پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر خواص هر رنگ میوه را بشناسید

خبر

خواص هر رنگ میوه را بشناسید

وقتى صحبت از ارزش غذایى رنگ‌ها مى شود، باید گفت هیچ رنگى بر رنگ هاى دیگر برترى ندارد؛ براى این کار به طیف کاملى از رنگ‌ها احتیاج داریم تا ببینیم هر رنگ چه فوایدى دارد. در ادامه خواص رنگ‌های میوه‌ها و سبزیجات را بیان می‌کنیم:

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | how to tell if jordan 4 red thunder is real Archives - nike air force 1 suede wheat free bread products - IetpShops

سبز: غذاهاى سبز رنگ حاوى مواد شیمیایى ضد سرطان هستند مثل انواع ایزوتیوسیانیت‌ها. در عین حال آنها حاوى لوتئین و زیزانتین هستند که این دو آنتى اکسیدان خطر از بین رفتن شبکیه را که یکى از علل اصلى نابینایى است، کاهش مى‌دهند.

زرد: غذاهاى زرد مملو از ویتامین C هستند و در عین حال برخى از صدمات ناشى از رادیکال هاى آزاد روى پوست را کاهش مى دهند.

نارنجى: این میوه‌ها حاوى بتاکاروتن هستند که باعث تقویت سیستم ایمنى می‌شوند و از آسیب هاى ناشى از رادیکال هاى آزاد که باعث پیرى زودرس مى شوند پیشگیرى مى کنند. مواد مغذى میوه هاى خانواده سیتروس (مرکبات) باعث بهــــبود سلامت دهان مى شوند.

قرمز: مواد غذایى قرمز رنگ لیکوپن دارند. این ماده یک ضدسرطان شناخته شده است. اسید الاجیک موجود در این محصولات نیز خطر آسیب دیدن DNA را کاهش مى دهد. فلاوینوئیدها که عمدتا در گیلاس، آلبالو و خانواده توت (تمشک و شاتوت و بلوبرى) یافت مى شوند، قدرت تدافعى آنتى اکسیدان‌ها را افزایش می‌دهند، از سلول‌ها در برابر صدمات ناشى از رادیکال هاى آزاد محافظت مى‌کنند. به حفظ عملکرد قواى استدلال و منطق در مغز کمک می‌کنند و جلوى پیرى را مى‌گیرند.

بنفش: انگور و کلم بنفش حاوى آنتوسیانین هستند که از سلول‌ها در برابر آسیب‌هاى اکسیداسیون محافظت مى‌کنند و در نتیجه آن ظهور علائم پیرى به تاخیر مى افتند. این مواد مغذى که مسئول رنگ تیره میوه‌ها هستند به فرآیند درک و استدلال کمک می‌کنند و سایر آنتى اکسیدان‌هاى موجود در آنها نیز ضد سرطان هستند.

سفید: پیاز، سیر، پیازچه و موسیر حاوى آلیسین و کوئرستین هستند که هر دو آنها خطر حمله قلبى را کاهش می‌دهند و به عملکرد سیستم ایمنى بهبود مى‌بخشند. گل کلم نیز حاوى سولفورافان است که یک ماده ضد سرطان به شمار می‌رود.
 

منبع: روزنامه اطلاعات

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه