدماتی خبر داد و اذعان داشت: از این تعداد واحد هزار و 663 واحد به بهره برداری رسیده اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه