جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر هر ماهی‎ای خوردن ندارد

خبر

هر ماهی‎ای خوردن ندارد

یک کارشناس تغذیه گفت: تحقیقات جدید نشان داده که مصرف ماهی تیلاپیا ممکن است به قلب آسیب بزند.

nike foamposite 2000 black women shoes heels - Blanco - 991 - DJ3180 - Nike Air Max 97 By You Zapatillas personalizables | Footwear NIKE - nike air zoom super bad ii white gold 41mm - Sneakers - DialadogwashShops - W Air Max 2090 CT190 700 Barely Volt/Black/Atomic Pink - Low shoes , Women's shoes

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، غلامحسین اکبری در جمع خبرنگاران بیان کرد: مطالعات نشان داده است که این ماهی پرورشی میزان بالایی اسید چرب امگا 6 دارد. ماهی پرورشی پرطرفدار به نام تیلاپیلا یا تیلاپیا(Tilapia)، ممکن است به علت سطح پایین اسید چرب امگا 3 و میزان بالای اسید چرب امگا6 به قلب آسیب بزند.


وی اضافه کرد: تحقیقات جدید نشان داده‌اند که این ترکیب به ویژه برای بیمارانی که مشکلات قلبی، آرتروز، آسم و دیگر بیماری‌های مربوط به التهاب بیش از حد دارند، مضر است.


مهندس اکبری ادامه داد: افراد مبتلا به بیماران قلبی، لازم است که در مورد آنچه می‌خورند بسیار دقیق بوده و شامل همه چیز باشد. همچنین در مصرف ماهی مهم‌ترین کاری که برای قلب باید انجام داد، این است که نوع مناسب ماهی را مصرف و یا از روغن ماهی رژیمی استفاده کرد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد فرد با خوردن نوع نامناسب ماهی باعث آسیب به خود می‎شود و تیلاپیلا نیز در گروه ماهی‌های نامناسب قرار دارد.


این محقق اظهار کرد: البته ممکن است این برای همه مشکل‌ساز نباشد. یعنی خوردن تیلاپیلا بیش از خوردن همبرگر برای افراد عادی مشکل ایجاد نمی‌کند.


اکبری یادآور شد: سخنگوی انجمن رژیم درمانی آمریکا در مورد توزیع‌کنندگان گفت که این صنعت باید راه‌های پرورش ماهی را اصلاح کند. ایده کلی پرورش ماهی خوب است ولی در این صنعت برای تغذیه ماهی از غذاهای ارزان استفاده می‌شود تا قیمت ماهی پایین نگه داشته شود و این مسئله تأثیر بدی روی کیفیت تغذیه‌ای ماهی می‌گذارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه