جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر آب میوه‌های طبیعی با طعم سدیم ساخارین

خبر

آب میوه‌های طبیعی با طعم سدیم ساخارین

زمان‌های طولانی مصرف و تاریخ انقضایی که بر روی بسته بندی‌های آب‌میوه‌ها نوشته می‌شود تقریباً مشخص می‌کند که نگارش «بدون استفاده از مواد نگهدارنده» بر روی بسته بندی‌ها هم فریبی بیش نیست.

FW0663 - adidas samba ireland live score last night - adidas Futurenatural Shoes Vivid Red Mens | nike sb dunk high premium red velvet dress shoes - 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - 555088

به گزارش بخش فضای مجازی خبرگزاری فارس، تارنمای مسیر آنلاین نوشت: به گواهی تمامی کارشناسان مواد غذایی و مشاوران تغذیه سالم خوردن میوه های تازه بنابر به ثمرنشینی در هر فصل بهترین الگوی مصرف میوه جات  و صیفی جات است؛ حتی خوردن خود میوه ها در فصولی که در منطقه موردنظر، فصل ثمر آن میوه نیست نیز ممکن است نه تنها سودمند نباشد که گاهی اوقات مضر است.

 

* نوشیدن آبمیوه ی تازه ی دستگیر!

در برخی موارد بویژه در کودکان و کهنسالان خوردن میوه مقدور نیست؛ در این حالت برای استفاده کامل از خواص میوه ضروریست آب میوه در خانه و با روشهای مرسوم (دستی یا آبمیوه گیر) گرفته شود و بسرعت مورد استفاده قرار گیرد، استفاده از فیبرهای میوه (که اصطلاحاً تفاله های آبمیوه گیری نامیده می شود) نیز مهم است چرا که یکی از خواص اصلی برای بدن در همان فیبرهای میوه نهفته است.(کاهش ویتامینهای اصلی مورد نیاز بدن و افزایش درصد قند آب میوه)

 

* آبمیوه های تازه ی در سطح شهر!

به چند دلیل منطقی نباید از آبمیوه های که فروشندگان آبمیوه در سطح شهر دارند استفاده کرد؛ استفاده اغلب آنها از از میوه های کپک زده و نامرغوب و ته مانده جعبه میوه فروشها به علت ارزانی، تماس آب میوه مانده با هوای آلوده سطح شهر و استفاده از اسانس و شکر افزوده بالا در برخی از آبمیوه ها دلایل توصیه به عدم استفاده از آبمیوه های شهری هستند.

 

* آبمیوه های بسته بندی شده با طعم سدیم ساخارین

تقریباً محال است آبمیوه ای در بسته بندی های شیک پیدا کنید که کاملاً طبیعی باشد!قریب به اتفاق آبمیوه های حاصل کنستانتره میوه با شکر و آب هستند.

کنستانتره حاصل فشرده سازی میوه ها و تبخیر آب و عصاره سازی از آب آنهاست که در بشکه های بزرگ در انبارها نگهداری می شود؛ استفاده بهینه از فضا، سالم ماندن و ارائه آبمیوه در فصولی که خود میوه در آن فصل نایاب است از دلایل کنستانتره کرده میوه هاست.

با زمانهای طولانی مصرف و تاریخ و انقضایی که بر روی بسته بندی ها نیز نوشته می شود تقریباً کاملا مشخص است که نگارش بدون مواد نگهدارنده بر روی بسته بندی ها هم فریبی بیش نیست؛ پکتین نام ماده ای است که اغلب مواد غذایی بویژه نوشیدنی ها با آن نگهداری می شوند.

و از همه مهمتر بدون شکر و قند اضافه نوشته شده روی پاکتهای آبمیوه هم یعنی:« شیرینی موجود در این آبمیوه نه اینکه از شیرینی واقعی خود میوه باشد بلکه ما از قندی صنعتی بنام سدیم ساخارین که گویا سرطانزا نیز هست استفاده می کنیم و از شکر و قند استفاده نمی کنیم»!

در ادامه عکسهای گرفته شده از یک کارخانه معروف آبمیوه با توان صادراتی را مشاهده کنید:

در نهایت بدن روزانه به 3 تا 4 واحد (دانه) میوه در روز به تناسب فصل نیازمند است، هر لیوان آبمیوه طبیعی با فیبر به اندازه یک واحد میوه بشمار می رود. آبمیوه های صنعتی بسته بندی شده حداکثر حاوی 20% آبمیوه خالص بوده و بقیه این نوشیدنی را آب، شکر، اسید، اسانس و مواد نگهدارنده تشکیل می دهد و مواد اضافی آن باعث پوسیدگی دندان، چاقی و گاهی سرطان نیز خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه