چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست ایران پژوهی جهان ایرانی خیزش مردم بحرین، یک ساله شد

جهان ایرانی

خیزش مردم بحرین، یک ساله شد

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 70، اسفند 1390، صفحه 5

 

بحرين استان چهاردهم

گویی ابری سیاه بر جزیره سایه افکنده است

در سالروز خیزش مردم بحرین، انسان‌نمایان آل سعود و جنایت‌کاران آل خلیفه از آسمان و زمین با بالگرد و خودروهای زرهی مردم به‌پا خاسته را به گلوله بستند و چندین تن را به شهات رسانید و صدها تن را زخمی کردند.

بر اثر شلیک گازهای اشک‌آور و سمی، آسمان بحرین چنان تیره شده بود که گویی ابری سیاه بر جزیره سایه افکنده است.
روز 25 بهمن سالگرد خیزش مردم بحرین علیه شیخ غاصب است. در درازای یک سال، عمال شیخ غاصب با پشتیبانی نیروهای حکومت عهد حجری عربستان سعودی، نزدیک به 50 تن از هم‌خانمانان و هم‌میهنان ما را در بحرین به شهادت رسانیده‌اند، صدها تن را زخمی کرده و نزدیک به هزار تن را دستگیر و زندانی کرده‌اند.

این در حالی است که غرب استعمارگر (اروپا) در کنار غرب وحشی (آمریکا)، با بی‌تفاوتی همراه با شادمانی، دیده‌بان این کشتار و شکنجه در جزیره بحرین هستند.

مردم بحرین کرانه‌ای (استانهای قطیف و احسا و..) نیز برای هم‌آوایی با برادران و خواهران خود، علیه حکومت خون – شکنجه – وحشت عربستان سعودی به پا خواسته‌اند و با صدای بلند خواستار برچیده‌شدن بساط ظلم و ستم خاندان سعود می‌باشند؛ همچنان که مردمان جزیره، خواهان پایان دادن به سلطه‌ی شیخ غاصبند.

در حالیکه بسیاری از مردم گله جزیره‌ی بحرین و نیز بحرین کرانه‌ای، کفن بر تن کرده‌اند و خود را آماده‌ی شهادت نموده‌اند؛ شیخ غاصب بحرین برای سرکوب خیزش مردمی که تا پای جان ایستاده‌اند، زره‌پوشهای مونتاژ ترکیه را به میدان آورده‌اند. البته می‌دانیم که این زره پوش‌ها ساخت اسرائیل هستند که در ترکیه مونتاژ می‌گردند.
از سوی دیگر انسان نمایان آل سعود نیز برای سرکوب مردم بحرین کرانه‌ای (قطیف و احسا) ، مردم غیر مصلح را با تانک و زره پوش مورد یورش قرار می‌دهند.

از آنجا که بسیاری از شهیدان بحرینی با گلوله‌های مستقیم زره پوش به شهادت رسیده‌اند، عاملان آل خلیفه و آل سعود، از تحویل جنازه‌های آنان به خانواده‌هایشان خودداری می‌کنند؛ زیرا در آن صورت همه‌ی جهانیان می‌توانند  جنایتهای ضد بشری این انسان‌نمایان را به چشم ببینند. 

روند مسایل در جهان، نشان‌دهنده‌ی بیداری بیشتر ملتها است. با توجه به این روند، میتوان پیش‌بینی کرد که حکومتهای واپسگرا و قبیله‌ای، دوران‌شان به پایان رسیده است و حتا حمایت‌های بی‌دریغ امپریالیسم انگلیس ـ  فرانسه و نیز امپریالیسم آمریکا، نخواهد توانست سرنوشت محتوم آنها را تغییر دهد.

مردم بحرین (جزیره و کرانه) باید بدانند که ملت ایران با همه‌ی توان و وجود خود از خیزش آنان علیه حکام غاصب حمایت می‌کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه