پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر سرکوب دوباره تظاهرات صلح‌آمیز مردم بحرین

خبر

سرکوب دوباره تظاهرات صلح‌آمیز مردم بحرین

برگرفته از روزنامه اطلاعات

دیده‌بان حقوق بشر از رژیم آل خلیفه خواست به بازداشت غیرقانونی و حبس انفرادی معارضان پایان دهد

نیروهای رژیم آل خلیفه با پشتیبانی اشغالگران سعودی به تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین در شهرها و روستاهای مختلف این کشور حمله‌ور شدند.

نیروهای رژیم آل خلیفه با پشتیبانی نیروهای اشغالگر سعودی به تظاهرات مسالمت آمیز منطقه «السهله» در استان شمالی بحرین حمله‌ور شدند.

بر پایه این گزارش، تظاهرکنندگان پس از تشییع پیکر یکی از شهدا که به ضرب گلوله نیروهای سرکوبگر رژیم بحرین به شهادت رسیده بود، تجمع کردند که نیروهای رژیم آنها را محاصره کردند و مورد ضرب و جرح قراردادند.درهمین حال دو تظاهرات مسالمت آمیز دیگر در روستاهای «ابوصیبع» و «ابوقوه» برگزار شد.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی، برخواسته‌های قانونی خود مبنی بر سرنگونی رژیم آل خلیفه در بحرین تاکید، و مخالفت خود را با هرگونه گفت‌وگو با این رژیم اعلام کردند.

نیروهای رژیم بحرین همچنین تظاهرات منطقه «النویدرات» را که درچارچوب برنامه‌های هفته «محافظت از انقلاب» برگزار شده بود، سرکوب کردند.

از سویی، دادگاه جنایی بحرین سه نفر را به اتهام آنچه جاسوسی برای یک کشور خارجی خوانده شده است، به 10 سال زندان و پرداخت 10 هزار دینار جزای نقدی محکوم کرد.

براساس ادعای مقامات رژیم آل خلیفه، متهم دوم و سوم این پرونده که درکویت به سر می‌برند و به طور غیابی محاکمه شدند یک بحرینی را برای جاسوسی به نفع کشور خارجی به کارگرفته بودند تا اطلاعاتی را در باره برخی تاسیسات نظامی و اقتصادی بحرین به دست آورد. در این حال، دیده‌بان حقوق بشر از رژیم آل خلیفه خواست به بازداشت غیرقانونی و حبس انفرادی معارضان پایان دهد و تظاهرکنندگان را آزاد کند.

دیده‌بان حقوق بشر که مقر آن در نیویورک است، با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد دولت بحرین از ماه مارس گذشته و با شروع اعتراضات مردمی در این کشور حملات سرکوبگرایانه شدیدی را برای مجازات، فرجام‌خواهی و انتقام‌گیری از شهروندان در پیش گرفته است.

در این بیانیه از دولت بحرین خواسته شده است به بازداشت غیرقانونی و حبس انفرادی معارضان پایان دهد و تظاهرکنندگان را آزاد کند، مگر اینکه اتهامات جنایی قانونی علیه آنها صادر شده باشد و دیگر اینکه به نهادهای مستقل حقوق بشر اجازه نظارت و بازدید از زندان‌ها را بدهد.

این سازمان همچنین از تشکیل کمیته تحقیق داخلی درباره حوادث اخیر بحرین از سوی رژیم آل خلیفه استقبال کرد و آن را گام ابتدایی برای مجازات عاملان ارتکاب جنایات خواند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه