پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر سرطان ارمغان مصرف زياد نمک

خبر

سرطان ارمغان مصرف زياد نمک

تحقیقات نشان می‌دهد که فست فود‌ها در آمریکا چیزی حدود دو برابر دیگر کشور‌ها حاوی نمک می‌باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ متاسفانه رژیم‌های غذایی مدرن تهیه شده از غذاهای فرآوری شده و همچنین غذاهایی که در مایکرو‌ویو درست می‌شوند باعث بروز بیماری‌های خود ایمنی چون آسم، اگزما، ام اس و ریزش مو می‌شود.

بر اساس مطالعات به عمل آمده تنقلات تا حد بالایی حاوی نمک بوده و یکی از عوامل محیطی محرک در بروز این بیماری‌ها محسوب می‌گردد.

غذاهای آماده و فست‌فود‌ها و همچنین محصولات فرآوری شده بزرگترین منابع سدیم از نمک تصفیه شده می‌باشند.

انجمن مجله پزشکی کانادا طی تحقیقاتی نمک مصرفی در برخی غذاها را در رستوران‌های مختلف مورد مقایسه و بررسی قرار دادند. آنها دریافتند که مقدار نمک بطور متوسط بین شرکت‌ها و محصولات مشابه فروخته شده بین کشور‌ها متفاوت است.

گفتنی است که فست‌فود‌های آمریکا چیزی حدود دو برابر دیگر کشور‌ها حاوی نمک است. این در حالی است که مبارزات بهداشت عمومی در تلاش است تا نمک مصرفی (اضافی) را کاهش دهد.

باید گفت که بسیاری از غذاهای کم‌چرب برای طعم‌دهی به غذاها به نمک اضافی تکیه می‌کنند. بطور مثال Marzeth یکی از محصولات KFC حاوی 15 کالری و 0/5 گرم چربی است. همچنین شامل 510 میلی‌گرم سدیم است که این مقدار حدود 1/5 برابر بیش از یک مرغ ساده تهیه شده است.

طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، نان اولین محصول پرنمک در آمریکا به حساب می‌آید.
بر اساس مطالعات جدید، سلول‌های T نقش کمک‌کننده در بدن را داشته و به مقابله با باکتری‌ها و ویروس‌های خطرناک می‌پردازد. تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که نوع T17 زیرمجموعه‌ای از این سلول‌ها می‌باشد که در گسترش بیماری‌های خود‌ایمنی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

آزمایشات نشان داده است که موش‌های آزمایشگاهی که رژیم‌غذایی پر‌نمکی داشته‌اند، میزان این سلول‌ها در آنها زیاد بوده و به‌الطبع در معرض خطر بیماری‌های مرتبط با اسکلروز بوده‌اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه