سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم دستگیری 3 شکارچی در دامغان

زیست بوم

دستگیری 3 شکارچی در دامغان

رئیس محیط‌زیست شهرستان دامغان از دستگیری سه شکارچی و صیاد متخلف در این شهرستان طی روزهای اخیر خبر داد.

Air Jordan 1 Blue Chill Womens CD0461 401 Release Date 4 | Latest Nike Dunk Low "Grey Fog" White/Grey Fog 2021 For Sale DD1391 - 103 - 2011 nike air mag price india live cricket free

فرامرز اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از دستگیری دو شکارچی غیرمجاز حیات‌وحش در منطقه "آه‌بانو" خبر داد و افزود: این دو شکارچی پس از طی عملیات تعقیب و گریز و به دنبال واژگون شدن موتورسیکلت‌شان دستگیر و از آنها یک قبضه سلاح کالیبر 308 دوربین‌دار به همراه 14 فشنگ، دو دوربین چشمی و مقداری ادوات شکار کشف و ضبط شد.

وی ادامه‌داد: علاوه بر این با همکاری عوامل انتظامی شهر دیباج یک صیاد که برای صید پرنده‌ زینتی سهره وارد شهر دیباج شده بود قبل از ورود به زیستگاه شناسایی و دستگیر شد.

رئیس محیط‌زیست دامغان افزود: در بازرسی از این فرد چهار قطعه سهره آوازه‌خوان به همراه چندین قفس، تور، نخ و ... کشف و ضبط شد.

اسفندیاری در خصوص چگونگی صید این پرنده زینتی توضیح داد: این صیاد متخلف با استفاده از نخ، پای یک سهره رام شده را می‌بندد و داخل تور قرار می‌دهد. سپس دانه کتان، شاه‌دانه و خار را به داخل تور می‌پاشد، همچنین یک سهره نر رام شده که خوب آواز بخواند را بالای تور قرار داده تا با آواز خواندن خود، سهره‌های دیگر را به داخل تور بیاورد.

وی با غیرانسانی خواندن این شیوه از صید پرندگان گفت: در این ترفند، سهره‌های دیگر با دیدن دانه‌ها یا خار به داخل تور آمده و به دام صیاد می‌افتند.

وی با بیان اینکه سهره پرنده‌ای به طول ۱۴ سانتی‌متر و با رنگ‌آمیزی بسیار زیبا است، تصریح‌کرد: این پرنده در باغ‌ها، پارک‌ها، کشتزارها، بوته‌زارها و دره‌های پوشیده از درخت به سر برده و در درختان آشیانه می‌کند.

رئیس محیط‌زیست دامغان از تشکیل دو پرونده مجزا برای این متخلفان خبرداد و گفت: این شکارچیان و صیاد غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی همچنین از جمع‌آوری 50 متر تور صیادان غیرمجاز در دریاچه سدشهید شاهچراغی دامغان که تنها اکوسیستم مهم آبی استان سمنان محسوب می‌شود، خبر داد.

اسفندیاری با اشاره به اهمیت این زیستگاه مهم آبی، ادامه‌ داد: گونه‌های جانوری مهمی در فصول مختلف سال در این اکوسیستم آبی زیست می‌کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه