سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم مگس‌های میاز؛ تهدیدی برای حیات وحش ایران

زیست بوم

مگس‌های میاز؛ تهدیدی برای حیات وحش ایران

مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست، از کاهش ۸۰ درصدی سطح منابع آبی در منطقه دز و کرخه خبر داد و ایجاد سد‌ها را علت اصلی کاهش پوشش جنگلی و تبدیل‌شدن منطقه به جنگل‌های مخروبه ‌عنوان کرد.

adidas heliopolis hotel in dubai , adidas concord ankle fur sneakers boys running Release Date Info , MysneakersShops | lebron x for 50 dollars , Kids Air Jordan — Rebel Occupation

به گزارش همشهری، در سمپوزیوم میازیس که با حضور صاحب‌نظران، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور برگزار شد، اقدامات انجام شده و راهکارهای عملی کنترل و مهار عامل میازیس در گوزن‌های زرد ایرانی با تأکید بر تلفات اخیر گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه بررسی شد.

حسین محمدی، مدیرکل دفترحیات وحش و تنوع زیستی سازمان محیط‌زیست با اشاره به تشکیل کارگروه بررسی عامل میازیس در گوزن‌های زرد ایرانی در سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با حضور استادان دانشگاهی و ارگان‌های مسئول، پروتکلی برای پیشگیری آفت میاز در منطقه تدوین می‌شود.

محمدی از انتشار فراخوان همکاری متخصصان و کار‌شناسان برای کنترل و مهار عامل میاز خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد آخرین بازماندگان گوزن زرد ایرانی را حفظ کنیم. این سمپوزیوم با همکاری سازمان حفاظت محیط‌زیست، مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور و انجمن حشره‌شناسی ایران برگزارشد و رئیس انجمن حشره‌شناسی ایران، معاون محیط‌زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان خوزستان و رئیس اداره بررسی‌های بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان از دیگر سخنرانان این سمپوزیوم بودند.

 

برگرفته از همشهری آنلاین

دیدگاه‌ها   

0 #1 Guest 1392-06-20 16:16
پس سازمان محیط زیست چه کار میکند. در طبیعت تهدیدهای زیادی شاهد هستیم. این انسان است که باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه