جمعه, 07ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر استفاده بی‌رویه افزودنی‌های شیمیایی در تولید مواد غذایی

خبر

استفاده بی‌رویه افزودنی‌های شیمیایی در تولید مواد غذایی

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: استفاده بی‌رویه از مواد افزودنی شیمیایی و سموم دفع آفات کشاورزی شیب افزایش آمار سرطان را در جامعه تندتر می‌کند.

nike foamposite 2000 black women shoes heels - Blanco - 991 - DJ3180 - Nike Air Max 97 By You Zapatillas personalizables | womens air max 90 iron - 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - 555088

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حمید درفشی در همایش افزودنی‌های مواد غذایی و آشامیدنی که در اتاق بازرگانی استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر آمار بالایی از ثبت سرطان در کشور گزارش شده است که بخشی از آن به مواد افزودنی شیمیایی به کاربرده شدن در محصولات غذایی بر می‌گردد.


این مقام مسئول بیان کرد: قصور متولیان بخش سلامت می‌تواند آثار نامطلوبی برجای بگذارد و سلامت جامعه را با خطر جدی مواجه سازد.


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان مواد غذایی می‌دانند چه موادی در تولید محصولات غذایی مضر است اما به علت مسایل تجاری و جلب بازار مصرف تخلف کرده و استانداردهای موجود را رعایت نمی‌کنند.


وی، استفاده بی‌رویه از نیتریت‌ها را نمونه بارز این مهم دانست و گفت: برای نگهداری برخی مواد غذایی استفاده از نیتریت‌ها ضروری است اما میزان استفاده از این ماده باید با استانداردها مطابقت کند که متاسفانه بسیاری از تولید کنندگان توجهی به این مهم ندارند که این بی‌توجهی موجب افزایش بروز بیماری سرطان می‌شود.


درفشی تاکید کرد: فعالیت 700 واحد تولیدی مواد غذایی در استان البرز ضرورت نظارت بر چگونگی تولید مواد غذایی را چندبرابر کرده و لزوم همکاری علمی بین دانشگاه و صنعت را ضروری تر می‌سازد.


این مقام مسئول افزود: استفاده بی رویه از حشره کش‌ها و سموم دفع آفات کشاورزی به یکی از مشکلات عمده وزارت بهداشت تبدیل شده است که باید هرچه سریع تر راه حلی برای کنترل آن پیدا کنیم.


درفشی گفت: متاسفانه بیش از نیمی از فروشندگان سم در کشور مجوز ندارند و غیرکارشناسانه سم را به دست کشاورزان می‌رسانند. این سموم در محصولات کشاورزی تاثیر نامطلوب می گذارند و موجب شیوع و افزایش سرطان می شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه