جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر شربت سکنجبین

خبر

شربت سکنجبین

برگرفته از روزنامه اطلاعات

سکنجبین یا سرکه انگبین یک شربت سنتی خوش طعم است که هر ایرانی حداقل یک بار آن را نوشیده است. برای درست کردن این شربت خوشمزه در تابستان، کار سختی لازم نیست انجام دهید. با شکر و سرکه و کمی نعناع یک نوشیدنی متفاوت خواهید داشت.

مواد لازم:

شکر 1 کیلو

آب 5/3 پیمانه

سرکه نصف لیوان

نعناع تازه 20 شاخه

طرز تهیه:

نعناع‌ها را به دقت بشویید و اجازه دهید که آب آن خشک شود. شکر را با آب روی حرارت گذاشته و بدون هم زدن، 20 دقیقه بجوشانید. حالا برگ‌های نعناع را به شیره اضافه کرده و 20 دقیقه دیگر حرارت دهید. بعد از 40 دقیقه شیره قوام آمده و غلیظ شده است. حالا سرکه را اضافه کنید و 5دقیقه بجوشانید. سرکه را ذره ذره اضافه کنید تا حدی که به طعم دلخواهتان نزدیک شود. ممکن است شما نیاز به تمام نصف لیوان سرکه نداشته باشید یا برعکس بخواهید کمی شربت تان ترش‌تر شود و سرکه بیشتری استفاده کنید.

بعد از خاموش کردن شعله گاز، اجازه دهید شربت با محیط هم دما شود. حالا آن را از صافی بگذرانید تا نعناع‌ها جدا شده و بقیه شیره را در شیشه ریخته و توی یخچال نگهداری کنید. هربار این شیره را می‌توانید با آب مخلوط کرده و شربت سکنجبین داشته باشید!

نکته: دلیل شکرک زدن شربت، غلظت زیاد آن است که می‌توانید این مشکل را با کمی آب جوش و یک قاشق آبلیموی مخلوط شده با شربت، روی حرارت ملایم حل کنید. در مقابل اگر شربت تان زیادی رقیق باشد، کپک می‌زند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه