جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر غذای لطیف، باعث تولید خون خوب در بدن می‌شود

خبر

غذای لطیف، باعث تولید خون خوب در بدن می‌شود

یک کارشناس طب سنتی با تشریح غذاهای کثیف گفت: غذاهای لطیف، باعث تولید خون رقیق و خوب در بدن می‌شوند.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | Jordan 22 OG Chicago PE - nike victory elite 2 for cheap sale price - 002 - 317141

سیدجواد علوی در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: غذا به ۳ دسته لطیف، رقیق و غلیظ تقسیم می‌شود که غذای لطیف غذایی است که خون رقیق و خوب در بدن تولید می‌کند و غذای غلیظ در بدن خون غلیظ تولید می‌کند.

به گفته وی غذاهای لطیف غذاییت بالایی دارند که می‌توان به گوشت گوسفند و زرده تخم مرغ، انار شیرین و سیب اشاره کرد، همچنین غذای غلیظ دارای غذاییت زیاد است که می‌توان به تخم مرغ پخته، گوشت گاو، پنیر و بادمجان اشاره کرد.

این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: بدن از غذای لطیف نفی زیادی می‌برد و به سرعت هضم می‌شود و مورد استفاده دیگر اندام‌های بدن قرار می‌گیرد و قوای تدبیر کننده بدن می‌تواند به سرعت آن را برای بدن آماده کند؛ غذاهای لطیف برای افرادی که به تازگی از بستر بیماری بهبود پیدا کرده‌اند و یا افرادی که مشغول به کارهای فکری هستند و فعالیت بدنی سنگین ندارند مانند زنان باردار مفید است.

تخم مرغ پخته، گوشت گاو، پنیر و بادمجان، غذاهای متکاثف

علوی افزود: غذاهای غلیظ در طب سنتی به غذاهای متکاثف یا کثیف نام برده می‌شود که خون غلیظ تولید می‌کند؛ بدن تلاش زیادی برای هضم غذای غلیظ می‌کند تا به مصرف دیگر اندام‌ها برسد از طرف دیگر مصرف اینگونه غذاها مواد زائد زیادی تولید می‌کند و خون غلیظ تولید شده در این غذاها به سهولت تحت تاثیر قوای بدن قرار نمی‌گیرد و جز بدن نمی‌شود.

وی افزود: سکون و آرامش بعد از غذا برای هضم بسیار مؤثر است البته چند قدم راه رفتن بعد از غذا موجب می‌شود که غذا در قعر معده برای هضم بهتر قرار گیرد.

این کارشناس طب سنتی اضافه کرد: حرکت سریع بعد از غذا موجب نفخ و بروز اسهال می‌شود و اگر حرکت آهسته و زمان طولانی باشد پیش از این‌که غذا کاملاً هضم شده باشد، دستگاه گوارش آن را دفع می‌کند.

علوی خاطرنشان کرد: حرکت زیاد در رختخواب نیز می‌تواند در هضم اختلال ایجاد کند البته باید به این نکته توجه کرد که حرکت قبل از غذا به دفع فضولات کمک کرده و حرارت غریزی را افزایش داده و آن را آماده می‌کند که غذا را به خوبی هضم می‌کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه