سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم معاون فنی محیط‌زیست زنجان: فرقی میان شکار خرگوش و پلنگ نیست

زیست بوم

معاون فنی محیط‌زیست زنجان: فرقی میان شکار خرگوش و پلنگ نیست

معاون فنی اداره‌کل حفاظت ‌محیط‌زیست استان زنجان با تاکید بر اینکه فرقی بین شکار یک خرگوش یا یک پلنگ وجود ندارد، گفت: محیط ‌زیست شامل همه گونه‌های جانوری است و هیچ‌کس حق شکار غیرمجاز آنها را ندارد.

nike air force 1 low uv | Nike Dunk Low Pro SB 304292 - 102 White Black Trail End Brown Sneakers – Ietp - nike sb mogan mid 2 white laces for sale in ohio

تورج قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- اظهار کرد: متاسفانه در برخورد با برخی شکارچیان عنوان می‌شود که فقط ما یک خرگوش یا یک پرنده کوچک شکار کرده‌ایم، در حالی که در حفاظت از محیط‌ زیست نباید تقاوتی در این رابطه قائل شد.

وی تصریح ‌کرد: محیط‌بانان با دقت بر مناطق زندگی حیات وحش نظارت دارند تا مانع از ورود آسیب به مناطق شوند و در این رابطه نگاه‌ها کاملا حرفه‌ای بوده و با هرگونه تخلف به‌ شدت و برابر قانون برخورد می‌کنند.

این مسئول با اشاره به دستگیری چهار متخلف به جرم شروع به شکار خرگوش در دشت آهوان سهرین زنجان، گفت: با تلاش مأموران پاسگاه محیط‌بانی دشت آهوان سهرین چهار فرد متخلف به جرم شروع به شکار خرگوش دستگیر و ادوات شکاری متخلفان کشف و ضبط شد.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه متخلفان اقدام به تیراندازی به منظور شکار خرگوش کردند، ولی خوشبختانه موفق به شکار نشدند، افزود: از متخلف یک قبضه اسلحه ته‌پر دو لول، 9 تیر فشنگ ساچمه‌زنی، دو دستگاه پروژکتور و یک جلد کاور اسلحه کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه متخلفان دستگیر شده غیربومی هستند، گفت: پرونده تخلف این افراد تنظیم و جهت رسیدگی تحویل مراجع قضایی استان شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه