سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم شکارچیان ‌دست از سر مهاجران بر نمی‌دارند

زیست بوم

شکارچیان ‌دست از سر مهاجران بر نمی‌دارند

‌از شکارچیان غیر مجاز در رودسر دو قبضه سلاح شکاری به همراه 12تیر فشنگ کشف شد.

shock drop air force 1 full uv reactive | Air Jordan Release Dates 2021 + 2022 Updated , IetpShops , nike new arrival for men japan today live full

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه شکار ممنوع اشکورات رحیم آباد رودسر با وسعت ۴۰هزار هکتار زیستگاه بسیار مناسبی جهت زندگی انواع پستانداران، خزندگان و دوزیستان است که از گونه‌های مهم آن می‌توان به پلنگ، خرس قهوه‌ای، کل و بز وحشی، کبک دری، کبک معمولی و عقاب طلایی اشاره کرد.

منطقه اشکور ‌بطور کلی در قسمت جنوب شرقی استان گیلان واقع شده است. اشکور منطقه بسیار وسیعی است که عمدتا در مناطق کوهستانی جنوب شهرستان رود سر واقع شده است.

منطقه اشکورات خود به دو بخش اشکور علیا(بالااشکور) و اشکور سفلی(پایین اشکور) تقسیم و نام گذاری شده است.

اشکور در امتداد سلسله کوه‌های البرز‌ قرار دارد و از جنوبی ترین نقطه شهرستان‌های رودسر و املش آغاز تا جنوبی ترین نقطه شهرستان رامسر ادامه دارد. محدوده اشکور از جنوب به قزوین از مغرب به سیاهکل‌، لنگرود ورود بار الموت و از شرق به بخش کوهستانی شهرستان تنکابن و از شمال به دامنه‌های کوهستانی رحیم آباد، املش و رامسر متصل است. این منطقه که از مکان‌های امن زمستان گذرانی پرندگان مهاجر محسوب می‌شود، بسیار مورد توجه شکارچیان غیر مجاز قرار دارد‌.

علی درویشی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر با اشاره به اینکه در مأموریت اجرایی گشت و کنترل مناطق توسط مأمورین یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر دو نفر از متخلفین شکار غیر مجاز پرندگان وحشی را که بدون کسب پروانه و به صورت غیرقانونی مبادرت به شکار پرندگان مهاجر در عرصه‌های طبیعی شهرستان می‌کردند، دستگیر شدند، گفت: از متهمین دو قبضه سلاح شکاری به همراه 12تیر فشنگ و لاشه پرنده کشف و ضبط شد و متخلفان جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رودسر معرفی شدند.

درویشی اضافه کرد: منطقه شکار ممنوع و منطقه حفاظت شده جنگلی رودسر دارای گونه‌های ارزشمند و متنوع جانوری و گیاهی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علاوه بر شهرستان رودسر شهرستان شفت نیز از طمع شکار چیان غیر مجاز در امان نیست و به گفته علی فرهی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت، مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت در اجرای گشت و کنترل مناطق شکارگاه‌های شفت 3 قبضه سلاح کشف و ضبط کردند.

‌وی اضافه کرد: از متخلفین در حین شکار، یک قبضه سلاح فاقد جواز حمل تعداد 12 قطعه پرنده باکلان کشف و ضبط شد که پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه