جمعه, 07ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر غذاهای دریایی دوست قلب شما

خبر

غذاهای دریایی دوست قلب شما

دکتر مهشید چایچی

روزنامه اطلاعات، اگر شما هم به دنبال بهانه‌ای برای خوردن ماهی و غذاهای دریایی هستید، یافته‌های جدید محققان حاکی از آن است گنجاندن غذاهای دریایی در برنامه غذایی هفته می‌تواند خطر ابتلا به سکته قلبی را 50 درصد کم کند. دانش پژوهان سیستم درمان انگلیس می‌گویند غذاهای دریایی حاوی اسید چرب امگا 3 هستند که به سلامت قلب کمک می‌کند.

Oakley MOD5 MIPS SNOW HELMET – ADULT - SneakersbeShops | nike air force 1 6 inch boot forged iron - 150 - Cheap Air Jordan 1 Mid GS “Holiday” White/Black - Roma Green - University Red 2021 For Sale DM1208

اگرچه غذاهای دریایی حاوی کلسترول هستند اما بعید به نظر می‌رسد تاثیر زیادی بر میزان کلسترول بدن بگذارند. پیش از این محققان ژاپنی نشان داده بودند افرادی که در هفته چند وعده ماهی و غذاهای دریایی می‌خوردند 56 درصد کمتر از بقیه دچار سکته قلبی می‌شوند. علت پیشگیری از بروز سکته قلبی، وجود زیاد دو ماده اسیدی به نام‌های ایی. پی.‌ای و دی.اچ.ای در بدن است که به واسطه خوردن ماهی جذب بدن می‌‌شود.

کار این دو ماده اسیدی جلوگیری از غلیظ شدن خون و پیشگیری از لخته شدن خون است. نتیجه این بررسی نشان داد که احتمال غلیظ شدن خون و بروز لخته خون در میان گروهی که بیشتر از دیگر گروه‌ها ماهی می‌خورند، یک سوم کمتر است. به همین علت این محققان بر این باورند که با خوردن ماهی‌های غیر سفید همچون ماهی ساردین، ماهی خال مخالی و ماهی برکه می‌توان از غلیظ شدن خون و در نهایت از بروز سکته قلبی جلوگیری کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه