سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم قتل‌عام آبزیان رودخانه بشار

زیست بوم

قتل‌عام آبزیان رودخانه بشار

انحراف عمدی جریان آب رودخانه «بشار» یاسوج توسط یک بهره‌بردار طرح پرورش ماهی باعث بروز فاجعه زیست محیطی و نابودی تعداد زیادی از آبزیان موجود در این رودخانه شد.

nike foamposite 2000 black women shoes heels - Blanco - 991 - DJ3180 - Nike Air Max 97 By You Zapatillas personalizables | nike air max heritage hybrid cars parts list , Sneaker News / Release Info

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، در ساعات اولیه امروز دوشنبه، 22 تیرماه مردم شهر یاسوج متوجه شدند که رودخانه پر آب و همیشه جاری بشار بدون آب است.


علی لطفی -مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد با تائید این خبر به خبرنگار ایسنا گفت: علت بروز این مسئله انحراف ۱۰ تا ۱۲ ساعته جریان آب از سوی یک طرح پرورش ماهی در منطقه قلات شهرستان بویراحمد بوده است.


وی افزود: این بهره‌بردار و اداره شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بدون هماهنگی اقدام به این کار کرده است.


لطفی بیان کرد: این اقدام موجب شد تا آب رودخانه بشار یاسوج بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت قطع و خسارات زیست محیطی بسیاری به این رودخانه و آبزیان آن وارد شود.


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: باید قبل از آبگیری و انحراف آب از رودخانه بشار یاسوج هماهنگی لازم با شرکت آب منطقه‌ای انجام شود و در صورت تخلف در این زمینه با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.


لطفی تصریح کرد: با حضور پرسنل آب منطقه‌ای استان موانعی که جلوی جریان آب بود حذف و آب این رودخانه رها شد.


وی اضافه کرد: ضرورت دارد دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی برای انجام هر گونه عملیات اجرایی در سطح روخانه‌های استان با شرکت آب منطقه‌ای هماهنگ و مجوزهای لازم را اخذ کنند تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.


همچنین کامبیز حسین‌پور، رئیس اداره محیط زیست شهرستان بویراحمد در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: ساعت شش صبح امروز به ما اطلاع داده شد که آب رودخانه بشار قطع شده است که پس از بررسی‌های لازم مشخص شد در روستای قلات از توابع شهرستان بویراحمد با لودر و بیل مکانیکی میسر آب رودخانه را کاملا مسدود کرده‌اند.


وی افزود: به‌علت این قطعی آب تعداد بی‌شماری از آبزیان و موجودات زنده رودخانه بشار یاسوج تلف شدند.


حسین‌پور با بیان اینکه این کار بدون مجوز انجام شده است، بیان کرد: طبق قانون با متخلفان برخورد لازم انجام و خسارات وارده به محیط زیست رودخانه از متخلفان اخذ می‌شود.


وی اضافه کرد: این مسئله باعث نگرانی کشاورزان شده و بوی لجن و ماهیان تلف شده به مشام می‌رسد.


رئیس اداره محیط زیست شهرستان بویراحمد اظهار کرد: بعد از مدت زمان طولانی، مسیر آب رودخانه بازگشایی و صورت‌جلسه‌ای در این زمینه تدوین شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه